beantwoord

Drielandentrein: stand van zaken



Toon eerste bericht

134 reacties

Voorlopig nog geen drielandentrein:

https://www.1limburg.nl/tweelandentrein-op-zijn-vroegst-2020-pas-drielandentrein
Reputatie 3
Heb gister de hele rit tussen Maastricht en Aachen gemaakt. Duurt erg lang, de trein was bijna helemaal leeg en deze was vrij luidruchtig (?) maar verder een prima rit. Hopelijk leidt dit in de toekomst tot meer en betere verbindingen met het buitenland.
Reputatie 1
Op pagina 6 en 7 zijn de antwoorden te vinden van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat m.b.t. de Drielandentrein. Jammer dat er tot zeker 2020 geen oplossing komt; het is niet anders.
MJL schreef:

Heb gister de hele rit tussen Maastricht en Aachen gemaakt. Duurt erg lang, de trein was bijna helemaal leeg en deze was vrij luidruchtig (?) maar verder een prima rit. Hopelijk leidt dit in de toekomst tot meer en betere verbindingen met het buitenland.



Er werd al eens eerder de suggestie gedaan (in Limburger door vrijwilliger miljoenenlijn)om medegebruik op de route via Simpelveld toe te staan. Dan zou het binnen iets van 30 a 35 min mogelijk moeten zijn om traject af te leggen.
Reputatie 7
Badge +2
Giuseppo schreef:

Er werd al eens eerder de suggestie gedaan (in Limburger door vrijwilliger miljoenenlijn)om medegebruik op de route via Simpelveld toe te staan. Dan zou het binnen iets van 30 a 35 min mogelijk moeten zijn om traject af te leggen.


Los van het feit dat de lijn aan Duitse kant al voor een deel is opgedoekt bedien je dan alleen Maastricht en niet de regio Heerlen. Dat die vrijwilliger dat wel ziet zitten snap ik want dan betaalt NS de infrakosten van hun museumlijn.
Wat de Limburgse Leeuw op de trein betreft. Die blijkt er ook niet op te zitten in tegenstelling tot de andere treinen van Arriva in Limburg. Toch geluisterd naar de wensen van het NMBS-personeel?
Reputatie 1

Ik zit nu in een Klassiekje. Nieuwste is dat het licht het steeds vaker niet doet. Voordeel is dat je dan het vuil niet meer ziet waar je op/tussen zit. Het reukorgaan daarentegen werkt nog steeds in het donker(!)
Reputatie 4
Tamzin schreef:


Giuseppo schreef:

Er werd al eens eerder de suggestie gedaan (in Limburger door vrijwilliger miljoenenlijn)om medegebruik op de route via Simpelveld toe te staan. Dan zou het binnen iets van 30 a 35 min mogelijk moeten zijn om traject af te leggen.

Los van het feit dat de lijn aan Duitse kant al voor een deel is opgedoekt bedien je dan alleen Maastricht en niet de regio Heerlen. Dat die vrijwilliger dat wel ziet zitten snap ik want dan betaalt NS de infrakosten van hun museumlijn.


Klopt, een deel van die spoorlijn tussen Simpelveld en Aken West ligt er niet meer. En ik denk dat men in Duitsland ook geen plannen heeft die spoorlijn opnieuw aan te leggen.
Reputatie 1
Via de Stationsdienst vernam ik dat station Eijsden in de week van 6 juli 2020 op hoogte P76 wordt gebracht. In België moet station Visé eerst op hoogte P76 worden gebracht alvorens de tri-courantjes (met ERTMS) er mogen stoppen. Iemand enig idee of deze regelgeving ook in Nederland geldt?

Reageer