beantwoord

Eerste keer Parijs

Hallo allemaal, graag zou ik hulp willen bij de info voor een treinreis naar Parijs. Het is voor mij de eerste keer dus ik ben onervaren.
Wat is het goedkoopst? Zijn er toiletten in de trein? En belangrijk, als ik in Parijs aankom welk hotel is dan het dichtstbijzijnd? Bedankt voor jullie hulp alvast!
icon

Beste antwoord door iMark 3 mei 2017, 12:03

Wanneer je met de trein naar Parijs reist dan reis je met Thalys. Op de website van Thalys vind je alle informatie over de treinen zelf (ja, ze hebben toiletten) en de tarieven. De tarieven zijn afhankelijk van datum en tijdstip. Het is onmogelijk om te zeggen wat de goedkoopste mogelijkheid is. Meestal zijn de goedkoopste reismogelijkheden beter verkrijgbaar hoe vroeger je probeert te boeken.
https://www.thalys.com/nl/nl/

In Parijs is de aankomst op Gare du Nord. Via bijvoorbeeld de website van Trivago kun je hotels in de buurt van het station vinden.
https://www.trivago.nl/?cpt=13414602&iRoomType=7&iPathId=36103&iGeoDistanceItem=134146&aDateRange%5Barr%5D=2017-05-21&aDateRange%5Bdep%5D=2017-05-22&iViewType=0&bIsSeoPage=false&bIsSitemap=false&

Zeker omdat het de eerste keer is dat je naar Parijs reist, raad ik aan om je zo goed mogelijk voor te bereiden door bijvoorbeeld een goede reisgids te lezen. Een eerste bezoek aan Parijs kan behoorlijk overweldigend zijn.
Bekijk origineel

19 reacties

Badge +3
Wanneer je met de trein naar Parijs reist dan reis je met Thalys. Op de website van Thalys vind je alle informatie over de treinen zelf (ja, ze hebben toiletten) en de tarieven. De tarieven zijn afhankelijk van datum en tijdstip. Het is onmogelijk om te zeggen wat de goedkoopste mogelijkheid is. Meestal zijn de goedkoopste reismogelijkheden beter verkrijgbaar hoe vroeger je probeert te boeken.

In Parijs is de aankomst op Gare du Nord. Via bijvoorbeeld de website van Trivago kun je hotels in de buurt van het station vinden.
https://www.trivago.nl/?cpt=13414602&iRoomType=7&iPathId=36103&iGeoDistanceItem=134146&aDateRange%5Barr%5D=2017-05-21&aDateRange%5Bdep%5D=2017-05-22&iViewType=0&bIsSeoPage=false&bIsSitemap=false&

Zeker omdat het de eerste keer is dat je naar Parijs reist, raad ik aan om je zo goed mogelijk voor te bereiden door bijvoorbeeld een goede reisgids te lezen. Een eerste bezoek aan Parijs kan behoorlijk overweldigend zijn.
Reputatie 5
Er zijn zat hotels rond Gare Du Nord. Enkele reis naar Parijs kan al vanaf 35 euro maar wel minstens 3 maanden van te voren boeken.
Reputatie 7
Badge +4
IMark geeft de juiste infomatie en als toevoeging: Orienteert u zich op de Metro, dat is het vervoermiddel in Parijs en relatief goedkoop, wel zeer druk. Handig is een carnet de dix, dat zijn tien losse ritten. U mag daarmee naar elke bestemming in Parijs met elke keer een kaartje, waarmee u mag overstappen zo vaak u moet of wilt. Als u geen Frans spreekt: Sortie is uitgang.

Het kan handig zijn van te voren te kijken waar u naar toe wilt en de metrolijnen al vast even na te gaan.
Een metrolijn heeft een nummer en verder een richting (direction). Op een kaart is alles dan uit te dokteren.
Musee d'Orsay, onovertroffen, zelfs in de mooiste stad ter wereld. Maar dat is allemaal persoonlijk.
Hallo allemaal, graag zou ik hulp willen bij de info voor een treinreis naar Parijs. Het is voor mij de eerste keer dus ik ben onervaren.
Wat is het goedkoopst? Zijn er toiletten in de trein? En belangrijk, als ik in Parijs aankom welk hotel is dan het dichtstbijzijnd? Bedankt voor jullie hulp alvast!

Natuurlijk zijn er toiletten aan boord. Ook is er een goed maar wel duur barrijtuig aan boord. Ben zelf inmiddels zo'n 20 keer in Parijs geweest. Hotel Gare du Nord is redelijk. Ook zitten er wat ketens rong Gare du Nord zoals IBIS en Mercure. Indien je op korte termijn heen gaat kan het wel eens lonen om ook naar de 1e klas kaartjes te kijken. Heb het zelf wel eens meegemaakt dat de kaartjes in de 1e klas goedkoper waren dan de kaartjes in de 2e klas. Voorts alvast een waarschuwing voor de terugweg uit Parijs. De Fransen hebben door de recente aanslagen een behoorlijk strenge veiligheidscontrole. Denk dus niet dat 5 minuten vantevoren op Gare du Nord aankomen op tijd is.

Tot slot veel plezier in Parijs.
Bonjour, Carm83 en welkom op het forum!

