beantwoord

Eurostar Amsterdam CS - Rotterdam CS

• 14 oktober 2019
  • 14 reacties
  • 395 Bekeken

Reputatie 1
Is het mogelijk om een Eurostar ticket tussen Amsterdam en Rotterdam te kopen als ik dat gewoon wil? Bij de Thalys is dit wel mogelijk. En kan dit ook online of alleen bij de NS-servicebalie op stations?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 oktober 2019, 16:59

Goedemiddag Antonino. Nee, dat is niet mogelijk. Eurostar tickets vanaf Amsterdam of Rotterdam zijn enkel beschikbaar met Brussel of Londen als bestemming. Ticket van Amsterdam naar Rotterdam met de Eurostar worden niet aangeboden.
Bekijk origineel

14 reacties

Goedemiddag [i]Antonino[/i]. Nee, dat is niet mogelijk. Eurostar tickets vanaf Amsterdam of Rotterdam zijn enkel beschikbaar met Brussel of Londen als bestemming. Ticket van Amsterdam naar Rotterdam met de Eurostar worden niet aangeboden.
Reputatie 1
Goedemiddag Antonino. Nee, dat is niet mogelijk. Eurostar tickets vanaf Amsterdam of Rotterdam zijn enkel beschikbaar met Brussel of Londen als bestemming. Ticket van Amsterdam naar Rotterdam met de Eurostar worden niet aangeboden.

Jammer om te horen, maar wel bedankt voor je antwoord!

Reputatie 5

Dan ga je toch naar Brussel. Bij vroegboeken kan je al voor 30 euro in de eerste klas reizen. Krijg je ook nog een hapje en drankje erbij.

Reputatie 7
Badge +3

Toch vreemd dat Eurostar deze optie niet biedt, iedere extra reiziger is extra inkomsten. En zo vol zitten die treinen nou ook weer niet.

Reputatie 1

Toch vreemd dat Eurostar deze optie niet biedt, iedere extra reiziger is extra inkomsten.

Dan ga je toch naar Brussel. Bij vroegboeken kan je al voor 30 euro in de eerste klas reizen. Krijg je ook nog een hapje en drankje erbij.

Inderdaad. En @Vareo, niet iedereen kan altijd naar het buitenland.

Reputatie 5

Waarom wilt u eigenlijk met de Eurostar van Amsterdam naar Rotterdam? Is het puur om de trein te doen? En in hoeverre kan je niet naar het buitenland? Brussel moet toch wel kunnen.

Badge

Toch vreemd dat Eurostar deze optie niet biedt, iedere extra reiziger is extra inkomsten. En zo vol zitten die treinen nou ook weer niet.

Ik denk niet dat Eurostar zit te wachten op korte afstand reizigers omdat die mogelijk dure plekken bezet houden voor lange afstandreizigers. Deze treindienst is niet gestart voor korte afstands vervoer daar zijn andere alternatieven voor.

Maar TS kan altijd met zijn ticket voor Brussel uitstappen op Rotterdam natuurlijk, reis is alleen wat duurder.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen 

Die Eurostar treinen zitten op het Nederlandse stuk nog niet halfvol. 

Badge +3

Het probleem is dat de Eurostar maar een paar keer per dag rijdt en dat het verkoopsysteem niet is ingericht op binnenlands verkeer. In Nederland rijden treinen alleen zonder zitplaatsreservering en Eurostar alleen met. Eurostar zit uiteraard niet te wachten op reserveringen tussen Amsterdam en Rotterdam wanneer die plaatsen ook aan internationale reizigers zouden kunnen worden verkocht.

Een ander probleem is natuurlijk wat er geregeld moet worden wanneer reizigers met een ticket voor Eurostar dat niet kunnen gebruiken vanwege vertraging of treinuitval. Is dat Eurostarticket dan geldig bij de IC Direct of Thalys? 

