Enkele reis naar België met twee personen voor €29,--

• 4 februari 2020
  • 26 reacties
  • 764 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19218 reacties

Aardige aanbieding: voor 29 euro met twee personen enkele reis naar België.

Lees wel de voorwaarden. Voor 13 februari boeken en na die datum reizen. Het geldt alleen als u reist met twee personen, alleen is het niet geldig, maar doorgaans ook niet gunstig. Vanaf elk station in Nederland. 

Het is me niet bekend of je deze keer wel naar alle grenstrajecten kunt. Uiteraard wel langs Breda-Antwerpen en Maastricht-Luik.

Met dank aan @gekke henkie: Er loopt al een topic over.

26 reacties

Ik heb mijn best gedaan om dit uit te zoeken. Zoals ik het begrijp kan je door te boeken achterhalen welke grenstrajecten je mag reizen. Dit herken je door de reizen met de actieprijs te selecteren.

@Thom,

Zowel b-europe.com als NS International hebben problemen met een rit van Lansingerland-Zoetermeer naar Hergenrath voor deze actie.

NSI stuurt je over Aken, waardoor je geen actietarief krijgt. Even geprobeerd om een reis naar het (Luxemburgse) Athus te plannen. Station wordt niet herkend. 

b-europe.com kent Lansingerland-Zoetermeer niet. Voor Zoetermeer geeft b-europe wel een actietarief (en reis via Liège). 

Ik kreeg ook een aantal keer de melding "enkel boekbaar via telefoon", maar ik weet niet meer voor welke combinaties. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik refereer een beetje aan de vorige actie toen bleek dat als je een bestemming op het automaat niet kon selecteren het voor de aanbiieding ook niet kon. Een mevrouw wilde naar Thuin, aan een grenstraject achter Charleroi en dat was niet te selecteren. Terwijl er toch duidelijk stond naar elke plaats in België. Ik ben toen even op onderzoek gegaan en het bleek dat je in de praktijk naar geen enkel station kon richting Franse grens als je eenmaal een wel beschikbare grote plaats daarvoor had gevonden.

Ik had even geen zin vanmiddag om het uit te zoeken. Erryt gaf aan dat je er achter kon komen door een plaats te selecteren en dat is natuurlijk waar. Ik had het makkelijker gevonden dat het echt naar elke plaats in België zou kunnen, maar kennelijk is toch weer de lijst die in de automaten bekend is en niet de lijst met alle plaatsen. Erquelinnes bijvoorbeeld kan handig zijn in een grenstraject. Geen actieprijs?

Ik heb dit uitgezet en kreeg deze reactie. Ik zal nog eens bij wat collega's langs gaan in de hoop meer duidelijk te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +4

Het boeken voor twee personen tegen actietarief  is niet zo duidelijk. 

Ik heb het antwoord gekregen dat je via de Reisplanner de reis dient in te plannen je aan het traject dient te houden die wordt weergegeven. Ik kan helaas geen duidelijk antwoord op je vraag geven.

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, je kunt hiermee naar België, maar niet naar alle bestemmingen. Wel naar de gangbare.

Reputatie 5

Het verschil met de vorige - ietwat mankerende - aanbieding is dat nu de planner met de stationslijst van NS International wordt gebruikt en niet die van NS (binnenland). Dus nu kunnen Thuin en Erquelinnes gewoon worden opgegeven (en geven ook het aanbiedingstarief).

Erryt,

Ik denk dat de reisplanner enkel met de snelste route rekening houdt. 

In mijn voorbeeld Lansingerland-Zoetermeer - Hergenrath krijg ik op weekdagen wel opties met de actieprijs via Hazeldonk. Bij b-europe.com krijg ik in het weekend opties met de Thalys, Eurostar, de trein Aken - Maastricht én tickets voor 29 euro/2 personen via Maastricht.

Als er dus iets verkeerd geprogrammeerd is, dan zal het denk ik enkel over "IC Brussel" gaan voor sommige ritten. Voor een reis Maastricht Randwyck - Hergenrath krijg ik wel opties aan het actietarief via Visé grens. Niet dat dit veel uitmaakt voor de prijs. 

Verder kan ik bij NS International reizen plannen naar stations waar ik nog nooit van gehoord had zoals Lobbes en Callenelle.

Bericht hier en daar wat aangepast. 

Reputatie 7
Badge +4

Het gebruik van de verkeerde lijst was precies mijn punt en het leek er even op dat de goede niet gebruikt werd. De exotischer bestemmingen waren niet te selecteren en nu wel. Helemaal soepel loopt het inderdaad niet, ik gaf dat al eerder aan en het bericht hierboven illustreert dat. @gekke_henkie is Vlaams en uitstekend op de hoogte met het treinverkeer in België.

Ik had overigens wel van Lobbes gehoord, maar vond het meer een taalgrapje. :innocent:

Ik heb het idee dat er die dag meer mis is gegaan die dag met onze Reisplanner. Ik heb de vraag uitgezet en hoop snel een reactie te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Een storing kan natuurlijk ook heel goed het geval geweest zijn. Het werkte in ieder geval toen niet naar wens. Jammer dat dit zich in het begin afspeelde. Als het alleen een storing was, en het nu goed werkt, zijn we er uit, binnen de termen van de redelijkheid. 

Ik had toch graag aangegeven van welke grensovergangen je gebruik had mogen maken.

Reputatie 7
Badge +4

In principe is het een enkele reis naar een Belgisch station. Erquelinnes ligt tegen de Franse grens aan en het Franse Jeumont is een kilometer verder, met verbindingen naar Maubeuge en verder natuurlijk. Het kaartje is dan tot net voor de Franse grens dus goed in te zetten. In dit opzicht kan Qeuvy ook nut hebben.

