Geen weergave van tussenstations in de internale treinreisplanner

• 29 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 321 Bekeken

Ik vind het nogal storend dat je via de NS-site voor het plannen van een internationale treinreis geen tussenstations te zien krijgt (wel voor de reisplanner binnen Nederland, maar die gegevens kunnen dan weer niet direct uitgeprint worden). Via een Internationale Treinplanner (HAFAS) kan dit wel. Het is toch een schande dat je een andere site moet bezoeken om dit soort informatie te achterhalen! Ik vind die info (zowel in Nederland als het buitenland) cruciaal, vooral omdat de beeldschermen in de treinen soms uitstaan, de informatie zeer slecht verstaanbaar wordt omgeroepen of helemaal niet wordt gegeven. Het zijn voor mij ijkpunten om te weten of ik al op mijn eindstation ben aangekomen. De vorige reisplanner (van vorig jaar en jaren daarvoor) was wel goed. Hoe kan het toch dat NS in alle opzichten steeds slechter lijkt te presteren?

8 reacties

Hallo KlaarNoor, excuses voor mijn late reactie, ik heb je vraag inmiddels uitgezet. Je krijgt hier zsm een terugkoppeling over.
Hallo KlaasNoor, tot heden nog geen terugkoppeling gehad. Je hoort van mij als ik iets meer weet.
Reputatie 3
Het is ook eigenlijk raar dat ieder land zijn eigen reisplanner heeft. Overal gebruiken we hetzelfde Excel, hetzelfde Word, herzelfde Power Point. Maar voor wat reisplanners betreft moest iedere nationale spoorwegonderneming zonodig zijn eigen planner ontwikkelen. Vooral bij on-line reserveren is dat irritant. In ieder land gaat dat weer anders.
Een reisplanner die _echt_ compleet is én in ieder land aan allerlei lokale eisen voldoet ontwikkelen is een hele kunst. De HP Journey Planner heeft inmiddels ook al allerlei specifieke NS-aanpassingen. Eigenlijk het enige wat een beetje in de buurt komt is HAFAS, wat een verhaal an sich is.
Reputatie 3
Het gaat mij niet zozeer om de compleetheid, maar om de software zelf die in ieder land weer anders is. Andere landen hadden toch ook de software van DB kunnen gebruiken, ook voor de louter eigen binnenlandse treinen.
Zelf gebruik ik ook voor NL de Duitse planner, omdat ik die veel gebruiksvriendelijker vind.
Zelf gebruik ik ook voor NL de Duitse planner, omdat ik die veel gebruiksvriendelijker vind.

In dat geval kun je er niet vanuit gaan dat de reisroutes die eruit komen ook allemaal toegestaan zijn.
Een reisplanner die _echt_ compleet is én in ieder land aan allerlei lokale eisen voldoet ontwikkelen is een hele kunst. De HP Journey Planner heeft inmiddels ook al allerlei specifieke NS-aanpassingen. Eigenlijk het enige wat een beetje in de buurt komt is HAFAS, wat een verhaal an sich is.
Is deze HP Realtime Journey Planner ook ergens live te aanschouwen?
www.ns.nl.

Reageer