beantwoord

Düsseldorf reis

• 16 July 2021
  • 9 reacties
  • 260 Bekeken

De bedoeling is dat ik volgende week naar Düsseldorf gaat reizen samen met mijn moeder.

We verblijven in een hotel en gaan met de trein uiteraard. Zojuist kreeg ik te horen dat Duitsland Nederland ziet als risicogebied. Met wat voor test kunnen we de grens over? Word er in de treinen gecontroleerd? En moeten we voor toegang in het hotel ook testen?

Dankjewel

icon

Beste antwoord door Rene74 16 July 2021, 22:19

Op de RKI site staat ook dat je mét aanmeldingsbewijs maar zonder test mag inreizen naar je hotel en daar meteen een antigeensneltest doen. Uiterlijk 24 uur na binnenkomst van Duitsland. Veel hotels bieden dat aan. Als het negatief is, uploaden op site en je hoeft niet in quarantaine. Maar beter natuurlijk om voor de reis al een test te doen.

Oh oh hoe lang gaat die hele coronatoestand nog duren ....

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

De formele aankondigingen heb ik nog niet gezien, maar Duitsland vraagt om een vaccinatiebewijs of een recente test, vanaf zondag. Als u en uw moeder hier aan voldoen, lijkt het me voor de hand liggend dat u de grens over kunt en het hotel in. Wat het Duitse beleid zal zijn, moeten we afwachten. De Belgen en Grieken verscherpen ook. Nederland heeft een ongunstige status, net als Spanje, maar reizen naar het buitenland kan onder voorwaarden nog wel.

Het zijn echter dagkoersen met Corona. Er zal vast nog aanvullende informatie volgen.

Veel plezier in Düsseldorf!

Reputatie 6
Badge

Hoorde ik net op de radio:

je moet je online aanmelden (net als enkele weken terug) en indien geen groene vink op de EUR-coronacheck (dus negatieve test of al 2 weken beide prikken gehad) dan moet je 10 dagen in quarantaine.

In het deutsche neueste nachrichten werd ook gezegd dat de komende week ook daar hochwasser probleme te verwachten zijn-die watermassa schuift nu langzaamaan de Rhein af. Er zijn nogal wat spoorlijnen gestremd voor langere tijd.

Ben zelf ganz toevallig afgelopen weekend naar DUS geweest en er was stevige controle in het treintje vanaf Venlo-dat ook erg vol was-mar dat bleek vrij gericht op drogenschmuggler. Op je fone krijg je wel 2-3 SMS over quarantaine en Schutzmassnahem etc.

TIP: je zal al wel hebben geboekt, maar veel hotels in DUS bieden gratis een VRR-vervoerbewijs voor je verblijf-dat betekent ook gratis terug tot Venlo en uitstapjes mogelijk naar bvb Essen-Dortmund-Wuppertal met de zweefbaan, Oberhausen-Centro etc.

Reputatie 3

Ik denk dat je momenteel niet in Wuppertal moet zijn. Heeft ook nogal te lijden gehad van het water.

Plaatsnaam zegt het al: het is het dal van de Wupper.

Badge +3

De site om je aan te melden is https://www.einreiseanmeldung.de (Robert nogwat instituut)

Je hebt een negatieve test of volledige vaccinatie nodig of bewijs dat je hersteld bent van ‘corona’ om niet in quarantaine te hoeven.

Hoe je aan kunt tonen dat je het gehad hebt, geen idee..

Daar zal vast een test voor zijn met dan een soort diploma cadeau? :rolling_eyes: waterpokken, mazelen, de bof… allemaal gehad als kind.

Om het ‘bewijs’ dat je via die site krijgt kan wel ‘door de politie’ gevraagd worden :thinking:

Bron: Teletekst

Maar als ik daar Nederland (m.u.v. Sint-Maarten) invul dan kom je er gewoon doorheen. Dat kan de komende dagen veranderen natuurlijk.

Reputatie 7

Op de RKI site staat ook dat je mét aanmeldingsbewijs maar zonder test mag inreizen naar je hotel en daar meteen een antigeensneltest doen. Uiterlijk 24 uur na binnenkomst van Duitsland. Veel hotels bieden dat aan. Als het negatief is, uploaden op site en je hoeft niet in quarantaine. Maar beter natuurlijk om voor de reis al een test te doen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat dit formulier snel bijgewerkt zal worden, want zondag gaat het in. Voor morgen klopt het in zekere zin nog.

Hieraan zal de Duitse politie niets hebben. Nederland als risicogebied is nog niet verwerkt en aan te geven. Dit zal wel snel komen, maar op dit moment heeft het geen nut.

Badge +3

Bij vliegreizen dus wel inderdaad, een niet te oude negatieve PCR check voor vertrek. Logisch eigenlijk, want besmettingen in vliegtuigen willen we namelijk niet!

Ondertussen in een (eigenlijk te volle) trein samengepakt als ‘haringen of sardientjes’ met als enige bescherming een mondkapje (of iets dat daar op lijkt). Geen check nodig hoor!

Dat zullen de cijfers moeten uitwijzen… Voor het ov zijn versoepelingen nog niet aan de orde, krijgt Rintel toch gelijk, dat een mondkapje net als thuiswerken een ‘blijvertje’ is… :sweat_smile:

Badge +3

Dat hotels zo’n antigeensneltest aanbieden is eigenlijk net zo vanzelfsprekend als je handen disinfecteren bij binnenkomst. Die testen koop je voor nog geen 3 euro bij de kassa van ALDI/Lidl, of voor nog geen 5 euro bij de AH servicebalie of Kruidvat.

Reputatie 7
Badge +3

Check voor je op reis gaat de maatregelen voor de regio waar je naar toe gaat. In Duitsland heb je naast algemene maatregelen specifieke maatregelen die per regio verschillen. Ook hotels kunnen aanvullende maatregelen hebben.

Reageer