Ik was blij dat ik op het station een kop koffie had gekocht en broodjes had meegenomen. Er is een Bistro aan boord alleen was deze niet geopend richting Berlijn. Nu ving ik iets op van een gesprek met de conducteur dat dit gebruikelijk was.
Er was iets met de hygiëne van de keuken niet in orde waarom ze beperkt waren in de verkopen en al dat ze vanuit Nederland niets kunnen verkopen. Ook koffie kan niet omdat de koffie die aan boord is al in Berlijn is gezet en niet meer te drinken is. In Nederland zou deze Duitse trein geen koffie mogen tanken.
Is dit de gebruikelijke service die we op dit traject kunnen verwachten?
Ondanks deze ongemakken en een groep van ongeveer 10 FC Köln fans op het tweede deel van de reis, was het heerlijk relaxed reizen. Zeker een aanrader om zo te reizen. Ook de stad Hamburg is erg de moeite waard.
Beste antwoord door Klaas-Jan NS
Als er al problemen waren - NS International kan dit niet terugvinden - zijn ze nu voorbij. Ik heb met verschillende managers op de afdeling geschakeld en één heeft zelfs gisteren nog met de IC Amsterdam-Berlijn gereisd. De bistro aan boord van deze internationale IC is momenteel volledig operationeel, er zijn geen hygiëneproblemen en koffie schijnt goed te smaken.
Bekijk origineel