Graag wil ik met de trein vanuit Amersfoort naar Bergerac - Frankrijk

Is dit mogelijk en wat zijn de kosten?

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt dit bekijken op www.nsinternational.nl

Weet u zeker dat er een station is in Bergerac?
Dat is er, maar NS International kent het niet.

Nou ben jij zo'n globetrotter (met de trein), maar wat dacht je hier van?

Omdat ik niet zo snel een vertrektijdentabel tevoorschijn kon toveren maar even een treinverbinding gevraagd van Sarlat naar Bergerac .
Het lijkt erop dat er dus nog treinen komen ook.:)
Reputatie 6
Voor de tijden werkt http://reiseauskunft.bahn.de/ vaak beter. Helaas geeft deze ook geen prijs voor deze reis.

Overigens bent u dan wel tien a twaalf uur onderweg. Als u het geluk heeft dat de SNCB en / of SNCF niet staken.

Zijn er geen goedkope vluchten die kant op?
SNCF en NMBS kunnen de prijs evenmin noemen.

Boeken via www.treinreiswinkel.nl is in ieder geval een mogelijkheid.
Reputatie 7
Badge +4

Lol, en eerst een kaartje naar Souillac moeten kopen gaat ook wat ver. Het verbaast me eerlijk gezegd dat NSInternational die optie niet geeft. Het zou toch zo moeten zijn dat elke bestemming te koop is. Als ik eerlijk moet zijn, bevalt me dit helemaal niet. Een kaartje te moeten kopen via de SNCF is te gek voor woorden. Los van het potentiële taalprobleem voor flink wat mensen.

Vanaf Parijs is het vanaf 85,30. In Frankrijk worden verschillende tarieven gerekend voor verschillende soorten treinen. Naar Parijs zijn er vanuit Nederland diverse opties.

De site van de SNCF geeft dit aan:
http://nl.voyages-sncf.com/nl/?redirect=yes

http://www.sncf.com/

Even speuren, schande dat het niet direct met de daartoe aangewezen site kan

Lol, en eerst een kaartje naar Souillac moeten kopen gaat ook wat ver. Het verbaast me eerlijk gezegd dat NSInternational die optie niet geeft. Het zou toch zo moeten zijn dat elke bestemming te koop is. Als ik eerlijk moet zijn, bevalt me dit helemaal niet. Een kaartje te moeten kopen via de SNCF is te gek voor woorden. Los van het potentiële taalprobleem.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat je eerst naar Paris Nord reist (wat NS wel kent), maar dan daarna de reis moet vervolgen vanaf Montparnasse naar Libourne en vandaar nog eens een klein uurtje mag boemelen naar Bergerac?
M.a.w. Alles wat voorbij Parijs ligt wordt in veel gevallen iets te ingewikkeld.
Reputatie 7
Badge +4
Precies en dat zou goed kunnen. Vertrekken van Paris-Montparnasse is het meest logisch en daar is gezien de structuur van Parijs met de kopstations ook niet aan te ontkomen. Op zich zijn de verbindingen tussen deze kopstations wel te doen maar zijn vaak stressvol voor de niet-ervaren reiziger.

De fietstrein uit Nederland rechtstreeks naar Souillac - wat me als eerste te binnen schoot - is helaas afgeschaft, dat zou een mooi alternatief geweest zijn. Souillac-Bergerac is dan nog een kippeneindje.

De prijzen liegen er ook niet om en een pass voor Frankrijk kan al snel uit:

http://nl.interrail.eu/interrail-passes/one-country-pass/france?gclid=CNPu-bHEwr8CFasBwwoduksABA

Nouja, zelfs Brive-la-Gaillarde wordt door NSInternational niet herkend.
Dank voor jullie reacties. De taal is geen probleem en het overtappen in Parijs ook niet, maar als er geen duidelijkheid is over het eindstation (ik meen ook Souillac of Libourne?) dan wordt het er niet gemakkelijker op.
Het is inderdaad gemakkelijker en misschien zelfs goedkoper te gaan vliegen vanaf Rotterdam, maar één van de medereizigers heeft daar moeite mee. Een auto kun je daar altijd huren en dan ben je ook weer vrij.

Ik blijf doorzoeken.
Groet en dank
ivonkw
Reputatie 7
Badge +4
De reisduur is inderdaad fors en naar Parijs ben je sterk afhankelijk van Thalys met een fors prijsniveau. Vliegen lijkt me vaak goedkoper en sneller maar daarvoor zijn er te weinig gegevens. NSInternational geeft wel aan dat u ze mag bellen in dit soort gevallen maar de creativiteit van de medewerkers is wat wisselend.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt wel reizen via Roosendaal- Antwerpen- Lille Flandres- Lille Europe (!) Paris Nord - Paris Montparnasse - Brive la Gaillarde - Souillac - Bergerac. Ik vind het echter bepaald niet comfortabel, duur en een langdurige onderneming.
Mogelijk heeft de Treinreiswinkel in Leiden mooie alternatieven, want ik durf dit bijna niet te publiceren. U mijdt wel de schandalig dure TGV op korte termijn. Ik zou vliegen als alternatief overwegen. Of niet neememen in de trein en opsturen.
U kunt wel reizen via Roosendaal- Antwerpen- Lille Flandres- Lille Europe (!) Paris Nord - Paris Montparnasse - Brive la Gaillarde - Souillac - Bergerac. Ik vind het echter bepaald niet comfortabel en een langdurige onderneming.
Mogelijk heeft de Treinreiswinkel in Leiden mooie alternatieven, want ik durf dit bijna niet te publiceren. U mijdt wel de schandalig dure TGV op korte termijn. Ik zou vliegen al alternatief overwegen. Of niet neememen in de trein en opsturen.

Dag Thom,

Intussen is al besloten om toch per auto te gaan en om de beurt te rijden. Rustig aan en onderweg overnachten.

Groet,
Ina Vonk
Reputatie 7
Badge +4
Ik vind dat een wijs besluit. De fietsvakantietrein naar Souillac wordt node gemist.

Reageer