Eurostar a’dam: op scherm melden dat je naar terminal moet | NS Community
beantwoord

Eurostar a’dam: op scherm melden dat je naar terminal moet

  • 29 May 2023
  • 6 reacties
  • 274 Bekeken

Reputatie 4

Goedemorgen NS,

Toen ik laatst een trein pakte op spoor 15a van Amsterdam Centraal, viel me op dat er verschillende reizigers naar Londen stonden te wachten. Dit terwijl ze zich moeten melden bij de Eurostar terminal op spoor 15b, voor paspoort- en security controle.

Dit ondanks dat het in de e-mail staat, wordt omgeroepen én er bordjes ‘Londen’ hangen. Vele mensen lezen gewoon echt niet… Ook op de CTA schermen op spoor 15b staat al netjes dat men naar de terminal moet, wat top is:

 

Echter, op spoor 15a vertrekken nog verschillende treinen kort voor de Eurostar, waardoor hij nog niet op de CTA verschijnt. Tegen de wand hangen schermen met vertrekkende treinen van spoor 15, maar daarop wordt de Eurostar instaptip niet weergegeven:

 

Zou ook op bovenstaande schermen, die op spoor 15 tegen de wand hangen, deze tip kunnen worden weergegeven? “Go to Eurostar departures building on platform 15b”

 

 

 

icon

Beste antwoord door iMark 30 May 2023, 20:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Als mensen hun tickets niet goed lezen, niet naar de omroep luisteren en niet lezen wat er op de treinaanwijzer op het perron staat, betwijfel ik of ze de mededeling op het treinsamenstellingsbord wél gaan lezen.

Als je naar het buitenland op reis gaat, hoort wat voorbereiding er toch echt bij.

Reputatie 7
Badge +2

Daarnaast, die treinsamenstelling op de treinaanwijzers met extra details voor internationale treinen is er juist gekomen omdat de borden op de onderste foto uitgefaseerd gaan worden. Dus die zullen ze er niet speciaal meer voor gaan aanpassen.

Ik vind het een goed idee maar zoals hierbiven al staat aangegeven zullen die borden gaan verdwijen.

Wel doet de beveiliging van de Eurostar-terminal (G4S) regelmatig een rondje en vragen pro-actief aan reizigers op spoor 15B of ze naar Londen reizen. Mocht dat het geval zijn worden ze er nog een keer extra gewezen op de incheckprocedure.

30 minuten voor vertrek wordt begonnen met het vrijmaken van het perron.

Eurostar-reizigers op dat moment op het perron bevinden worden naar de terminal verwezen als laatste gelegenheid om de procedures te doorlopen. Overige personen worden geacht het perron te verlaten.

 

Lang verhaal kort; als een passagier zich wel op het perron bevindt maar zich niet bewust is van de procedures, zijn er meerdere momenten waarop deze praktisch 'aan de hand' wordt meegenomen naar de juiste plek.

Reputatie 4

Ah, ik wist niet dat die borden gingen verdwijnen. Logisch dat ze dan niet meer worden aangepast.

En inderdaad opvallend dat mensen het, ondanks mails, bordjes, CTA’s, omroepen en dus zelfs langslopend personeel, nog steeds voor elkaar krijgen om de terminal te missen 😄

 

Reputatie 7
Badge +3

Het is al jaren bekend dat veel mensen die het station betreden op slag tijdelijk analfabeet en doof worden.

Reputatie 7
Badge

Jr moet de reviews van deze terminal op bijvoorbeeld Google eens lezen. Mensen durven te beweren dat ze geen bord naar spoor 15b zagen en hun trein hebben gemist omdat ze het niet komden vinden. Ik kom daar toch wel regelmatig en het is serieus moeilijk om een plek op Amsterdam Centraal te vinden vanaf waar je géén bord kunt zien dat vermeldt welke perrons welke kant op zijn. Ik vrees inderdaad dat mensen die het nu nog niet snappen niet te helpen zijn.

Reageer