beantwoord

dal vrij van grens, sorry voor mijn slecht grammatika

• 7 januari 2020
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Vergeef me alstublieft mijn grammatica Ik zou dicht bij de Nederlandse grens wonen, bijvoorbeeld in Kleve en in Nijmegen werken. Zou ik nog steeds het Dal Vrij-maandelijks ticket kunnen gebruiken (~ 100 EUR / maand), meestal om van en naar mijn werk te gaan? 

wat zou de prijs zijn als ik fiets inbegrepen?

icon

Beste antwoord door masd 7 januari 2020, 14:14

Tussen Kleve en Nijmegen kunt u op de bus reizen met een OV-chipkaart, maar een DalVrij-abonnement is niet geldig. De OV-chipkaart werkt in Duitsland trouwens niet altijd even goed op de lijn, omdat het apparaat waarmee de kaart gescand wordt niet altijd bereik heeft. Ik kon niet uitchecken in Duitsland en inchecken in Duitsland ging ook zeer moeizaam. Nederlandse busabonnementen zijn sowieso niet geldig voor het Duitse deel.

Misschien is een Ticket1000-abonnement (VRR) voor bus 58 voor de zones Kleve, Kranenburg en Nijmegen een optie? Kost ongeveer 100 euro per maand.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Helaas niet, want er rijdt geen trein meer van Kleve naar Nijmegen, en in de bus is Dalvrij niet geldig.

Once upon a time, ik heb er nog in gezeten.

Reputatie 6
Badge +2

Tussen Kleve en Nijmegen kunt u op de bus reizen met een OV-chipkaart, maar een DalVrij-abonnement is niet geldig. De OV-chipkaart werkt in Duitsland trouwens niet altijd even goed op de lijn, omdat het apparaat waarmee de kaart gescand wordt niet altijd bereik heeft. Ik kon niet uitchecken in Duitsland en inchecken in Duitsland ging ook zeer moeizaam. Nederlandse busabonnementen zijn sowieso niet geldig voor het Duitse deel.

Misschien is een Ticket1000-abonnement (VRR) voor bus 58 voor de zones Kleve, Kranenburg en Nijmegen een optie? Kost ongeveer 100 euro per maand.

Hallo grenzer en welkom bij de NS Community. 

Zoals ik het hierboven zie hebben Thom en masd je al geholpen. Kom je er verder uit? 

Reageer