beantwoord

Eindhoven - Antwerpen met NS Abbo

• 8 december 2017
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Hoi, Ik wil binnenkort graag een reis naar antwerpen maken. Ik zelf heb een weekend vrij 1ste klas abonnement bij NS.
ik weet dat je niet met je ov chipkaart naar het buitenland kan reizen, maar ik heb ergens gelezen als ik aangeef dat ik
een NS abonnement heb dat ik dan ook deels met korting kan reizen. graag hoor ik hier meer informatie over.
(nog een kleine vraag) als ik een retour neem, kan ik dan de 1ste dag heen en de 2de dag terug met dat zelfde kaartje?
Groeten - S Teelen
icon

Beste antwoord door Thom 8 december 2017, 16:05

U koopt een kaartje bij https://www.nsinternational.nl van uw woonplaats naar Antwerpen. U geeft dan 40 of 100 procent korting voor Nederland aan. Het staat onder korting- en loyaltykaarten. Dan betaalt u vol tarief voor het deel Essen-grens naar Antwerpen en uw korting in Nederland, in het weekend 100 procent, wordt automatisch verrekend.

Meteen een retour nemen is wijs als u in het weekend reist, omdat België dan kortingen hanteert. Vul voor de terugreis de juiste datum in en dan kunt u op verschillende dagen terugreizen. Als u weekendkorting wilt, verliest u die bij een heen- of terugreis buiten het weekend. Strikt genomen heeft u twee kaartjes, ook als u een retour neemt. U kunt niet op hetzelfde kaartje terug, maar wel met het tweede kaartje van uw bestelling.

Uw Weekendvrij moet u bij zich hebben als bewijs van uw recht op korting. Dat is erg belangrijk. Zowel de Nederlandse als de Belgische conducteurs kunnen dat controleren. U hoeft er niet mee in te checken, een poortje opent u met de code op de e-ticket. De controle is nauwgezet in de Beneluxtrein.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U koopt een kaartje bij https://www.nsinternational.nl van uw woonplaats naar Antwerpen. U geeft dan 40 of 100 procent korting voor Nederland aan. Het staat onder korting- en loyaltykaarten. Dan betaalt u vol tarief voor het deel Essen-grens naar Antwerpen en uw korting in Nederland, in het weekend 100 procent, wordt automatisch verrekend.

Meteen een retour nemen is wijs als u in het weekend reist, omdat België dan kortingen hanteert. Vul voor de terugreis de juiste datum in en dan kunt u op verschillende dagen terugreizen. Als u weekendkorting wilt, verliest u die bij een heen- of terugreis buiten het weekend. Strikt genomen heeft u twee kaartjes, ook als u een retour neemt. U kunt niet op hetzelfde kaartje terug, maar wel met het tweede kaartje van uw bestelling.

Uw Weekendvrij moet u bij zich hebben als bewijs van uw recht op korting. Dat is erg belangrijk. Zowel de Nederlandse als de Belgische conducteurs kunnen dat controleren. U hoeft er niet mee in te checken, een poortje opent u met de code op de e-ticket. De controle is nauwgezet in de Beneluxtrein.
Bedankt voor je reactie! zowel alles is duidelijk.
maar hoe moet ik tonnen dat ik een weekendvrij abonnement heb in de trein naar Antwerpen?
kunnen ze dat dan van me ov chipkaart lezen of moet ik een uitgeprint bewijs mee nemen?
Groeten - S Teelen
Reputatie 7
Badge +4
In de Beneluxtrein kunnen de Nederlandse- en Belgische conducteurs uw chipkaart met Weekendvrij zonder meer uitlezen. Er staat gewoon op dat u Weekendvrij heeft. Als u het bij zich heeft, is dat dus voldoende. Nogmaals, vergeet het niet, u reist zwart als u hem niet kunt tonen.

Er niet mee inchecken, zeker niet als u met veertig procent korting reist, want dan betaalt u dubbel.

Reageer