Dit mag toch niet voorkomen?? Hoe kan dit? Omdat dit nu de tweede keer is dat ik dit zie, vraag ik me af hoe veilig het deursysteem is.
In beide gevallen betrof het de DB trein uit Berlin. Iets klopt er niet met die treinen. Vandaag: 18.39 vertrek Hilversum.
Beste antwoord door Henk_NL
In Nederlandse treinen is dit in principe niet mogelijk, daar moet de machinist idd de juiste kant kiezen voor deurvrijgave. Daar kan een machinist zich in vergissen, en dan kun je ze weer sluiten en de goede zijde vrijgeven, et cetera.
Bepaalde treinstammen, uit mijn hoofd ook deze DB-stammen, hebben als ze in Nederland rijden een wat eenvoudigere deurbeveiliging waar geen handeling van de machinist aan van pas komt: onder de 5KM/h ontgrendelen de deuren. Deze beschikken ook niet over een groene lamp "deuren dicht" en dergelijke. Daarbij gaat men er dus vanuit dat een reiziger het verschil kan zien tussen een perron en een hek.
Bij een stop voor bijvoorbeeld een rood sein zie je dan ook de HC de deuren dicht sleutelen (dan zijn ze niet te openen), of in bepaalde gevallen de machinist.
Hopelijk is het zo enigszins duidelijk zonder technische terminologie.
Bekijk origineel
Bepaalde treinstammen, uit mijn hoofd ook deze DB-stammen, hebben als ze in Nederland rijden een wat eenvoudigere deurbeveiliging waar geen handeling van de machinist aan van pas komt: onder de 5KM/h ontgrendelen de deuren. Deze beschikken ook niet over een groene lamp "deuren dicht" en dergelijke. Daarbij gaat men er dus vanuit dat een reiziger het verschil kan zien tussen een perron en een hek.
Bij een stop voor bijvoorbeeld een rood sein zie je dan ook de HC de deuren dicht sleutelen (dan zijn ze niet te openen), of in bepaalde gevallen de machinist.
Hopelijk is het zo enigszins duidelijk zonder technische terminologie.