beantwoord

DB-Automaat te Enschede

• 14 september 2017
  • 7 reacties
  • 1239 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hallo,

Is het bij de DB-automaat in Enschede ook mogelijk om tickets die geldig zijn vanaf Glanerbrug te kopen? Ik zou namelijk wel een dagkaart voor Glanerbrug-Gronau a 3,30 euro willen kopen, want ik ben van plan ook met de bus te gaan in Gronau.
GroeneRuiter
icon

Beste antwoord door Gabriëlle NS 14 september 2017, 21:13

Dit zou als het goed is mogelijk moeten zijn. Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen want het is DB automaat. Ik raad je aan contact op the nemen met Deutsche Bahn voor meer informatie over deze automaten 😉
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge
Een kaartje vanaf Glanerbrug is goedkoper omdat dat al tot de zone van Gronau behoort. Dus een dagkaart voor Gronau-Ahaus kost vanaf daar 6,20 en vanaf Enschede of de Eschmarke. Tussen Enschede en Dortmund/Münster rijdt alleen DB. PS Venlo is ook een eigen tariefzone van het VRR.
Reputatie 6
Badge
Is een kaartje vanuit Glanerbrug goedkoper dan vanuit Enschede? Ik dacht altijd, dat alle stations in Nederland op het korte traject waar DB of Eurobahn rijdt, tot dezelfde Preisstufe behoren, vanuit Duitsland gezien dan.
Reputatie 5
Badge
Even als update. Ik ben zojuist in Enschede geweest. Er staan geen automaten meer in De Eschmarke en Glanerbrug, maar in Enschede wel. Het is mogelijk om bij die automaat een ticket vanaf Glanerbrug te kopen.
Reputatie 4
Mocht situatie 1 zich voordoen, dan is er ook nog een andere optie.
Die treinen daar hebben ook automaten in de trein. Dus het zou logischerwijze dan mogelijk moeten zijn om op het moment dat je bij Glanerbrug langskomt pas het benodigde kaartje aan te schaffen.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn twee mogelijkheden:

1) Het kaartje is bij het kopen al afgestempeld en dan kun je in Enschede dus geen kaartje vanaf Glanerbrug kopen want alle kaartjes zijn dan automatisch vanaf Enschede. Dat is de meest gangbare procedure bij Verkehrverbunde (bijv. als je in Venlo of Arnhem een kaartje koopt bij het VRR).

2) Het kaartje is bij aankoop nog niet afgestempeld. In dat geval moet je het in Glanerbrug afstempelen en daar dus de trein uit.

Omdat het tariefsysteem per 1 augustus helemaal veranderd is durf ik niet zeggen hoe het precies geregeld is.
Badge +3
Deze tickets vallen onder het Westfalentarif im Münsterland en zijn in de automaten te koop.
http://muensterland-tarif.de/tickets.html
Dit zou als het goed is mogelijk moeten zijn. Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen want het is DB automaat. Ik raad je aan contact op the nemen met Deutsche Bahn voor meer informatie over deze automaten 😉

Reageer