beantwoord

e ticket die niet laad en conductrice die me afwuift

Vandaag miste ik mijn BELGISCHE trein richting Roosendaaal en besloot om dan een ns intetnationaal ticket te halen ipv van een uur te wachten. Alleen bij het ophalen in de nsi app crashte de app iedere keer wannneer ik ticket wilde openen. Wel kreeg ik de pdf te laden. Toen ik aan de conductrice vroeg of ik zo ook met de pdf mocht instappen zei ze kort ,voordat ik mijn uitleg kon geven, dat ik maar een probleem was voor de volgende trein. Ik werd letterlijk afgewuifd voordat er naar mijn vraag werd geluisterd. Zodat zij nog 3 min buiten ging wachten op niets. Nu dat ik toch moet wachten op mijn volgende Belgische trein, want ik mocht niet mee, lees ik online dat een pdf op de mobiel ook een volwaardig Vervoersbewijs is, maar nu reis ik weer met een mijn belgische trein. Gewoon een ticket voor niets gekocht en nog eens slechte service. Is het echt buwt mogelijk om een refund te krijgen want heb de ticket nog niet eens kunnen benutten.
icon

Beste antwoord door Emma NS 21 maart 2019, 13:00

Beste Michelle1998, welkom bij onze Community!

Wat een enorm ongunstige situatie zeg. Balen dat je de trein mist en de volgende niet in mocht. Je kunt de volgende keer inderdaad gewoon het kaartje laten zien als PDF bestand op je telefoon, best gek dat daar zo mee om is gegaan. Misschien was deze conductrice nog niet op de hoogte... Indien je kunt laten zien dat je twee tickets hebt voor vandaag, kun je je geld terug krijgen. Deze zijn wel persoonlijk toch? 🙂

Neem contact op met mijn collega's van NS International, zij helpen je graag verder.

Bekijk origineel

5 reacties

Beste Michelle1998, welkom bij onze Community!

Wat een enorm ongunstige situatie zeg. Balen dat je de trein mist en de volgende niet in mocht. Je kunt de volgende keer inderdaad gewoon het kaartje laten zien als PDF bestand op je telefoon, best gek dat daar zo mee om is gegaan. Misschien was deze conductrice nog niet op de hoogte... Indien je kunt laten zien dat je twee tickets hebt voor vandaag, kun je je geld terug krijgen. Deze zijn wel persoonlijk toch? 🙂

Neem contact op met mijn collega's van NS International, zij helpen je graag verder.
Reputatie 7
Badge +3
Omdat het om een reis vanuit België gaat lijkt me dat U bij de NMBS moet zijn want in België gelden de Belgische regels. Ik weet eerlijk gezegd niet of die pdf als geldig vervoerbewijs accepteert.
Reputatie 5
De Belgische e-tickets kunnen als PDF zo vanaf het scherm worden gescand.
Reputatie 7
Badge +3
@Ferdinand Delasoie
Dat snap ik, maar is het ook toegstaan in België met een pdf te reizen?
Kunnen en mogen is twee.
Reputatie 5
@Ferdinand Delasoie
Dat snap ik, maar is het ook toegstaan in België met een pdf te reizen?

Natuurlijk.

Kunnen en mogen is twee.

Op zo'n vergezocht onderscheid kan alleen de NS komen (en zelfs die niet meer).

Gelukkig heeft de NMBS het nog speciaal in zijn FAQ gezet:

"Kan je de bevestigingsmail gebruiken als vervoersbewijs?

Neen, de bevestigingsmail is enkel een bevestiging van je aankoop. Als je tijdens je aankoop de verzendmethode PDF gekozen hebt, dan vind je de biljetten in bijlage. Deze kan je afdrukken of tonen op het scherm van je smartphone, tablet of laptop aan de treinbegeleider."

Reageer