beantwoord

Düsseldorf +City: geldigheid?

• 16 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb een internationale treinkaart naar Düsseldorf +City.
Op de kaart staat vermeld:

+City: Als deze toevoeging op uw ticket staat vermeld, mag u voor uw reis van/naar het betreffende station gebruik maken van het lokale openbare vervoer.

Wat is "het lokale openbare vervoer" in dit geval? Rheinbahn? S-Bahn? Allebei?
Zijn regionale treinen inbegrepen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 16 augustus 2019, 19:13

Bus, S-Bahn, U-Bahn en Straßenbahn, en in het geval van Düsseldorf mag u daarmee reizen in Tarifgebiete 43 (Düsseldorf Mitte/Nord) en 53 (Düsseldorf Süd).
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Bus, S-Bahn, U-Bahn en Straßenbahn, en in het geval van Düsseldorf mag u daarmee reizen in Tarifgebiete 43 (Düsseldorf Mitte/Nord) en 53 (Düsseldorf Süd).
Reputatie 5
reactie verwijderd

Ik wel graaf naar grmny reizen

Reputatie 6
Badge

Deze tickets worden enkel door DB verkocht en inderdaad-de hele stad met ALLE Transportmittel OePNV zijn daarbij inbegrepen, zowel Rheinbahn, DB als de veelheid aan andere treinenrijders, en incl. de Flughafen. Fernverkehr is uitgesloten, maar dat gaat toch meteen de stad uit.

MAAR; als het een gewoon enkel of retour is, geldt dit NIET als Tageskarte, maar enkel voor de aansluitende rit vanaf HBF naar de eindbestelling-of bij de retourrit dito terug.

Tipje: als je bvb de avond vaker wilt reizen, dan kost een GutenAbendticket-enkel online te koop via vrr.de, slechts 3,29, vanaf 18.00 tot 4.00 next day.

Overigens bieden diverse HTLs aldaar ook gratis vervoer aan na je aankomst t/m vertrekdag en dan zelfs in het hele VRR-dus bvb terug tot Venlo of Arnheim.

Reputatie 6

Ik wel graaf naar grmny reizen

Wat bedoelt u nou precies @Ebrahim hagoss ? Is dat hedendaagse jongerentaal?

Reputatie 7

Hij bedoelt dat hij graag naar Germany wil reizen. Ik wil ook eindelijk wel weer eens naar Duitsland. Ik mis de uitstapjes over de grens. Hopelijk deze zomer weer.

Reageer