beantwoord

geld terug voor de terugreis van een retourkaartje besteld via internet

  • 28 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Ik heb afgelopen week twee retourtjes gekocht via https://www.nsinternational.nl, we zijn afgelopen zondag aangekomen en zouden pas donderdag terug komen, wegen onvoorziene gebeurtenissen moesten maandag avond terug en ook nieuwe kaartjes kopen omdat ze daar niet omgeboekt konden worden, de balie medewerkster had het er over dat we ons geld konden terug vragen voor de terugreis die we hadden staan op donderdag. Hoe moet dit en kan dat wel als je de kaartjes via het internet hebt gekocht?
icon

Beste antwoord door Rikkert95 28 oktober 2015, 13:53

Ik heb het gevonden bij de details van mijn bestelling, ongeveer 1/3e van de totaalprijs krijg ik toch nog terug dus dat is best wel netjes. toch bedankt voor de hulp!
Bekijk origineel

4 reacties

Ik weet niet waar je exact naartoe bent gereisd, maar als je bijvoorbeeld voor gekozen hebt voor Thalys non-flexible tickets te kopen, krijg je niets terug bij een annulering. Je kunt dan eventueel aankloppen bij je reisverzekering om wellicht nog geld terug te krijgen.
het zijn homeprint tickets van Eupen naar Eindhoven, ik heb zelf nog even gekeken bij de details van mijn reservering en er staat dat ik mijn tickets daarop kan annuleren (mits ik het goed gelezen heb) betekend dit dan dat ik mijn geld voor die tickets terug krijg?
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb afgelopen week twee retourtjes gekocht via https://www.nsinternational.nl, we zijn afgelopen zondag aangekomen en zouden pas donderdag terug komen, wegen onvoorziene gebeurtenissen moesten maandag avond terug en ook nieuwe kaartjes kopen omdat ze daar niet omgeboekt konden worden, de balie medewerkster had het er over dat we ons geld konden terug vragen voor de terugreis die we hadden staan op donderdag. Hoe moet dit en kan dat wel als je de kaartjes via het internet hebt gekocht?
Bij goedkope tarieven is annuleren of omboeken meestal niet toegestaan en ben je gewoon je geld kwijt. Bij duurdere tarieven kan annuleren en/of omboeken wel, eventueel met annuleringskosten. Normaal gesproken staat op het kaartje aangegeven of omboeken/annuleren wel/niet is toegestaan.

Als het wel is toegestaan dan dient het annuleren te gebeuren voor de vertrekdatum (in dit geval de datum van de terugreis) of de datum einde geldigheid bij een open retour. Dit moet gebeuren bij de instantie waar U ze gekocht heeft en in dit geval is dat dus via de website https://www.nsinternational.nl onder "Beheer uw boeking".

Eventueel kunt U natuurlijk NS international gewoon even bellen.
Ik heb het gevonden bij de details van mijn bestelling, ongeveer 1/3e van de totaalprijs krijg ik toch nog terug dus dat is best wel netjes. toch bedankt voor de hulp!

Reageer