beantwoord

DB-kaartautomaat Hengelo?

  • 14 June 2022
  • 9 reacties
  • 942 Bekeken

Reputatie 5

Weet iemand of op station Hengelo ook een DB-kaartautomaat aanwezig is (zoals bijvoorbeeld in Arnhem of Venlo)?

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 June 2022, 09:45

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De laatste keer dat ik er was in ieder geval niet. Volgens mij is het criterium dat er een stoptrein richting Duitsland moet vertrekken. Bij Arnhem en Venlo is dat het geval. In Hengelo stopt alleen de intercity naar Berlijn.  

Reputatie 7
Badge +3

Als het criterium is dat er een stoptrein naar Duitsland moet vertrekken is Hengelo natuurlijk kandidaat voor een Duitse kaartautomaat. De RB61 die door Eurobahn wordt gereden rijdt vanuit Bielefeld Hbf naar Hengelo. Er zou dan ook een automaat moeten staan in Oldenzaal.

https://www.eurobahn.de/nl/lijninformatie/rb-61/

Eurobahn geeft op de website aan dat in de treinen kaartautomaten aanwezig zijn en dat er daarom geen automaten op de stations staan. Met uitzondering dan weer van de RE13 (Venlo - Hamm). Die heeft geen automaten aan boord en daarom staat er een Duitse automaat in Venlo.

https://www.eurobahn.de/nl/tickets-tarieven/tariefinformatie/

@iMark

Eurobahn heeft kaartautomaten in de treinen en dan is het gebruikelijk om op de minder belangrijke halteplaatsen geen automaten te plaatsen. En voor Eurobahn zijn Hengelo en Oldenzaal natuurlijk qua aantal reizigers kleine halteplaatsen. Ook een Niederdachsen Ticket kun je overigens gewoon in de trein kopen.

Er zijn in Duitsland op regionale lijnen nog twee systemen in gebruik: of automaten in de treinen of automaten op ieder station. Vanwege het fraude- en storingsrisico is het eerste systeem geleidelijk aan het verdwijnen en wordt meer ingezet op etickets via DB Navigator of websites van vervoerder of Verkehrsverbund.

Kaartjes voor Eurobahn zijn dus ook via DB Navigator te koop. Dat vind ik zelf de handigste optie.

Reputatie 7
Badge

Naar mijn weten is er geen kaartautomaat in Hengelo. Wel in de treinen maar die vind ik erg verwarrend en klantonvriendelijk. 

Reputatie 7

Weet iemand of op station Hengelo ook een DB-kaartautomaat aanwezig is (zoals bijvoorbeeld in Arnhem of Venlo)?

Nee. In Hengelo staat geen DB-automaat en in Oldenzaal ook niet.

In Enschede wel. In de stoptreinen van Enschede naar München en Dortmund is geen kaartautomaat. Dus je zou op ieder station een DB-automaat verwachten maar in De Eschmarke en Glanerbrug is die er weer niet.

Reputatie 7
Badge +4

Er bevinden zich automaten in het stoptreintje naar Bad Bentheim - Bielefeld. Of ze het volledige assortiment van DB ook aanbieden, durf ik niet te zeggen.

Reputatie 7
Badge

Het 9 euro ticket zou je wel uit zo'n automaat kunnen halen.

Reputatie 7
Badge +1

Staat na mijn inmiddels redelijk uitgebreide reiserv met 9€ echt ovelal en ook nog superduidleijk op elke ticket-Automaten. Geldt zelfs ook vanaf Hengelo-dat is NDS=Niedersachsen Tarif en dat is dus echt heel anders, weil ja Deutsch, als Enschede=Westfalen/NRW-tarif. Enne-die automaten kunnen zelfs biljetten ter betaling slikken.

@thom-nee,ze kunnen dus niet Komplett Fern/DB bieten, omdat daarvoor vaak extra reservering of andere zaken nodig is en dan continua betrouwbare online ohne Funkloch. Ik betwijfel zelfs of ze bvb BanhBonus e.d. kunnen verwerken.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb er ooit een Niedersachsenticket uitgevist door maar een lange enkele reis te kiezen😇

Reageer