beantwoord

Fiets meenemen internationale trein

• 2 October 2021
  • 8 reacties
  • 120 Bekeken

Ik wil met mijn fiets ‘s morgens vóór 6 uur op de trein naar Münster (Hessen) vanuit Nederland.

De reis duurt ongeveer 6 uur, dus ook tijdens het spitsuur, geen vouw fiets maar een gewone

fiets. Is dat nu mogelijk?

Ben gevaccineerd.

icon

Beste antwoord door iMark 2 October 2021, 09:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6

Het mag met een internationale fietskaart. Die is wel duurder dan het gewone fietskaartje.

Ik neem aan dat u in Münster overnacht dan heeft u dus 2 fietskaartjes nodig.

Reputatie 6

De reis gaat via Frankfurt (Main). Kan je fietsen meenemen in de ICE? 

Reputatie 6

De reis gaat via Frankfurt (Main). Kan je fietsen meenemen in de ICE? 

nee

Reputatie 7
Badge +3

De informatie is wat beperkt. Zo weten we niet naar welk station in Nederland @Tripsite wil reizen. En ook niet op welke datum de reis moet plaatsvinden.

Het is mogelijk om in de reisplanner van DB aan te geven dat je reizen wilt zien met treinen waarin je je fiets kunt meenemen. Dat zijn verbindingen zonder ICE maar met bijvoorbeeld de IC.  In de IC mag je alleen een fiets meenemen wanneer je een fietsplek gereserveerd hebt. Meer informatie op de pagina https://www.bahn.de/service/individuelle-reise/bahn_und_fahrrad/rad-fernverkehrV

oor een internationaal fietsvervoerbewijs zul je waarschijnlijk op een groter station in Duitsland moeten zijn (of online kopen) en in de IC van Mainz naar Düsseldorf zul je een plaats voor de fiets moeten reserveren. Bij het overstappen in Mainz zou dat te regelen moeten zijn.

Onderstaand een voorbeeld voor een reis vandaag. Met een paar keer overstappen kun je vanuit het Hessische Münster naar Utrecht reizen:

Reputatie 6

Volgens mij gaat er toch ook vanuit Enschede rechtstreeks een trein naar Münster. Ik ben in een grijs verleden weleens met die trein naar Münster geweest. In die trein konden ook fietsen mee.

Badge +3

Dat is een andere Münster.

Reputatie 7
Badge +3

@Tripsite schrijft heel duidelijk Münster (Hessen) en niet Münster (Westfalen). Laten we het niet ingewikkelder maken dan het is.

Reputatie 6

Excuus

Reageer