Overigens is het voor Thalys wel mogelijk om een ticket te kopen tussen Amsterdam en Rotterdam, inclusief zitplaatsreservering. Mogelijk dat de aanstaande fusie tussen Eurostar en Thalys nieuwe mogelijkheden gaat bieden.

Reputatie 1

Waarom wilt u eigenlijk met de Eurostar van Amsterdam naar Rotterdam? Is het puur om de trein te doen? En in hoeverre kan je niet naar het buitenland? Brussel moet toch wel kunnen.

Gewoon om de Eurostar te proberen. En als ik naar het buitenland ga bereid ik me voor etc. en met de Thalys ben ik gewend dat ik gewoon als ik op Rotterdam CS of Amsterdam CS ben ik gewoon bij de balie een kaartje kan kopen.

Reputatie 1

Het probleem is dat de Eurostar maar een paar keer per dag rijdt en dat het verkoopsysteem niet is ingericht op binnenlands verkeer. In Nederland rijden treinen alleen zonder zitplaatsreservering en Eurostar alleen met. Eurostar zit uiteraard niet te wachten op reserveringen tussen Amsterdam en Rotterdam wanneer die plaatsen ook aan internationale reizigers zouden kunnen worden verkocht.

Een ander probleem is natuurlijk wat er geregeld moet worden wanneer reizigers met een ticket voor Eurostar dat niet kunnen gebruiken vanwege vertraging of treinuitval. Is dat Eurostarticket dan geldig bij de IC Direct of Thalys? 

Overigens is het voor Thalys wel mogelijk om een ticket te kopen tussen Amsterdam en Rotterdam, inclusief zitplaatsreservering. Mogelijk dat de aanstaande fusie tussen Eurostar en Thalys nieuwe mogelijkheden gaat bieden.

Ik hoop ook dat het beter wordt met de fusie.

Badge

@Jeroen

Die Eurostar treinen zitten op het Nederlandse stuk nog niet halfvol. 

Ik denk dat het gewoon niet wenselijk geacht wordt om binnenlandse reizigers in de Eurostar te vervoeren. 

Maar TS kan de trein natuurlijk wel gewoon bezichtigen aan de buitenzijde op de stations waar deze stopt of langs rijdt en van binnen is het verder niet zo speciaal allemaal. Persoonlijk vind ik de beenruimte in de 2e klasse erg beperkt en zittten de stoelen van de Thalys beter dan die van de Eurostar. 1e klasse helaas niet kunnen uitproberen.

Het is leuk om de reis met de Eurostar een keer te ervaren maar erg bijzonder vond ik het verder niet. Ik denk dat ik de volgende keer toch weer het vliegtuig pak omdat dat nog steeds sneller is, enige voordeel van de Eurostar is dat je echt in Londen in het centrum uitkomt en niet aan de rand van de stad zoals met het vliegtuig en dan daarna nog een deel met ander vervoer verder moet reizen.

Reputatie 6
Badge

Ik heb de 1 klas in de Eurostar wel geprobeerd en ik vind het zelf ook daar vrij krap, zeker als je wat langer bent. Ik vind de ICD wat dat betreft veel comfortabeler en elke willekeurige dubbeldekker eigenlijk ook.

Reputatie 1

Gewoon om de Eurostar te proberen. En als ik naar het buitenland ga bereid ik me voor etc. en met de Thalys ben ik gewend dat ik gewoon als ik op Rotterdam CS of Amsterdam CS ben ik gewoon bij de balie een kaartje kan kopen.

Was al even benieuwd inderdaad, waarom je dit zou doen. Opzich verschilt de reis per Eurostar niet heel erg ten opzichte van de Thalys. Zou mij hier geen zorgen om maken ;) Je kan natuurlijk eentje naar Brussel boeken en uitstappen bij Rotterdam (haha). Meen dat de tickets verkrijgbaar zijn vanaf €29 via NS International, Goedkoop-treinkaartje.nl of eventueel B-Europe.

Reageer