Wel grappig voor de spoorfanaten, vroeger gingen de nachttreinen van Parijs naar Nederland ook langs Quevy.

Reputatie 5

De echte die-hards die samen voor 29 euro naar ieder station in Luxemburg willen reizen komen bedrogen uit. Na 1 maart is het openbaar vervoer in Luxemburg gratis en het (Belgische) Athus valt onder het Luxemburgse tarief. Laat die plaats bij NS International nu net onbekend zijn...

Reputatie 7
Badge +4

Vanaf Arlon snel de trein uit en twee kaartjes voor Luxemburg kopen is dan de oplossing. De IC vanaf Brussel-Noord  staat net lang genoeg stil.

Reputatie 6

Wel grappig voor de spoorfanaten, vroeger gingen de nachttreinen van Parijs naar Nederland ook langs Quevy.

Quiévrain. Vandaar ook de uitdrukking outre-Quiévrain, zoals hier beschreven. In België betekent dat Frankrijk. En in Frankrijk betekent dat België. Enfin, dat laatste beweert die link, maar volgens mij is dat onzin.

Leuk weetje is dat een vergelijkbare uitdrukking ook richting het noorden bestaat. Outre-Moerdijk is Nederland. Dan zijn ze wel twee joekels van provincies vergeten…
Het zal u dan ook niet verbazen, dat mijn vrouw de provincie Zuid-Holland ergens rondom Maastricht positioneert. 
Les bataves dekt het ook niet helemaal, volgens mij.

Reputatie 7
Badge +4

Dan zijn ze wel twee joekels van provincies vergeten…

Joekels weet ik niet, maar ik denk zelfs drie.

Badge +3

Als Gelderland mee telt… dat is de grootste provincie van NL toch?

Reputatie 7
Badge +3

Het zal u dan ook niet verbazen, dat mijn vrouw de provincie Zuid-Holland ergens rondom Maastricht positioneert. 

Als het maar genoeg blijft stormen schuiven we al wel een stukje op richting het oosten. Zo wordt voor mij als Leidenaar de Veluwe wel heel dicht bij.:rofl:

Bij een volgende storm dan nog wat verder zuidwaarts.

Reputatie 7
Badge +4

Ok, @Robert B ik doe het in de vorm van een raadsel. Let goed op:
Het begint met ‘Zee’ en het eindigt met land…..

Badge +3

Ik stop haha.. want als @Momo gelijk krijgt is Eindhoven ongeveer Antwerp en in Maastrèèch spreken ze bij voorkeur Fransozisch met een zachte G (Broessel?) :rofl:

Perceptie inderdaad. Ik moest laatst van omgeving Amersfoort naar Dronten. Oh jee dacht ik, dat is een wereldreis bijna (A1 en A27 naar Almere en dan nog de A6 en A50/N50 naar Kampen of zo)…

Welnee, gewoon de A28 tot Nijkerk en dan de N3×× en binnen 40 minuten ben je er (57 km), met natuurlijk niets spannends te zien onderweg behalve polderlandschap (Zeewolde, Biddinghuizen).

En dan denk je ook Zwolle - Emmen kan je fietsen toch bijna? Maar nee.. dat is 3 kwartier met 100 km/u 

Reputatie 6

Ok, @Robert B ik doe het in de vorm van een raadsel. Let goed op:
Het begint met ‘Zee’ en het eindigt met land…..

Die was ik inderdaad vergeten. Genant. Vooral omdat ik deze week in Zeeland was en daar hadden ze het erover, dat de Mariniers even aan het ganse land hadden laten weten, dat Zeeland aan het einde van de wereld ligt en dan nog 15 km verder.

Maar Tom heeft goed gegokt. De Zeeuwen zelf horen liever ook niet, dat ze outre Moerdijk zijn. Die eten geen vlaai en ze hebben ook geen carnaval. 

Badge +3

Maar Tom heeft goed gegokt. De Zeeuwen zelf horen liever ook niet, dat ze outre Moerdijk zijn. Die eten geen vlaai en ze hebben ook geen carnaval. 

Hulde voor dat laatste… voor carnaval ga ik eventueel wel naar Limburg of Duitsland, veel leuker (toevallig die week vrij!)  :drooling_face:

Reputatie 5
Badge

Heb dit al een week of wat eerder gepost.

Wil daarom nog even wijzen op d bijzonderheid, dat dit en alle INTern. tickets WEL gelden in de avondspits. Je mag ze niet gebruiken voor 9.00 ma-vr, ook niet voor 6.30.

Dus een hele slimme en vooruit plannende Groninger stel kan er mee rond 16.00 naar Breda of Maastricht en zo lekker puh doen tegen die geldwolfjes van NS. Al zullen dat er niet erg veel zijn.

Jammer is wel dat het steeds met 2 moet-dus een leuke familie die met hun kid van net 13 eens die reis wil maken vist behoorlijk achter het net. Of ze moeten de buurjongen er dan maar bijlenen.

Overigens helpt voor FR gangers tot Erquelinnes of Quevy amper, want er is een torenhoog INTern. tarief voor die luttle KMs over de grenssprong. Beter loop je in Quievrain naar de Franse stadsbus van Valenciennes of pakt de waalse TEC bus direct Mons-Maubeuge, langsheen Quevy. (3,50 billet en panne=noodgreep zonder MoBiB). Tussen Erquelinnes en de LUX grens zijn er verder vrijwel geen grenslijnen meer-zeker niet per trein en een doodenkele scholierenlijn TEC voor diegenen. Enkel Givet is met een flinke omweg heel af en toe per bus te doen.

Reageer