beantwoord

Emmerich-Elten niet beschikbaar bij NS International of kaartautomaat

• 9 juli 2019
  • 34 reacties
  • 1507 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Ik zie het. Ik had het zelf ook via de website geprobeerd voor een reis Arnhem - Emmerich-Elten, maar daarbij krijg ik nog deze melding:
"Tickets voor dit traject zijn niet online of telefonisch te boeken. Tickets zijn te koop via de Abellio kaartverkoopautomaat op station Arnhem Centraal. Indien u online uw ticket wilt boeken gelieve uw vertrekstation te wijzigen naar Arnhem Presikhaaf."

Wel grappig dat het voor een traject waarbij Arnhem - Emmerich-Elten een onderdeel is wel werkt, maar niet als je enkel die reis plant.
Reputatie 4
Inderdaad, vanaf Arnhem Centraal of Zevenaar lukt het mij ook niet... We wachten af!
Badge +3
Het hangt weer van merkwaardigheden aan elkaar. Ik kan op de website wel kaartjes kopen vanaf Arnhem Presikhaaf, Arnhem Zuid en Oosterbeek. Maar niet vanaf Arnhem Velperpoort. Met 100% korting in NL kost een enkele reis dan €1,60.

Nog een opmerking. Er is op het moment vervangend busvervoer tussen Arnhem en Emmerich. Het zou dan netjes zijn om de optie van van het kopen van een ticket voor de 1e klas te onderdrukken. De werkzaamheden duren tot en met 12 augustus.
https://www.abellio.de/sites/default/files/downloads/r-478300_1905_fahrplan.pdf
@Maxime NS heeft aangegeven er nog achteraan te gaan voor de website, dus ik ga ervan uit dat het ook voor de nu nog niet werkende trajecten zal worden toegevoegd.

Wat betreft de 1e klas optie, we hebben zojuist geconcludeerd dat het online aanschaffen van een ticket op enkel het stuk Arnhem - Emmerich (nog) niet werkt. Iemand die online een ticket aanschaft zal dus hoe dan ook een langer traject maken, waarbij de 1e klas dus alsnog een beschikbare optie is. Het lijkt me niet de bedoeling om een 1e klas optie te onderdrukken bij reizen waar ook werkelijk in de eerste klas gereisd kan worden.

Ja, je kunt beargumenteren dat voor reizen vanaf Overbeek of Arnhem Zuid naar Emmerich dat kleine stukje tot aan Arnhem de 1e klas niet bepaald reëel is, maar in dat geval zou je dus ergens een grens moeten trekken en handmatig een uitzondering verwerken. Wie zijn wij om dan te bepalen vanaf welk moment de 1e klas wél als optie aangeboden moet worden.
Badge +3
Dat laatste is alleen zinvol wanneer de prijsberekening rekening houdt met een stuk 2e klas voor het busvervoer.

Overigens zijn er meer vreemde zaken met de reisplanner van NS International. Vanaf Arnhem zijn helemaal geen tickets te koop voor een reis naar Oberhausen tijdens de periode van werkzaamheden. Na de werkzaamheden zijn er alleen tickets voor de ICE te koop. Vanaf bijvoorbeeld Utrecht Centraal zijn er tickets te koop voor zowel de ICE als de RE19.

Ik heb via vakantieveilingen een enkele reis gekocht en ik heb een studenten product in de NRW. Van Zwolle naar Zevenaar, maar ik moet eigenlijk naar Emmerich-Elten. Dit kan via de vakantieveiling aanbieding alleen niet. Nu heb ik laatst een boete gekregen, omdat dit geval zich dus voor deed en ik voor het stuk Zevenaar -tot aan de grens geen ticket had. Kunnen jullie mij verder helpen? Kan dit worden aangepast in het systeem? En de conducteur bood mij aan om een ticket te kopen voor 6 euro, wat al afzetterij is voor dat kleine stukje (5 minuten met de trein).

Kan iemand mij verder helpen?

Reputatie 5

Ik denk dat u hiermee goed weggekomen bent. De conducteur had u ook een boete kunnen geven. U had in Arnhem of Zevenaar een kaartje naar Emmerich kunnen kopen uit de Abellio automaat, dat had ook 6 euro gekost.

Ik denk dat u hiermee goed weggekomen bent. De conducteur had u ook een boete kunnen geven. U had in Arnhem of Zevenaar een kaartje naar Emmerich kunnen kopen uit de Abellio automaat, dat had ook 6 euro gekost.

Ik heb dus ook een boete gekregen, omdat ik geen 6 euro contant had. En wilde het ticket instellen op het eerste station in Duitsland, maar dit ticket kon alleen maar tot Zevenaar.

Reputatie 7
Badge +4

De normale prijs moeten betalen  is geen afzetterij. Het probleem is dat u geen geldig kaartje had, u had er niet voor betaald, en dat is de oorzaak. U moet zich er van vergewissen met een geldig kaartje te reizen en als u dat niet doet, kunt u een boete krijgen. Ik vind de conducteur zo rot nog niet als u zwart rijdt en hij u een kaartje voor zes euro aanbiedt. 

Reageer