Eurostar Tickets binnenkort te koop!

• 20 februari 2018
  • 51 reacties
  • 1217 Bekeken

Badge +3
Volgens Eurostar op Twitter gaan ze donderdag 22 februari in de verkoop. Er zitten alleen nog wat bugkreukels in het systeem die gladgestreken moeten worden.. :P

51 reacties

Reputatie 2

Op vrijdag 18 mei lukt de hele reis wel ineens, dan kost Brussel - Liverpool op zijn goedkoopst 97 GBP. Terwijl Londen - Liverpool apart dan maar 22 GBP kost. En Bruusel - Londen 58,50 GBP.

Praktisch alle goedkope saver fares in Engeland zijn treingebonden, dus bij een vertraagde Eurostar ben je je kaartje kwijt. De hele reis geboekt op www.eurostar.com valt onder de CIV regeling en biedt garantie op een plek op een eventuele volgende trein als de Eurostar vertraagd is.
Reputatie 7
Badge +3
Op drukke dagen vragen de Britse maatschappijen inderdaad de hoofdprijs. Een treinreis boeken in het VK is al een heel uitzoekwerk als je het redelijk goedkoop wilt houden. Met de Eurostar-component wordt het nog ingewikkelder. Het kan zo 100 euro of meer schelen door een dag eerder of later te reizen.

Voor ons Nederlanders wordt het voor de langere afstanden vanaf Londen dan ook interessant om te kijken naar alternatieven als de BritRail pass en Interrail voor 1 land. Interrail Great Britain is ook geldig op de Eurostar. Er moet wel gereserveerd worden voor €45. De reservering is dan geldig voor zowel Thalys als Eurostar of voor een rechtstreekse Eurostar van Londen naar Amsterdam. Zo te zien zitten de rechtstreekse treinen nog niet in het reserveringssysteem.
https://www.nsinternational.nl/nl/rondreistickets/interrail-met-de-trein-door-europa

Het maken van een reservering voor Thalys+Eurostar naar Londen met Interrail kan via de website van b-europe.com.
https://www.b-europe.com/NL/Kopen/Pass#TravelWish
Reputatie 7
Nou, tickets in de voorverkoop niet zo duur in het VK.... het is dan maar net welk traject je reist natuurlijk en op welke datum. Ik wil op zaterdag 19 mei van Brussel naar Liverpool Limestreet. Het pinksterweekend..... Vanaf Brussel boeken lukt niet, "sorry there are no seats left". (Maar alleen tot Londen boeken lukt wel). Bij Nationalrail Londen - Liverpool boeken lukt ook, en dat kost steeds 89,50 GBP, wat 104 euro is voor een afstand van 350 km. Voor 3 maanden in het voren. Prijzig, en nog exclusief de Eurostar-rit.

Op vrijdag 18 mei lukt de hele reis wel ineens, dan kost Brussel - Liverpool op zijn goedkoopst 97 GBP. Terwijl Londen - Liverpool apart dan maar 22 GBP kost. En Bruusel - Londen 58,50 GBP. De reis opknippen is dus goedkoper dan. En wat een gigantisch prijsverschil met de zaterdag. Blijkbaar wil iedereen op die zaterdag van Londen naar Liverpool ? ?Nu steek ik er wel uitzoektijd in, maar de argeloze reiziger betaalt vaak toch snel teveel denk ik. En je moet er maar zin en tijd voor hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Net een steekproef genomen met een aansluitend ticket naar Bournemouth vanaf Londen. Op 9 april van Amsterdam naar Bournemouth (vertrek om 6.17 uur) kost £141,70. Dezelfde verbinding tot Londen kost £130,50. Voor £11,20 van Londen naar Bournemouth inclusief transfer met de Underground is een koopje.

Een voorbeeld voor dezelfde dag naar Cardiff Central: £157,50. Dat is voor £27,50 van Londen naar Cardiff.

Erg onhandig dat Eurostar dezelfde boekingsmachine niet aanbiedt in euro's en in andere talen. Dat ligt niet aan Eurostar maar aan de andere maatschappijen in het VK. Het zou het reizen naar andere bestemmingen dan Londen erg aantrekkelijk maken.
Meer uitleg op de website van The Man in Seat 61:
https://www.seat61.com/UKconnections.htm
Reputatie 7
Badge +3
@Rene74
Tickets in het VK zijn helemaal niet zo duur mits je je ticket in de voorverkoop koopt. Dat kan vanuit Nederland gewoon via internet. Alleen als je last minute een ticket koopt op het station wordt het een dure grap maar dat is bijv. in Duitsland ook zo.
Reputatie 2
@DDietzen
Wel jammer dat je bij Eurostar bijvoorbeeld geen ticket Brussel - Bath of Oxford inclusief eventuele overgang met de Tube kan kopen. Dit zijn toch erg populaire toeristische steden. Ben je in één keer klaar, dat is makkelijk. Net zoals je dat in Nederland naar de directe buurlanden kan. Vliegen is trouwens ook niet meer zo goedkoop als destijds met die lowcost airlines. Ben je vaak ook zo 100 tot 130 euro aan kwijt. Behalve als je, om maar eens iets te noemen, op dinsdagmorgen 6.30 uur in de ochtend wilt vertrekken. Reizen is gewoon prijzig, en zeker in het Verenigd Koninkrijk. Dan mogen we in Nederland beslist niet klagen over OV-tarieven ;)

