beantwoord

geld terug na boeken Thalys via NS

• 25 maart 2020
  • 5 reacties
  • 143 Bekeken

Zaterdag 21 maart zou ik met de Thalys van 10.21 uur vanuit Aken naar Parijs gaan. Door vertraging van de Arriva-trein naar Aken miste ik de trein. Een medewerkster van de DB in Aken zei dat ik op de volgende Thalys kon wachten, die zou om 13.27 uur vertrekken. Om kwart over één kwam ze mij zeggen dat ze net gehoord had dat die trein toch niet zou rijden en er de rest van de dag helemaal geen Thalys meer zou rijden en dat Thalys coulant zou zijn en ik mijn geld terug zou krijgen. Ik had het kaartje via ns.internationaal gekocht en zie nu op de site van Thalys dat ik mij tot NS moet wenden voor deze teruggave. Helaas vind ik niet waar ik die teruggave kan vragen. Overigens ben ik uiteindelijk maandag alsnog met 8 treinen, waaronder 2 x de Thalys, op de plaats van bestemming gekomen en heeft mij dat ruim € 100,00 meer gekost!

icon

Beste antwoord door loklok8 25 maart 2020, 12:20

Via de website van NS International onder het kopje klantenservice → Geld Terug Bij Vertraging kunt u de compensatie aanvragen voor uw Thalys ticket. Of u kunt direct op de link klikken in dit bericht.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge

Via de website van NS International onder het kopje klantenservice → Geld Terug Bij Vertraging kunt u de compensatie aanvragen voor uw Thalys ticket. Of u kunt direct op de link klikken in dit bericht.

Goedemiddag Vlas-Paumen. Welkom bij de NS Community.

Zoals loklok8 aangeeft heeft de Thalys een eigen klantenservice waar je contact mee kan zoeken.

Beste Sascha,

Zoals ik het lees geeft loklok8 dat niet aan, maar verwijst hij/zij naar NS International. Ik heb op de reisdag geprobeerd de Duitse Thalys-klantenservice te bereiken. Uiteraard kreeg ik een antwoordapparaat eraan met de mededeling dat mijn oproep binnen 9,5 minuut zou worden beantwoord. Nadat de melding kwam nog 24 seconden kreeg ik allen nog de mededeling dat mijn oproep z.s.m. zou worden beantwoord. Na een half uur (!) heb ik het opgegeven. Op de site van de Thalys staat dat wanneer je een ticket niet rechtstreeks bij Thalys hebt gekocht, je je moet wenden naar de organisatie waar je het ticket gekocht hebt. In dit geval dus via NS international.

Reputatie 5
Badge

Ik vermeld inderdaad het kanaal van NS International omdat TS de tickets daar gekocht heeft. De links verwijzen allebei niet naar de klantenservice van Thalys, maar naar die van NS International.

Is het uiteindelijk nog gelukt met het aanvragen van de compensatie?

Ik heb de aanvraag ingestuurd, maar vrees het ergste aangezien er staat dat als je de Thalys mist doordat een andere vervoerder (in dit geval Arriva) te laat was, je nergens recht op hebt. De trein van Arriva kreeg onderweg een technische storing en in Herzogenrath moesten we overstappen op een andere trein. 

Reageer