beantwoord

Gaat de trein van Breda-Antwerpen volgend jaar nog vroeger vertrekken?

Ik keek even om een kaartje te boeken voor morgenvroeg naar Antwerpen. Maar de eerste trein vanuit Breda gaat pas om 07.42 en dat betekend dat je pas op zijn vroegst om 08.15 in Antwerpen bent. Ik vind dit persoonlijk heel laat. Ik studeer al 4 jaar in Antwerpen en heb daar op kamers gezeten maar heb besloten om voor volgend academiejaar te gaan pendelen omdat dit voordeliger gaat zijn. Maar als mijn lessen beginnen om 8.15 heb ik gewoon een probleem, tevens mijn examens beginnen vaak om 8.30 en dit haal ik dan met wat geluk net.
Komt er dus volgend academiejaar nog een eerdere trein? Want dit is echt heel laat.
icon

Beste antwoord door Slidestops 1 mei 2018, 20:00

Ik verwacht het niet. Het reizigers aanbod is zo vroeg nog niet voldoende om rendabel een treindienst te rijden. En met studenten die de grens over gaan, wordt dat ook niet rendabel omdat die vaak reisproducten toegekend krijgen waar weinig aan wordt verdient door de vervoerder
Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nederlanders leven laat op dag. In België en Duitsland is het heel normaal om tussen 7.00 en 7.30 te beginnen met werken, scholen In Duitsland beginnen ook om 7.30. De ochtendspits is in het buitenland dan ook vroeger dan hier en daarom beginnen de treindiensten daar ook vroeger. Andersom eindigen de diensten in het buitenland vaak ook eerder, in België bijv. rond 23.00 uur. De historische oorsprong van de verschillen zit in het feit dat België en Duitsland altijd vooral industriële landen waren en Nederland meer een handelsland.
Reputatie 6
De eerste IC uit Antwerpen gaat al om 6.45 naar Breda. Een uur eerder dus. Zou wel zo fijn zijn inderdaad als dat andersom ook zo was. Maar daar tegenover gaat de laatste trein naar Antwerpen weer veel later, dan de laatste vanuit België. Maar daar hebben veel Nederlandse forensen weinig aan natuurlijk.