Goedkoper in Duitsland op stap vanaf ruim 21 euro, lees de Bedingungen.

• 25 augustus 2020
  • 16 reacties
  • 462 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19683 reacties

Voor de Duitsland-reizigers een mooie aanbieding, uiteraard met wat overigens meevallende beperkingen. Ook geldig in de ICE.

Let wel op de hoge boetes bij negeren van de mondkapjesplicht bij de oosterburen. Voor dat geld kunt u beter een Bahncard 50 eerste klas kopen. ;-)

Buchen Sie ohne Risiko: Sie können den Sparpreis bis vor dem 1. Geltungstag gegen Entgelt stornieren.

Met Bahncard 25 of 50 komt daar nog eens een kwart korting bovenop. Bahncard 50 bezitters krijgen dus ook 25 procent korting.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goede tip, zeker als je dicht bij een station in Duitsland woont.

Je kunt ook de (Super) Sparpreis Europa boeken vanuit Nederland, met of zonder City ticket voor aansluitend OV.

https://www.bahn.de/nl/view/aanbod/europa/voordelig-tarief-europa.shtml

Opvallend is verder dat Deutsche Bahn veel flexibeler is met de voorwaarden dan bijvoorbeeld Thalys. Bij de DB snappen ze dat je in de onzekere coronatijden geen tickets moet verkopen die niet omgeboekt of geannuleerd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +4

Onderschat het belang van een Cityticket niet, het is inclusief bij reizen van meer dan 100 kilometer en wordt op het kaartje aangegeven als de stad deelnemer is.

Reputatie 7
Badge +3

Het is een leuk extraatje ter waarde van een paar euro. :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Voorlopig blijf ik liever thuis.

Reputatie 7
Badge +1

Opvallend is verder dat Deutsche Bahn veel flexibeler is met de voorwaarden dan bijvoorbeeld Thalys. Bij de DB snappen ze dat je in de onzekere coronatijden geen tickets moet verkopen die niet omgeboekt of geannuleerd kunnen worden.

Ik heb het in het andere topic ook al geschreven, maar voor de volledigheid zet ik het er hier maar ook even in beknopte vorm bij.

Het tegen betaling kunnen omwisselen/annuleren van Sparpreis (Europa) tickets is niets nieuws en bestaat al heel wat jaren. Bovendien zijn de Super Sparpreis (Europa), dus non-flex tickets, gewoon te koop bij DB, dus de 2e zin klopt hierin niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had in de snelheid over die beperkende voorwaarde heengelezen. Die is dus net zo problematisch.

Dit is toch geen aanbieding? De Duitsers hebben al vele jaren vaste lage tarieven, die in het afgelopen jaar weer iets lager zijn geworden.

Reputatie 5

Is die aanbieding geldig vanaf Venlo?

Reputatie 7
Badge +1

Is die aanbieding geldig vanaf Venlo?

Het Sparpreis tarief kan je niet rekenen tot een aanbieding, want ze zijn (op basis van beschikbaarheid) altijd beschikbaar, maar er zijn Sparpreis Europa kaartjes beschikbaar vanuit Venlo net als vanaf elk station in Nederland. Zie het tarief een beetje zoals het Early-Bird tarief voor de IC Brussel. 

Reputatie 5

Met een sparreis moet je toch met een bepaalde trein rijden op een vaste tijd? Wat als je de aansluiting mist? Is je ticket nog geldig dan?

Reputatie 7
Badge +4

Het is wat een uitzoekerij maar er zitten nogal eens prijsverschillen of verschil in voorwaarden tussen de Sparpreis Europa en die voor wat de Duitsers het Inland noemen. Vanaf de eerste plaats in Duitsland heeft u vaak minder gedoe. Bij langere afstanden, dan wel retours kan een goedkope Probe Bahncard 25 heel gunstig zijn. die is geldig voor drie maanden en dat is vaak genoeg. €17,50 levert dan 25 procent korting op een dat heb je er met een retourtje Berlijn met Sparpreis al uit. Het omslagpunt is logischerwijs 70 euro. Binnenlandse kaartjes voor een paar weken vooruit zijn vaak goedkoop. Gewoon wat experimenteren met de sites als Bahn.de De Inland-acties zijn vaak gunstiger dan de Europa Sparpreis vanwege het traject naar Duitsland toe. Zeker voor reizigers met een vrij-abonnement.

Zelf heb ik een Bahncard 50 eerste klas, dat levert echter bij de Sparpreis niet meer dan 25 procent op. Een Probe Bahncard tweede klas heeft de beste prijs/pret-verhouding voor een incidentele reiziger. Vergeet hem niet op te zeggen, want die wordt automatisch verlengd na drie maanden. Het minste gedoe is er als je hem in een Duits Reisezentrum koopt. Dat kan in Aken naast het uitcheckpaaltje. U kunt direct met korting reizen met een soort Gutschein en krijgt de definitieve Probecard nagestuurd.

Senioren zouden de kortingen op de Bahncard 25 eens moeten bestuderen. Het is nu weer goedkoper geworden. De aanbieding voor Bahncard 50 eerste klas is nu minder goed maar die is sowieso pas gunstig als je redelijk veel in Duitsland reist. De huidige prijs voor senioren is nog mooi, maar was ooit €149,-- Dat komt niet terug als ik het goed begrepen heb.

In de praktijk krijg je op het loket een stempel dat de Zugbinding is vervallen als je een trein mist. 

Reputatie 5

Is bahn.de goedkoper dan NS international?

Reputatie 7
Badge +4

NS verwerkt de prijzen van de Duitse aanbiedingen wel. Vanaf Hengelo kan het gunstiger zijn omdat dan geen tarief meer voor het Nederlandse traject wordt berekend. Anders gezegd het is even duur als het Duitse binnenlandse tarief in een aantal gevallen, en NSInternational neemt dit over. Het bespaart het gedoe van de reis opdelen dan.  Bij Duitse kaartjes zijn er problemen met het gegeven dat 100 procent Nederlandse korting in Duitsland niet te boeken is in de praktijk. 40 procent lukt wel. Met name met de Handyticket is dit gedoe.

Verder mag u zelf ook wel een beetje moeite doen, het is een beetje uitzoeken en proberen om op het beste tarief te komen. De verschillen zijn vaak erg groot. Ik ging ooit voor 22 euro eerste klas naar Hamburg  en tweede klas kon voor €14,50. Bij de vanafprijs van €21,50 is de Bahncardprijs iets meer dan 16 euro.

Reputatie 5

oke bedankt

Reputatie 4

Met een sparreis moet je toch met een bepaalde trein rijden op een vaste tijd? Wat als je de aansluiting mist? Is je ticket nog geldig dan?

Als die vertraagde trein ook een Duitse trein is geldt die vaste trein (zugbindung) niet meer. Hoe dat zit als het door een NS-trein komt weet ik niet.Ik zou dan in ieder geval de NS-conducteur om een bewijsje van de vertraging vragen. Over het algemeen is men in Duitsland behoorlijk soepel daarmee.

Reputatie 7
Badge +3

Als je die NS conducteur kunt vinden natuurlijk. :grinning:

Reageer