beantwoord

Geldigheid belgische weekendretour tijdens werkzaamheden.

• 5 juli 2019
  • 13 reacties
  • 627 Bekeken

Reputatie 4
Zaterdag 21 en Zondag 22 September zijn er werkzaamheden tussen Amsterdam en Brussel zuid. De intercity Brussel rijdt dan via Roosendaal.

Mag je dan gebruiken maken van een goedkopere weekendretour van de NMBS? Dat is namelijk veel voordeliger dan een kaartje van NS international.

BIj eerdere werkzaamheden heb ik ook gereisd met een weekendretour maar toen was er geen controle.
icon

Beste antwoord door Thom 5 juli 2019, 18:36

Het weekendretour vanaf Roosendaal is gewoon geldig in de trein, ook in de omgeleide ICBrussel. In deze trein zijn de normale Belgische- en Nederlandse kaartjes gewoon geldig, ook als je de reis splitst.

Roosendaal is een Nederlands station, maar ook een Belgisch tariefpunt. Voor de zuiderburen is het vanaf Roosendaal een Belgische trein.

U kunt hiervoor gewoon op het forum informeren. 😉
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Ja ik ben nu bij het waterloo museum dus vandaar dat de bus gratis was.
Reputatie 4
TIP; op ZO 22/9 is besluit van de european mobiltyweek, wordt hier in NL amper wat aan gedaan, in BE wel. De NMBS biedt dan spotgoedkope dagretours aan voor 6 eur, maar enkel vanaf/tussen echte Belse staties, dus Essen/Noorderkempen/Wezet.
De MIVB in BRUssel is gratis en er is carfreeday. Dito voor de waalse TEC bussen en sommige Vlaamse steden als Gent en Mechelen en Brugge.
Overigens is dat belse weekendretour niet met 50% korting-je betaalt voor de terugrit de vaste aanslag wel van rond de 1.70/1.80.
Reputatie 4
Komend weekend rijden die treinen dus tussen Breda en Brussel via Roosendaal. Door vanaf Roosendaal een NMBS weekendretoer te gebruiken kan je veel geld besparen.
Ja dat is de reden waarom ik het destijds ook vraagde.
Reputatie 5
Komend weekend rijden die treinen dus tussen Breda en Brussel via Roosendaal. Door vanaf Roosendaal een NMBS weekendretoer te gebruiken kan je veel geld besparen.
Reputatie 4
Oke bedankt. Dan kijk ik wel wat goedkoper is.
Reputatie 7
Badge +4
Als u vanaf Roosendaal reist, kunt u volstaan met een Belgisch kaartje, want Roosendaal is een Belgisch tariefpunt. Moet u ook naar Roosendaal reizen, dan heeft u nog een Nederlands fietskaartje nodig.
Een internationaal kaartje kan, maar is wel twaalf euro. België kent ook nog fietskaartjes voor een wat kortere afstand.

De zuiderburen verhuren ook bluebikes en u kunt er a la minute voor inschrijven, echter het is niet erg wijdverspreid en zeker geen ov-fiets.
Reputatie 4
Als u jong genoeg bent, is er ook de go unlimited in de vakantie. U heeft dan wel de gratis mobibkaart nodig.
Die mobibkaart heb ik nog van de lijn. Bedankt voor de tip. Ik ben nog 22 dus onder de 26 dus dat zal wel geldig zijn.

Nu u er toch bent, hoeveel kost het een internationaal fiets kaartje? Moet ik dan voor Nederland en België aparte fietskaarten kopen?
Reputatie 7
Badge +4
Als u jong genoeg bent, is er ook de go unlimited in de vakantie. U heeft dan wel de gratis mobibkaart nodig.
Reputatie 4
Ik merkte op dat de weekendretour in Juli en Augustus niet meer geldig is op vrijdag ochtend maar pas na 19 uur.

Dus dan heb je alleen als voordelige opties de weekendretour en de gopass?
Reputatie 7
Badge +4
Het weekendretour vanaf Roosendaal is gewoon geldig in de trein, ook in de omgeleide ICBrussel. In deze trein zijn de normale Belgische- en Nederlandse kaartjes gewoon geldig, ook als je de reis splitst.

Roosendaal is een Nederlands station, maar ook een Belgisch tariefpunt. Voor de zuiderburen is het vanaf Roosendaal een Belgische trein.

U kunt hiervoor gewoon op het forum informeren. 😉
Reputatie 4
Bedoel je het weekendretoer dat je uit de automaat in Roosendaal kan halen? Volgens mij is die zeker wel geldig in de Intercity Brussel. Ik zou niet weten waarom het niet geldig zou zijn.
Ja die.
Reputatie 5
Bedoel je het weekendretoer dat je uit de automaat in Roosendaal kan halen? Volgens mij is die zeker wel geldig in de Intercity Brussel. Ik zou niet weten waarom het niet geldig zou zijn.
Je kunt hiervoor het beste de voorwaarden van het weekend retour van de NMBS bekijken. Mocht je er niet uitkomen, dan kan de NMBS je hierover informeren.

Reageer