Die kan je wel degelijk op www.eurostar.com kopen (niet op NS international). Ga op eurostar.com naar de Engelse versie (de add-on kaartjes in het VK worden alleen in GBP verkocht). Ik heb voor in april een enkele reis Cambridge - Rotterdam gekocht (Cambridge - Londen met Great Northern ; Londen - Rotterdam met rechtstreekse eurostar) voor GBP 41,50. Deze add-on binnenlandse kaartjes zijn CIV kaartjes tot aan London Eurostar terminal en geven recht op kostenloos gebruik van de Londense metro tussen de verschillende stations.
Reputatie 7
Badge +3
Een mogelijkheid is dat het Eurostar-treinstel dat van Amsterdam naar Londen rijdt eerst alle passagiers uit laat stappen in Brussel Zuid op één van de internationale sporen. Vervolgens leeg het station uitrijden en dan terugsteken naar een spoor in de Eurostar-terminal. Een dergelijke manoeuvre (zagen) zou in een half uur uit te voeren moeten zijn. Mogelijk wordt het wat krap als ook nog catering geladen moet worden.
Badge
Ik meende dat ze daarvoor één van de doorgaande internationale perrons (3, 4, 5 of 6; gezien het links rijden in België gok ik 5 of 6) wilden gaan afzetten met hekken. Heb er echter weinig van gehoord dus geen garanties.

De 'boog om Brussel heen' (via Westring dan wel Schuman-Josaphattunnel) is volgens mij ook overwogen maar te tijdrovend bevonden.
Eenderwelke oplossing met kopmaken of 'zagen' zie ik niet gebeuren omdat er voor elke omkeerbeweging van een hogesnelheidstrein toch wel zeker een kwartier nodig is. (Afgeleid van de keertijd van Thalys toen de LGV Nord op z'n gat lag waardoor een zwaar vertraagde Thalys in zo kort mogelijke tijd moest gaan keren op Amsterdam C; het duurde toch wel een kwartier voordat 'ie weer onderweg was. Officieel schijnt er 30 min voor te worden gepland.)
Reputatie 6
Badge
Nu ben ik eventjes benieuwd als de Eurostar eind volgend jaar via Brussel naar Londen rijdt, hoe deze Brussel Zuid/Midi binnenkomt. Voor zover ik weet is er voor de Eurostar een kop-perron op Brussel-Zuid/Midi, en die bevindt zich aan de kant van Lille. Hoe kan de trein dan direct dat kopstation bereiken? Rijdt deze met een boog om Brussel heen? Of maakt deze ergens na Brussel kop om het kopspoor in te rijden?
Ik heb toch zelf al een terugkoppeling ontvangen, Rene74!

Het is me niet geheel duidelijk. Dus voor kosteloos doorreizen binnen Nederland moet je vanuit Brussel de Benelux gebruiken? Je kan niet met Eurostar doorreizen naar Nederland, daar overstappen en kosteloos verder gaan naar een andere Nederlandse bestemming? Dit is op het moment inderdaad nog niet mogelijk. Voor kosteloos doorreizen binnen Nederland is het reizen via Brussel Zuid met de IC Brussel noodzakelijk (ervan uitgaande dat je met Benelux de IC Brussel bedoelt).

Kan je in 2020, als de reis richting het VK ook zonder overstap zal zijn vanuit Amsterdam, een rechtstreeks ticket Groningen - Londen met kosteloze aanreis naar Amsterdam CS kopen? Voor zover wij op dit moment aan informatie hebben is dit nog niet mogelijk. Al is dit zeker een optie waar we naar zouden kunnen kijken!
Ik zal Erryt vragen of hij hier op terug kan komen Rene74! Ik ben zelf namelijk nog geheel niet bezig geweest met de Eurostar, en ga ervan uit dat Erryt al het een en ander heeft uitgezocht.
Reputatie 7
Het is me niet geheel duidelijk. Dus voor kosteloos doorreizen binnen Nederland moet je vanuit Brussel de Benelux gebruiken? Je kan niet met Eurostar doorreizen naar Nederland, daar overstappen en kosteloos verder gaan naar een andere Nederlandse bestemming?

