beantwoord

From Brussel naar Middelburg

Ik wil van Brussel luchthaven naar Middelburg reizen, ik heb abonnement met 40% korting.... Kan ik reizen met ovchipkaart of niet....?????
icon

Beste antwoord door Denice NS 6 januari 2019, 14:56

Wanneer je reist van of naar het buitenland check je niet in- of uit met je OV-chipkaart. Je kan immers in het buitenland niet in- en uitchecken. Je koopt een kaartje voor het gehele traject waarbij je tijdens de aankoop kan aangeven dat je binnen Nederland 40% korting krijgt op basis van je abonnement, zoals iMark ook aangeeft 🙂

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Het handigste is om een doorgaand internationaal ticket te kopen met 40% korting voor het Nederlandse traject. Je hoeft dan niet in te checken met de OV-chipkaart in Breda of Roosendaal. Tickets met 40% korting zijn ook in België te koop.
https://www.b-europe.com/NL

Let wel goed op dat er meerdere routes worden aangeboden en dat er verschillende prijzen zijn via de verschillende routes.
Goedkoopste route: via Antwerpen-Centraal en Roosendaal. Deze route is even snel als de duurdere route via Breda en Roosendaal.
Maar u me niet heeft antwoord.... Ik wil weten of ik de OV chipkaart van Brussel naar Middelburg met korting 40% kan gebruiken of niet....
Wanneer je reist van of naar het buitenland check je niet in- of uit met je OV-chipkaart. Je kan immers in het buitenland niet in- en uitchecken. Je koopt een kaartje voor het gehele traject waarbij je tijdens de aankoop kan aangeven dat je binnen Nederland 40% korting krijgt op basis van je abonnement, zoals iMark ook aangeeft 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Rana abou zbib schreef:

Maar u me niet heeft antwoord.... Ik wil weten of ik de OV chipkaart van Brussel naar Middelburg met korting 40% kan gebruiken of niet....

Alleen in Nederland, in België is de OV chipkaart niet geldig.
Als ik ticket online wil kopen, moet ik deze kaart printen of hoeft niet
Je kunt het ticket ook tonen in de NS International App, Rana abou zbib. Je leest er hier meer over.
Badge +3
Ik heb net de uitleg over het mobiele ticket van NS International gelezen. Wat mij opvalt is dat nergens uitdrukkelijk gesteld wordt dat je als reiziger natuurlijk wel moet zorgen voor een telefoon die voldoende is opgeladen. Met een lege batterij heb je geen geldig ticket, ook al heb je betaald. Daar mag best wat duidelijker voor gewaarschuwd worden.
Reputatie 4
Met een lege telefoon kan je weinig aantonen dat je over een geldig vervoerbewijs beschikt.

Lijkt me een redelijke open deur...
Badge +3
Ik zou de mensen de kost niet willen geven die met een bijna lege telefoon met daarop tickets gewoon op stap gaan. Beter een extra waarschuwing dan een teleurstelling.

Reageer