beantwoord

Geldigheidsduur NS International ticket voor Abellio trein Arnhem-Düsseldorf

Reputatie 4
Badge
Ik heb via NS International een e-ticket Arnhem-Düsseldorf gekocht. Deze is enkel in regionale treinen geldig (dus voor de Abellio trein RE19).
Nu staat er op dit ticket dat "Geldig : 10.07.2017 - 11.07-2017".
Verder heb ik via de website een specifieke trein gekozen, dus er staat er direct onder het hoofd ticket een apart kader met reisschema met een specifieke trein uit Arnhem.

Omdat de geldigheid voor dit ticket 2 dagen is, mag ik dan op 10 juli en 11 juli met elke willekeurige Abellio RE 19 trein kiezen om van Arnhem naar Düsseldorf te reizen? Of moet ik de trein van het reisschema volgen? (Het reisschema staat in een apart kader onder het hoofdticket, dus het ziet er meer als een advies uit)

N.b. ik weet dat een enkele reis met preisstufe D tarief van VRR uit de automaat in Arnhem goedkoper is dan een ticket via NS International, maar ik wilde problemen met kopen uit de automaat vermijden.
icon

Beste antwoord door Thom 9 juli 2017, 16:04

De vermelde tijd is niet van belang, u mag elke trein op de dagen waarop uw kaartje geldig is, nemen.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De vermelde tijd is niet van belang, u mag elke trein op de dagen waarop uw kaartje geldig is, nemen.
Reputatie 5
Welke problemen met de automaat? Heb altijd zonder problemen kaartjes kunnen kopen uit de Abellio-automaat op station Arnhem.
Reputatie 4
Badge

Dank voor de reactie.
Welke problemen met de automaat? Heb altijd zonder problemen kaartjes kunnen kopen uit de Abellio-automaat op station Arnhem.
Je kunt bij de automaat (momenteel) alleen met munten of bankbiljetten betalen.
Reputatie 7
Badge +3
En jij hebt geen munten of bankbiljetten? Dat lijkt me behoorlijk onpraktisch.
Reputatie 2
Je kunt met alle niet-ICE treinen reizen. Dus alle Abellio treinen.
En jij hebt geen munten of bankbiljetten? Dat lijkt me behoorlijk onpraktisch.
Ik heb tegenwoordig ook bijna nooit meer brief- of muntgeld op zak hoor. Zeker nu je overal met pin en contactloos kunt betalen. Zelfs in de snoep-/drankautomaten op stations is dat tegenwoordig de enige optie!
Reputatie 4
Badge
Ik heb zonder problemen op een ander tijdstip gereisd dan in het reisschema stond.

Op de terugreis zag ik wel dat de VRR automaat in Arnhem nu ook o.a. Maestro lijkt te accepteren, het wordt in ieder geval wel aangegeven. Ik heb echter niet daadwerkelijk betaald, omdat ik op dat moment geen kaartje nodig had. Overigens lukte me het in Düssseldorf in een VRR automaat van de Rheinbahn ook niet om met een Maestro pinpas te betalen (er stond wel een EC logo op), ik weet echter niet of de automaat eigenlijk Maestro had moeten accepteren of dat het in deze automaat echt niet mogelijk was.
Reputatie 6
Badge
EC is eigenlijk het equivalent van Maestro. Eigenlijk.

In Duitsland komt het vaker voor, dat Nederlandse/ buitenlandse bankpassen niet overal goed geaccepteerd worden helaas. Beetje jammer in 2017, maar goed..
Reputatie 5
Automaat van Abellio op station Arnhem accepteert nu inderdaad ook pinbetaling.

Reageer