beantwoord

Grens - Roosendaal - Antwerpen Centraal

• 2 januari 2018
  • 6 reacties
  • 251 Bekeken

Binnenkort ben ik woonachtig in Nederland en werk ik in Antwerpen. Ik zal ene week 3x per week en de andere week 2x per week met de auto naar Roosendaal rijden om daar de trein te nemen naar Antwerpen Centraal. Nu heb ik tal van vragen gezien ik lees dat mijn werkgever mijn NMBS abonnement betaalt maar hier lees dat ik ook ik nog een extra stuk moet betalen van Roosendaal naar Roosendaal grens en dat mij nog eens 65 euro/maand zal kosten. Bovendien moet ik ook nog mijn auto kwijt in Roosendaal waar ik vermoedelijk ook nog eens een abonnement zal nemen die me ook extra geld zal kosten. Dus als ik het goed begrijp zal er veel van mijn beetje loon dan uitgaan naar het betalen van extra abonnementen voor Roosendaal grens en parkeervergoeding. Zijn er geen alternatieven?
icon

Beste antwoord door Tamzin 2 januari 2018, 14:01

Roosendaal geldt voor de NMBS als een binnenlands Belgisch tariefpunt. Je kunt daarom bij de NMBS ook gewoon een binnenlands trajectabonnement Roosendaal - Antwerpen kopen.

Voor meer info kun je op NMBS-site zoeken naar "trajectabonnement Roosendaal".
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, Je zou eventueel door kunnen rijden en in Essen op kunnen stappen (belgie)
Reputatie 7
Badge +3
Roosendaal geldt voor de NMBS als een binnenlands Belgisch tariefpunt. Je kunt daarom bij de NMBS ook gewoon een binnenlands trajectabonnement Roosendaal - Antwerpen kopen.

Ik weet niet waar je vandaan moet komen, Je zou eventueel door kunnen rijden en in Essen op kunnen stappen (belgie)
Roosendaal is het beste haalbaar Station in mijn buurt om zo op mijn werk te komen

Mijn werkgever betaalt mijn NMBS abonnement tot aan ROOSENDAAL GRENS maar ik lees idd hier dat ik nog een extra abonnement moet bovenop kopen GRENSABONNEMENT van 52 euro of meer en dat de Qparking ook nog eens 48 euro/maand is of per dag 4 euro
Reputatie 7
Badge +3
Er staat in de voorwaarden op de NMBS-site voor het "trajectabonnement Roosendaal" helenaal niet dat je een aanvullend abonnement moet kopen. Je kunt één abonnement kopen van/naar Roosendaal station.

Abonnementen naar Roosendaal Grens zijn er ook maar die zijn bedoeld voor mensen die in Nederland vrij reizen hebben zoals studenten.

Waarschijnlijk is je werkgever niet de hoogte hoe dit bij de NMBS werkt. Ik zou even overleggen.
Ok Tamzin, ik ga dit zeker eens navragen bij mijn werkgever. Dat zou mij inderdaad zeker stemmen. Ik wil alleen in orde zijn met mijn abonnement als ik straks een controleur krijg. Bedankt voor de feedback!

Reageer