Gevalletje voor de Reclamecodecommissie?

• 30 October 2021
  • 16 reacties
  • 336 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Het volgende lijkt me iets voor de Reclamecodecommissie. NS kan helemaal niet waarmaken dat je met 300 km/u de file voorbijflitst met de Intercity Brussel. Vandaag aangetroffen in mijn mailbox.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Afgelopen donderdag ben ik naar Antwerpen met de IC gegaan en uiteraard is de 300 km niet gehaald. Wel met de trein die een kwartier eerder vertrok. ;-)

Tja, Obelix zou wel zeggen: “Rare jongens die reclamemakers.” Ze worden wat mij betreft slechts overtroffen door de afdeling Communicatie.

Ze moeten er voortaan 200 km van maken, met deze trein schiet je de file wel degelijk voorbij en je hebt ook geen parkeerstress in de sinjorenstad. 

Een verhaal is sterker als het gewoon waar is. De klok en de klepel en zo.

Reputatie 7
Badge +3

200 pas wanneer de ICNG gaat rijden. De IC Brussel gaat op het moment niet harder dan 160 km/u. Liegen mag niet in reclames.

Reputatie 7
Badge

NS stelt de realiteit mooier voor dan het is in de diverse reclamecampagnes. 

Reputatie 7

De IC Brussel is zo vaak (fors) vertraagd in Breda of valt uit dat ik vrienden heb die daarom toch met de auto gaan. Met elkaar delen ze de benzine en parkeerkosten.

Reputatie 6

Wishful thinking?

Reputatie 7
Badge +3

De financiële nood bij NS is hoog dus dan smokkelen ze af en toe wat met de waarheid bij de commerciële afdeling.

Reputatie 7

Hoor ook weleens dat het een hogesnelheidstrein wordt genoemd. " U kunt hier overstappen op de hogesnelheidstrein naar Antwerpen en Brussel of de hogesnelheidstrein richting Rotterdam, Schiphol en Amsterdam Centraal....." 

An sich kan je daar nog over tobben, of je 160km/h hogesnelheidstrein mag noemen. Het is inderdaad sneller dan op het binnenlandse net in Nederland wordt gereden. Maar 300km/h is echt gewoon fout, dat slaat nergens op.

Maar ik laat me morgen in de IC Brussel graag verrassen :D

Reputatie 7
Badge +4

Maar ik laat me morgen in de IC Brussel graag verrassen :D

In de Thalys lukt het vast ;-)

Reclame wil je aanzetten tot het gewenste koopgedrag. Witter dan wit? (kan niet), etc.

Het kan nog erger: als je informatie opvraagt bij de Reisplanner hoe laat je trein in Antwerpen is wordt je naar de site van NSInternational geleid. Dat geldt inmiddels voor iedere buitenlandse bestemming.

Wij van NS-EEND adviseren NS-EEND. Ik wil gewoon informatie en ik heb geen zin om me daarvoor eerst door het menu van een opgedrongen site van NSInternational te wringen. De informatie is nog fout ook. 

Wil je van een bestemming in Nederland naar Antwerpen-Luchtbal? Probeer het maar eens via de reisplanner te doen. 

Je moet echter gewoon een kaartje nemen naar Antwerpen-Centraal en dan staat er op dat het geldig is in  Antwerpen Zone, waarmee je, al moet je dat weten of deduceren, ook naar Antwerpen- Luchtbal kan.

Dat weet de vaste hap hier - en nog niet eens allemaal -, maar de modale consument niet.

Ik wil de dienstregeling naar Brussel Zuid snel kunnen opzoeken in de Reisplanner zonder gedwongen  naar NSInternational te moeten. 

En ook voor de andere treinen, net zoals vroeger.

Dus ook Nederland - Frankfurt, - Aken, - Berlijn, - Leer, - Luik etc.

Schaf die ellende van die pseudo gedwongen winkelnering weer af en zet de tijden er weer allemaal op van de treinen die rechtstreeks uit Nederland gaan, zoals voor  Corona. Desnoods met een link naar NSInternational. 

In Europa is grensoverschrijdend treinverkeer niet zo bijzonder meer.

Helaas, early bird weekend voor de ICB haha. Moet door werken toch overstappen in Antwerpen. 

Reputatie 6
Badge +1

Zullen-zo lijkt mij- eerder totaal met spoor onbekende buroschrijvers zijn die ooit iets hebben gehoord van supersnelle Hi-Speed en geen flauw benul van dat dat enkel op bepaalde biljartgladde trajecten in verweggistan met speciale superdure trenstellen kan. Zou bepaald niet voor het eerst zijn dat volstrekt onbenul in promoties-en dan graag vooral van dat NS-INT- blijkt

Reputatie 7

An sich kan je daar nog over tobben, of je 160km/h hogesnelheidstrein mag noemen. Het is inderdaad sneller dan op het binnenlandse net in Nederland wordt gereden.

Reed de trein maar continu 160 km/h op de HSL. Dat is lang niet altijd het geval, vaak wat langzamer (helaas). 

Haha ja ik stap altijd in op Schiphol, ken het klappen van de zweep inderdaad. Maar er valt nog over te discussiëren, in theorie is het wat sneller. 

Reputatie 6

Zullen-zo lijkt mij- eerder totaal met spoor onbekende buroschrijvers zijn die ooit iets hebben gehoord van supersnelle Hi-Speed en geen flauw benul van dat dat enkel op bepaalde biljartgladde trajecten in verweggistan met speciale superdure trenstellen kan. Zou bepaald niet voor het eerst zijn dat volstrekt onbenul in promoties-en dan graag vooral van dat NS-INT- blijkt

Ja maar er zal toch iemand binnen NS zijn fiat aan deze campagne hebben gegeven? Zelfs de Thalys haalt denk ik de 300 km per uur in Nederland niet.

De persoon die akkoord gaf op “54% stapt te laat in” zit nu bij NS Hispeed, gok ik zo. 

Badge +3

Ik wil de dienstregeling naar Brussel Zuid snel kunnen opzoeken in de Reisplanner zonder gedwongen  naar NSInternational te moeten. 

En ook voor de andere treinen, net zoals vroeger.

Dus ook Nederland - Frankfurt, - Aken, - Berlijn, - Leer, - Luik etc.

Zodra die stations (Aachen, Leer, Gronau) in de reisplanner te selecteren zijn zal waarschijnlijk ook het probleem met (reguliere-en actie) e-tickets daarheen opgelost zijn.

Volgens Arriva zouden NS e-tickets net zo geldig zijn als een ov-chipkaart of hun eigen e-tickets.

Reageer