Geen E-ticket | NS Community
beantwoord

Geen E-ticket

  • 2 January 2022
  • 11 reacties
  • 620 Bekeken

Ik heb enkele dagen geleden een internationaal ticket Berlijn - Breda geboekt voor morgen. Deze verscheen toen direct in de NS app onder "tickets". Inmiddels is het ticket verdwenen. Als ik het ticket wil importeren via een link in de mail, krijg ik de meldong dat dit reeds gebeurd is. Waar is mijn ticket gebleven?

icon

Beste antwoord door Macklobell 2 January 2022, 13:14

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Geen idee. Misschien kan de klantenservice duidelijkheid verschaffen? 

Reputatie 7

Ik heb enkele dagen geleden een internationaal ticket Berlijn - Breda geboekt voor morgen. Deze verscheen toen direct in de NS app onder "tickets". Inmiddels is het ticket verdwenen. Als ik het ticket wil importeren via een link in de mail, krijg ik de meldong dat dit reeds gebeurd is. Waar is mijn ticket gebleven?

Toen ik een internationaal ticket boekte zat het ticket in de NS international App. (blauw gekleurd) Misschien zit hij daarin?

Reputatie 7
Badge +1

Terzijde-als je dit soort reizen vaker doet: vergeet toch dat NS-int, gebruik bahn.de (komt ook in /nl/) en vaak ook nog lagere prijzen. Werkt voor alles van/naar DE en ook nog voor inmiddels vele andee verbindingen. Kan je ook nog bonuspunten sparen als je vaker gaat.

Hij zat inderdaad in de NS international app, bedankt! En ook dank voor de tip voor bahn.de.

Reputatie 7

Terzijde-als je dit soort reizen vaker doet: vergeet toch dat NS-int, gebruik bahn.de (komt ook in /nl/) en vaak ook nog lagere prijzen. Werkt voor alles van/naar DE en ook nog voor inmiddels vele andee verbindingen. Kan je ook nog bonuspunten sparen als je vaker gaat.

Geheel eens boeken via NS international is helaas onhandig. Via Bahn.de veel gemakkelijker en inderdaad soms ook betere prijzen.

Reputatie 7
Badge +1

Terzijde-als je dit soort reizen vaker doet: vergeet toch dat NS-int, gebruik bahn.de (komt ook in /nl/) en vaak ook nog lagere prijzen.

NS en DB hebben dezelfde prijs voor identieke verbindingen (dus met dezelfde treinen op dezelfde dag). Maar boeken bij DB is weel veel handiger.

Reputatie 7
Badge

Soms (als er sprake is van een actie) kan er verschil zijn tussen beiden. Sinds een paar jaar zijn de tarieven bijna altijd gelijk en zijn verschillen rechtgetrokken.

Bij DB betaal je tegenwoordig slechts 9,90 aan storneringskosten per vervoersbewijs en bij NS is dit nog 19,90. Scheelt ongeveer de helft.

Groot voordeel van DB is dat je je zitplaats kunt uitkiezen bij reserveren en dat het gelijk duidelijk is of City+ inbegrepen is. Bij NS ervaar ik de service als iets beter mocht je iets willen wijzigen. Boek zelf evenwel liever ook bij DB qua gebruiksgemak.

Dag beste klantenservice,

Ik heb zonet een e-ticket besteld voor vandaag.

Alleen ik die geen eTicket in mijn email, ook nog een account gemaakt maar daar ook niet te zien.

Geld is wel overgemaakt.

 

Ik moet zo vertrekken dus probeer ik het nog een keer 

Kan ik mijn geld terug wachten als toch opeens 2 kaartjes heb.

 

Vriendelijke groeten,

Timo Martelius

 

Hallo,

Ik heb mijn eTicket inmiddels ontvangen.

 

Gr.

Timo

Hoi TMartelius, welkom op onze NS Community.

Vervelend dat je ticket niet (op tijd) is binnengekomen! Als we zien dat er 2 identieke tickets zijn (naam, reisdatum, traject), kan daar wel restitutie voor komen. Neem je daarvoor contact op met onze klantenservice?

Oh, zie nu je ontvangstbericht. Goed nieuws! Fijne reis! :)

Reageer