einde van de grens-toeslag?

  • 16 november 2017
  • 2 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 7
Badge
Europese spoorwegen gaan het internationale treinverkeer sneller, makkelijker en goedkoper maken. Op deze manier willen zij reizigers overhalen om op korte trajecten binnen Europa de trein te pakken in plaats van het vliegtuig.

Deze strategie is donderdag naar buiten gebracht door brancheorganisatie European Rail Infrastructure Managers (EIM), waarvan ProRail-topman Pier Eringa de nieuwe voorzitter is.

Volgens Eringa is de trein aantrekkelijker en sneller dan het vliegtuig. Onder meer omdat een trein aankomt in het hart van een stad, omslachtige veiligheid-checks achterwege blijven en omdat reizen met de trein comfortabeler is, stelt hij.

Om treinreizen tussen bijvoorbeeld Parijs, Londen, Frankfurt of Berlijn aantrekkelijker te maken willen de Europese spoorinfrabeheerders technische barrières op het spoor aanpakken. 'Slimme aanpassingen' moeten het reizen per trein goedkoper maken, aldus de EIM.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Pier Eringa en Co gaan hier als inframanagers helemaal niet over. Of de grenstoeslagen worden afgeschaft en de tarieven worden verlaagd is een zaak van de vervoerders. Pier bemoeit zich met andermans zaken terwijl hij gezien alle sein- en wisselstoringen voorlopig genoeg te doen heeft in zijn eigen ProRail-huis.
Reputatie 7
Badge
Pier Eringa en Co gaan hier als inframanagers helemaal niet over. Of de grenstoeslagen worden afgeschaft en de tarieven worden verlaagd is een zaak van de vervoerders. Pier bemoeit zich met andermans zaken terwijl hij gezien alle sein- en wisselstoringen voorlopig genoeg te doen heeft in zijn eigen ProRail-huis.Je kent de truc van bazen , politici en generaals toch? Bij EIGEN problemen snel de aandacht AFLEIDEN naar vijand ver weg.

Reageer