beantwoord

Gratis Reizen Thalys met NS Flex Weekend Vrij op nationale trajecten

  • 27 September 2022
  • 4 reacties
  • 286 Bekeken

Ik vroeg mij af of ik gratis kon reizen met de thalys op trajecten binnen nederland (Amsterdam > Breda) met een NS Flex Weekend Vrij abonnement, in het weekend uiteraard.

Alvast bedankt voor de hulp. Mvg.

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 September 2022, 13:54

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Nee, dat kan niet. Thalys kent een eigen tariefsysteem en NS Flex-abonnementen zijn in deze treinen niet geldig. Ook niet in de Eurostar en slaaptreinen, trouwens.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, NS abonnementen zijn niet geldig in Thalys en Eurostar. Dit staat in de voorwaarden van jouw abonnement. Wel kun je zonder toeslag in ICE reizen met een NS abonnement. Voor ICE direct heb je tussen Rotterdam en Schiphol wel een toeslag nodig.

Reputatie 7
Badge +1

ICE zijn die witte duitse treinen die, als ze niet weer eens kapot zijn, van AMS via Utrecht-Arnhem (en heel vaak bij werken via den Bosch) ri. Köln-FRA gaan.

ICD (van direct, vaak als defect bijgenaamd) rijdt o.a. tussen Schiphol-Rtm als deel van langere reizen-enkel voor dat stuk moet je de toeslag bijbetalen.

Thalys stopt niet in Breda-tenzij in heel aparte uitzonderlijke situaties. Enkel Ams-S´hol-R´tm en dan linea recta naar Antwerpen/Anvers.

Top, dankjewel iedereen.

Reageer