Gratis reizen op verjaardag (VRR)

• 15 januari 2020
  • 16 reacties
  • 862 Bekeken

Reputatie 6
Badge

Het VRR heeft een mooie actie, mits je wilt reizen op je verjaardag….

Je kunt op die dag gratis door het hele VRR gebied (tegen de normale VRR voorwaarden) bijvoorbeeld via Arnhem of Venlo naar Düsseldorf of een andere bestemming in het gebied.

https://www.vrr.de/de/tickets-tarife/ticketuebersicht/freie-fahrt-am-geburtstag/

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is een sympathieke actie maar ja, een dag in Duitsland gaan reizen op je verjaardag, dat doe je ook niet zo snel. Mijn naasten zouden het niet zo op prijs stellen, geloof ik. ;-)

Reputatie 7
Badge +3

Het is een sympathieke actie maar ja, een dag in Duitsland gaan reizen op je verjaardag, dat doe je ook niet zo snel. Mijn naasten zouden het niet zo op prijs stellen, geloof ik. ;-)

Daarom is het ook zo'n slimme actie.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is VRR ?

Reputatie 6
Badge +1

Wat is VRR ?

Verkehrsverbund Rhein-Ruhr een van de vervoerders verbonden in Nordrhein-Westfalen

Reputatie 6
Badge

Je kunt natuurlijk ook iemand meenemen op je verjaardag en deze aan de Rheinufer vieren met Kaffee und Kuchen of een Kölsch.

Juist omdat het VRR jarig is, geven ze dit als ‘verjaardagscadeau’. Vanuit NL wellicht minder interessant maar als je in het gebied woont, is het een sympathiek gebaar.

Reputatie 7
Badge +2

Sympathieke actie inderdaad en leuk dat je deze hier deelt!

Ik denk niet dat ik er gebruik van zou hebben gemaakt, maar in mijn geval doet dat er ook niet meer toe. Ben tenslotte niet meer jarig in 2020. :grin:

Badge +3

Van iemand op Twitter… het cadeautje met alle voorwaarden:

Lichtbildausweis… geinige term, e-ticket dus? :joy:

Reputatie 5
Badge

NEE-ID met foto erop.

De OeBB biedt dit trouwens ook-op het hele Oostenrijkse spoornet, maar dan enkel voor houders van hun Vorteilscard. Dan hoef je gaan kaartje met korting te kopen.

Voor degenen die zich afvragen wat het zou kosten bij VRR de dag ervoor of -na: een 240uursnetticket (stufe D=hoogste) kost 30,50, pp veel voordeliger als je met meer mensen samen op reis gaat. En geldt naast de S,R,RE-treinen ook in alle metro/tram/bus in dat behoorlijk grote gebied.

Reputatie 6
Badge +2

24-StundenTicket, (uiteraard) niet 240.

Let op: Dit verjaardagsticket is pas geldig vanaf de grens, dus niet op het traject Arnhem - Zevenaar.

Ik moet nog navragen of je voor de heenreis een ZusatzTicket (€,3,60) mag gebruiken vanaf Arnhem.

Eventueel zou je via NS International een kaartje kunnen kopen met 100% korting in Duitsland.

VRR gebied 40_Jahre_Verbundraum freie-fahrt-am-geburtstag

Reputatie 7
Badge +3

Lichtbildausweis… geinige term, e-ticket dus :joy:

Zeker geen Duits gedaan op de middelbare school. 

Badge +3

Haha, 3 jaar en daarna laten vallen omdat de beta vakken me meer lagen. Hippe lerares trouwens, die ging gewoon mee naar de kroeg toentertijd.

Bij Lichtbild dacht ik meer aan een scan of (foto)kopie, maar een Ausweis impliceert natuurlijk natuurlijk een legitimatie/identiteitsbewijs (met foto). Neem aan dat een rijbewijs ook wel telt?

Reputatie 7
Badge +3

Het is letterlijk vertaald een legitimatiebewijs (Ausweis) met een foto (Lichtbild). In Duitsland is dat bijv. een Personalausweis, een paspoort, een rijbewijs, een wapenvergunning of een studentenkaart met foto. Het moet wel door een overheidsinstantie zijn uitgegeven, de pas van de voetbalclub geldt dus niet.

Ik ben nog uit de HBS-tijd tijd toen zowel Frans, Duits als Engels allemaal verplicht waren ook voor bèta's zoals ik.

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij waren meen ik Engels, Duits en Frans tot aan de 4e klas verplicht, daarna was er slechts 1 verplicht en kon je de anderen dus laten vallen, was het ook zo met de klassieke talen, 1 verplicht en 1 als keuze.  Ik heb wel in alle drie de vreemde talen examen gedaan (de  beta vakken  lagen mij niet), maar kan me de term “Lichtbildausweis” niet herinneren. 

Overigens vier ik mijn verjaardag met de familie meestal niet op de dag zelf maar in het weekend, denk dat op zich veel mensen dit doen. In ieder geval mensen die door de weeks werken, ben je zoals Thom al met pensioen kan dat anders liggen.

Badge +3

Haha, ik 1 jaar Grieks en Latijn nog een jaartje langer voor als ik in de advocatuur of medische wereld terecht zou komen (of iets met theologie).

Daarna ook wel klaar mee en uiteindelijk verder met 7 vakken (8e vak biologie maar later ook laten vallen).

Bleef over Nederlands, Engels, wiskunde A, wiskunde B, natuur- en scheikunde en economie I (macro-economie).

Duits gaat nog prima, maar gelukkig ben ik niet de enige die het woord Lichtbild even kwijt was. :sweat_smile:

Reputatie 5

Bijna hetzelfde als @Robert B met 2 jaar Duits en Frans (moedertaal). Van de Duitse les is mij slechts 1 zin altijd bijgebleven:

Schone Beine hat die Kleine aber weiter hat sie keine. (Jongensschool)

Reageer