beantwoord

Gegevens bevestigen mijn ns voor international ticket

• 27 februari 2019
  • 10 reacties
  • 138 Bekeken

Ik heb een account aangemaakt bij Mijn NS, maar kan mijn gegevens niet invullen en daardoor mijn treinboekingen ook niet in de NS International app zien. Bij het 'controleren' van mijn gegevens loopt de site vast. Dit is zowel in internet explorer, google chrome en safari.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 27 februari 2019, 18:39

[h4]Hallo Karin1984 en welkom bij de NS Community,[/h4]

Het is niet nodig om een Mijn NS account in je bezit te hebben om tickets te kunnen aanschaffen via de NS International app. Deze stap kan je dus overslaan. Laat je oNS weten of het is gelukt?
Bekijk origineel

10 reacties

[h4]Hallo Karin1984 en welkom bij de NS Community,[/h4]

Het is niet nodig om een Mijn NS account in je bezit te hebben om tickets te kunnen aanschaffen via de NS International app. Deze stap kan je dus overslaan. Laat je oNS weten of het is gelukt?

Mijn zoon wil internationale tickets via de NS Internationaal-app aanschaffen. Hiervoor moet hij z’n persoonsgegevens op NS.nl aanvullen. Dit proberen we nu al een paar dagen, maar na het invullen van alle verplichte gegevens lukt het niet om na het scherm “Controleer uw gegevens” naar de volgende pagina door te gaan. Hij krijgt hierbij volgens mij ook oude schermen te zien, aangezien ik bij het raadplegen van mijn persoonsgegevens een veel moderner scherm te zien krijgt,

We hebben dit nu al 3 dagen via Google Chrome, Firefox én Microsoft Explorer geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. We weten dat we een ook papierenticket kunnen aanschaffen, maar we willen juist de NS Internationaal app gebruiken!?!

Hoe kan dit opgelost worden? Wellicht zijn account verwijderen, zodat hij helemaal opnieuw kan beginnen? Of is er nog een andere mogelijkheid?

@ccmeershoek,

Kan je niet gewoon een internationaal ticket bestellen op de internationale site? Dus niet vanuit de app?

Na het bestellen krijg je dan een bevestigingsmail. Als je de mail met de link dan opent op je telefoon of tablet, kan je een internationaal ticket ook opladen in de app.

Zo heb ik een tijd terug op mijn tablet een internationaal ticket gekocht. En het nadien in de app geladen.

Maar @Thom heeft meer ervaring met internationale tickets die hij koopt met zijn handy. :-) Misschien kan hij helpen?

Badge +3

Voor een internationaal ticket moet je dan wel de NS International app gebruiken.

Het is belangrijk dat je de meest recente versie van de app hebt. Vaak helpt een update. Ook kan je telefonisch een ticket bestellen. Bel daarvoor 030 - 230 0023. Je kan via onze site ook een ticket bestellen, gekke_henkie

​ 

Je kan via onze site ook een ticket bestellen, gekke_henkie

Erryt,

Ik denk eigenlijk dat ik dat hierboven ook zeg. Gewoon via de internationale site bestellen en dan opladen in de (internationale) app.

De zoon van ccmeershoek wil een internationaal ticket bestellen.

Ik wil geen internationaal ticket kopen via de site, app of waar dan ook. Dan ben ik meer kwijt dan dat ik de grens met de Lijnbus oversteek. :slight_smile:

Een tijd terug wou ik wel een ticket Welkenraedt - Aken kopen.

De app van www.b-europe.com gaf een virusmelding. Die heb ik dan maar verwijderd.

De internationale site van CFL wou me geen ticket buiten de Luxemburgse grenzen verkopen. Dan het ik het ticket maar op www.nmbs.be gekocht en geladen in de nationale Belgische app. Die gaf geen virusmelding.

Binnen de Benelux ben ik redelijk op de hoogte van de verschillende vervoersbewijzen. :grin:

P.S. Waarom kan ik een bericht schrijven als ik niet ingelogd ben? Als ik mijn bericht niet gekopieerd had, was ik alles kwijt.

Badge +3

Er zijn denk ik wat probleempjes met het forum/community @gekke_henkie want het aantal keren gelezen en aantal reacties klopt ook niet.

Zal zichzelf wel oplossen. Tijd geleden dat een reactie van me ineens foetsie was (en ik sindsdien lange reacties altijd even kopiëer voordat ik op Verstuur klik) :smirk:

Dan las ik het verkeerd. Waarom je wel iets kan typen durf ik niet te zeggen, maar dat is volgens mij bij alle community's van Insided.

Ja @gekke_henkie het klopt dat je via de website tickets kunt bestellen en kan inlezen in de app. Dat hebben we inmiddels ook gedaan.

Maar.....als het andersom beschikbaar is, zou het ook moeten werken!

Hiervoor moet hij z’n persoonsgegevens op NS.nl aanvullen. Dit proberen we nu al een paar dagen, maar na het invullen van alle verplichte gegevens lukt het niet om na het scherm “Controleer uw gegevens” naar de volgende pagina door te gaan.

Als ik dit bericht goed begrijp komt het er dus op neer dat je zoon problemen heeft met het voltooien van zijn Mijn NS(I) account. Hij kan hiervoor het beste zelf contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega’s kunnen dan mee kijken wat er precies aan de hand is. Voor dit specifieke probleem zou ik zelf contact via Twitter of Facebook adviseren, maar we zijn ook telefonisch bereikbaar (030-7515155) en via een chatgesprek (optie rechtsboven).

Reageer