Kan je in 2020, als de reis richting het VK ook zonder overstap zal zijn vanuit Amsterdam, een rechtstreeks ticket Groningen - Londen met kosteloze aanreis naar Amsterdam CS kopen?
Reputatie 6
Badge
Kleine correctie: ICE gaat niet richting Brussel!
Ik kan je niet vertellen hoeveel goedkope tickets er voor de Eurostar verkocht worden. Dit verschilt inderdaad. Eurostar hanteert marktprijzen die per moment kunnen verschillen vanwege meerdere factoren zoals vraag/ aanbod, tijden, etc.. TIjdens de vakantie is het wat drukker en hoogstwaarschijnlijk zijn er dan minder tickets beschikbaar. Als je een ticket koopt en met de IC de reis maakt, wordt je ticket geboekt vanaf Brussel Zuid en daarmee mag je naar elk station in Nederland reizen. Als je met de Thaly's of ICE de reis maakt dan is dat niet het geval.
Reputatie 5
Vanaf elk station in Nederland geldt volgens mij alleen als je tussen Nederland en Brussel met IC reist. Het aantal goedkope plaatsen is beperkt, zeker op dagen waar veel reizigers worden verwacht.
Reputatie 7
Een aantal vragen: Hoeveel plaatsen voor de goedkoopste tickets zijn er per Eurostar? Of verschilt dat weer van dag tot dag, bijvoorbeeld zijn er op dinsdag standaard meer beschikbaar dan op zaterdag, en zo ja, hoe weet je hoeveel er nog zijn. En is het zo dat er bijvoorbeeld op feestdagen en in schoolvakanties eigenlijk nauwelijks goedkopere tickets beschikbaar zijn? Is het ticket nu wel of niet geldig (meer) van/naar ieder station in Nederland, zoals ik dat in het verleden ook heb gehad? Dat zou echt competitief zijn met vliegen. Ik hoor verschillende verhalen.
Badge +3
Leuk artikel. Wel duur £ 30,- om een fiets mee te mogen nemen 😃
Badge
Tja, het valt altijd te proberen hè :P

Ondertussen, voor allen die dachten dat de rechtstreekse Eurostar zou floppen wegens de omslachtige terugreis: het loopt storm bij de kaartverkoop. https://ovmagazine.nl/2018/02/tickets-londen-amsterdam-gaan-hard-1521/
Reputatie 4
Je was niet de enige. Er was ook een meneer die erop stond dat hij met de Eurostar mee mocht naar Rotterdam omdat hij z'n ICD had gemist.
Badge
Klopt, ik zag de 16.48 ruim twee weken geleden al in Amsterdam op de borden staan. Toen waren ze alleen vergeten om er 'Reserveren verplicht', 'Speciaal kaartje' en/of 'Niet instappen' bij te zetten. Ik rook gelijk mogelijkheden 😉
Reputatie 4
Is het vandaag meer mensen opgevallen dat de Eurostar gewoon op de schermen stond aangegeven ondanks dat deze nog lang niet rijdt richting Londen? Zie de bijgevoegde foto van vandaag op station Rotterdam.

Er zijn al verschillende ritten geweest voor personeel en/of genodigden en die treinen staan inderdaad gewoon aangegeven op de schermen.
Reputatie 6
Badge
Is het vandaag meer mensen opgevallen dat de Eurostar gewoon op de schermen stond aangegeven ondanks dat deze nog lang niet rijdt richting Londen? Zie de bijgevoegde foto van vandaag op station Rotterdam.
Ook informatiesystemen moet je goed kunnen testen natuurlijk 😉.

Er zal ongetwijfeld bij staan dat de reservering verplicht is. En hoewel gewone reizigers toch niet gereserveerd hebben, maakt het toch niet uit of hij wel of niet op de borden staan vermeld.
Reputatie 3
Badge
https://www.treinreiziger.nl/eurostar-start-verkoop-trein-londen-amsterdam/

De combinatie Thalys + Eurostar is vanaf morgen boekbaar vanaf 49 euro, op dit moment is dat nog 59 euro.
[...]
Het is echter ook mogelijk om per Intercity naar Brussel te reizen, en vervolgens per Eurostar naar Londen. Die combinatie kan tot 6 maanden voor vertrek worden geboekt en kost minimaal 59 euro.

Een aanreis naar Brussel is dus (qua vanaf-prijs) goedkoper met Thalys dan met de Beneluxtrein!
Reputatie 5
Ik heb vandaag ook geboekt en het viel me op dat er in het overzicht ook een rechtstreekse trein Amsterdam-Londen te zien was. Vertrek 7.13 aankomst 11.57 als ik het goed heb. Er stond echter ook bij dat reserveren niet mogelijk was.

Reageer