Ik zie dat Mark, Vareo, hlubbers en Thom al je van een antwoord en tips hebben voorzien!

Veel plezier in Parijs!
Reputatie 4
Badge
Als je een overstap met de metro hebt, moet je er op letten dat je soms een behoorlijke afstand moet lopen omvan de ene naar de andere lijn te gaan.
Reputatie 4
och mensen daar is internet voor...een schat aan informatie toch? enne gebied rond gare du nord is bepaald niet de beste buurt. zou zeker een hotel in een andere wijk zoeken. als je zo onzeker bent is Parijs geen goede eerste keuze voor een buitenlandse treinreis.
Klopt, waarvoor zou je een hotel vlakbij een station nemen ? Zoveel keus en zoveel goed bereikbaar met metro.

Ik zit meestal in La Defense, lekker rustig en zo in het centrum.

De metro's bij Gare de Nord zijn altijd hartstikke druk, kan je beter mijden.
Reputatie 5
Ik neem vaak een hotel vlakbij een station als ik de volgende ochtend vroeg de trein moet pakken. Verder is het wel handig als je zo van de trein naar je hotel stapt.

Bedankt iMark, sorry voor de late reaktie maar nieuw hier dus ik moet het allemaal even uitvogelen hahahha!
Er zijn zat hotels rond Gare Du Nord. Enkele reis naar Parijs kan al vanaf 35 euro maar wel minstens 3 maanden van te voren boeken. Ik zag het inderdaad! Dat scheelt een hoop iig!!
IMark geeft de juiste infomatie en als toevoeging: Orienteert u zich op de Metro, dat is het vervoermiddel in Parijs en relatief goedkoop, wel zeer druk. Handig is een carnet de dix, dat zijn tien losse ritten. U mag daarmee naar elke bestemming in Parijs met elke keer een kaartje, waarmee u mag overstappen zo vaak u moet of wilt. Als u geen Frans spreekt: Sortie is uitgang.

Het kan handig zijn van te voren te kijken waar u naar toe wilt en de metrolijnen al vast even na te gaan.
Een metrolijn heeft een nummer en verder een richting (direction). Op een kaart is alles dan uit te dokteren.
Musee d'Orsay, onovertroffen, zelfs in de mooiste stad ter wereld. Maar dat is allemaal persoonlijk.

Heel erg bedankt voor alle info!

Oh dat is inderdaad goed dat u dat zegt! Bedankt
Natuurlijk zijn er toiletten aan boord. Ook is er een goed maar wel duur barrijtuig aan boord. Ben zelf inmiddels zo'n 20 keer in Parijs geweest. Hotel Gare du Nord is redelijk. Ook zitten er wat ketens rong Gare du Nord zoals IBIS en Mercure. Indien je op korte termijn heen gaat kan het wel eens lonen om ook naar de 1e klas kaartjes te kijken. Heb het zelf wel eens meegemaakt dat de kaartjes in de 1e klas goedkoper waren dan de kaartjes in de 2e klas. Voorts alvast een waarschuwing voor de terugweg uit Parijs. De Fransen hebben door de recente aanslagen een behoorlijk strenge veiligheidscontrole. Denk dus niet dat 5 minuten vantevoren op Gare du Nord aankomen op tijd is.

Tot slot veel plezier in Parijs.
och mensen daar is internet voor...een schat aan informatie toch? enne gebied rond gare du nord is bepaald niet de beste buurt. zou zeker een hotel in een andere wijk zoeken. als je zo onzeker bent is Parijs geen goede eerste keuze voor een buitenlandse treinreis.

He gatver wat een enge opmerking. Niet oordelen voordat je het hele verhaal weet zou ik zeggen. En wie heeft het over onzeker?
Reputatie 7
Badge +4
In Parijs kun je de banlieus beter mijden maar verder valt het echt wel mee. Ik zou ook niet weten wat je daar te zoeken hebt. De sfeer is over het algemeen heel goed in deze prachtige stad.
Reputatie 7
Badge +3
Probleem is wel dat de prijs-prestatie verhouding van hotels rond het Gare de Nord veelal niet zo goed is. Vaak oude zooi tegen hoge prijzen.
Reputatie 5
Klopt helemaal. Hetzelfde verhaal met Gare de Lyon. Het zijn plekken waar de vraag naar hotelkamers groot is.
Zeker, terwijl de meeste andere plekken echt heel goed bereikbaar zijn met de metro. Je zit ook nog vaak met lawaai bij de stations.

Laatst in Bercy hotel geboekt, prima kwaliteit en prijs en binnen 10 minuten ben je in het centrum. Bij de stations is verder ook niet echt iets interessant in de directe omgeving te zien, dus reizen moet je toch.
Eind januari in Novotel Suits gelogeerd recht tegenover het stade de France (Ja daar waard de aanslagen waren).Moet eerlijk zeggen dat ik nooit een beter hotel in Parijs heb gehad. Kamer met ligbad aparte douche en toilet ook apart en niet in de badkamer. Kan dit zeker aanbevelen ligt wel 10 a 15 minuten met de RER van Gare du Nord en is dan ook nog een stukje lopen. Heb zelf toen via Expedia geboekt.

Reageer