Ik vraag me de laatste tijd wel af hoe het volgende zit: Indien ik vanaf een Nederlands station naar Glanerbrug wil met een actiekaartje en vervolgens verder ga met een in Enschede gekocht treinkaartje geldig van Glanerbrug naar in dit geval Ahaus en Gronau. Is het dan nog nodig om op de terugreis nog ingecheckt te zijn (Het gaat langer dan 6 uur duren aldaar) op Glanerbrug-Enschede?
Daar er al op de actiedagkaart al transacties staan en het niet mogelijk is om in Gronau in-/uit te checken.
De reden dat ik hier mee kom heeft met het Duitse tarief te maken dat vanaf Enschede duurder is dan vanaf Glanerbrug. Tevens heb ik dan overlapping tussen Glanerbrug en Enschede daar dit al gedekt is door het actiekaartje.
Beste antwoord door Thom
Het is denk ik naar analogie van de Keuzedag en mensen die met een 'Vrij'-abonnement reizen. Ik ga er van uit dat u dan met een dagkaart reist. U hoeft daar niet mee uit te checken in een grensplaats naar het buitenland. Als u daarmee bent ingecheckt in Nederland en u komt op dezelfde dag terug uit het buitenland, dan hoeft u pas in te checken op het eerste overstapstation en dat is in dit geval Enschede. Voor uw gemoedsrust kunt u even met de Duitse conducteur overleggen op de terugweg. Dit zal er toe leiden dat u mag blijven zitten in Glanerbrug, ook als u met een actiekaartje van en naar Glanerbrug reist. In Enschede moet u dus wel inchecken, er zijn daar ook poortjes trouwens.
Bekijk origineel