beantwoord

grensabonnement vanaf Gent

• 30 juli 2019
  • 11 reacties
  • 462 Bekeken

Beste,
Ik ga na de zomer studeren in Gent met studiefinanciering en dus een ov chip voor reizen in Nederland. Ik wil graag weten wat het gunstigste abonnement is voor het traject van Gent tot de Nederlandse grens.
Met vriendelijke groet,
Sarah
icon

Beste antwoord door Martijn. 30 juli 2019, 12:03

Voor het belgische gedeelte zou ik gebruikmaken van de GO pass voor studenten. Dit product is online te koop bij de nmbs. Je betaald dan €6,40 per enkele reis.
De GO pass is echter geldig tot het laatste station in Belgie, dus waarschijnlijk Noorderkempen in jouw geval. Je koopt (online) voor je reis verder naar Nederland bij NS international een kaartje vanaf Noorderkempen naar je station in Nederland met 100% korting voor het nederlandse gedeelte. Dit kaartje kost je dan iets van €5,00. Voor de reis naar Gent koop je de kaartjes in omgekeerde volgorde!
Dit is volgens mij de goedkoopste manier van reizen icm je OV studentenkaart.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi sarahloretta en welkom bij de NS Community!

Vanaf de Belgische-Nederlandse grens bij bijvoorbeeld Breda (Hazeldonk) Kan je een Grensabonnement nemen naar een Nederlands station. Ik durf je niet veel advies te geven over producten van de NMBS van Gent tot de grens bij Hazeldonk.
Wellicht dat @gekke_henkie je hier meer over kan vertellen?

Klik hier voor meer informatie over het Grensabonnement.
Reputatie 7
Badge +3
Ga je dagelijks heen- en weer reizen of ga je op kot en is het alleen voor de weekenden.
Dankje @Danny NS Danny, maar in Nederland heb ik al vrij reizen. Het gaat inderdaad alleen om de weekenden, @Tamzin
Reputatie 1
Voor het belgische gedeelte zou ik gebruikmaken van de GO pass voor studenten. Dit product is online te koop bij de nmbs. Je betaald dan €6,40 per enkele reis.
De GO pass is echter geldig tot het laatste station in Belgie, dus waarschijnlijk Noorderkempen in jouw geval. Je koopt (online) voor je reis verder naar Nederland bij NS international een kaartje vanaf Noorderkempen naar je station in Nederland met 100% korting voor het nederlandse gedeelte. Dit kaartje kost je dan iets van €5,00. Voor de reis naar Gent koop je de kaartjes in omgekeerde volgorde!
Dit is volgens mij de goedkoopste manier van reizen icm je OV studentenkaart.
@Martijn. Dankjewel! Ik denk dat dit idd een goede optie is. Ipv de Go Pass maak ik waarschijnlijk gebruik van de Campuskaart, dan kosten de kaartjes tussen Gent en Noorderkempen slechts een kleine 2 euro per stuk. En dan inderdaad Noorderkempen-Nederland maar op international kopen. Fijne dag! Sarah
gebruik van de Campuskaart, dan kosten de kaartjes tussen Gent en Noorderkempen slechts een kleine 2 euro per stuk.
@sarahloretta,

Ik zie dat je al goed op weg bent.

De Campuskaart bestaat ook als versie tot Hazeldonk grens. De kaart kost dan iets meer per rit, maar veel minder dan je voor een internationaal ticket Noorderkempen - Nederland met 100% korting in Nederland moet betalen.

Heb je nog een Studentenreisproduct? Dan reis je met de weekendversie vanaf 12u00 op vrijdag met 100% korting vanaf de Nederlandse grens tot je eindstation. Je moet dan wel op je eerste (overstap)station inchecken. Zie ook hier.

Wil je liever niet uit de trein om in- of uit te checken? Dan kan je op www.b-europe.com een internationaal ticket met 100% korting voor Nederland en België kopen van Gent tot je Nederlandse station voor 1,00 euro.

En @Danny NS,

Hoe lief dat je aan me denkt. Blijkbaar heb je de reden van mijn naamswijziging niet goed begrepen?

Jij wordt betaald om hier woorden neer te pennen. Ik niet.

Waarom voel ik me de laatste tijd zo vaak een gekke henkie als ik hier een bericht plaats? 🤔😟😵
Jij wordt betaald om hier woorden neer te pennen. Ik niet.

Daar heb je volledig gelijk in. Ik heb jou getagd omdat ik weet dat je veel kennis hebt over Belgische reisproducten. Je bent volledig vrij wel of niet in te gaan op dit hulpverzoek.
@gekke_henkie Excuus voor de late reactie! Dit bericht was erg nuttig en ook al lukt het me niet op internet, vertrouw ik er maar op dat dat aan het loket wel goedkomt. Ondertussen had ik ook een mail gestuurd naar de nmbs en die stuurden dit terug:

De (school)abonnementprijs van Grenspunt Hazeldonk naar Gent kost:

1 maand € 47,00
3 maand € 132,00
12 maand € 472,00

Een campuskaart kost:
€ 17,00

Indien u een abonnement wilt van Noorderkempen naar Gent kost dit:

1 maand € 42,50
3 maand € 119,00
12 maand € 425,00

een campuskaart kost € 15,30.

Dus bedankt en een fijne dag 🙂

Jij wordt betaald om hier woorden neer te pennen. Ik niet.Ik heb jou getagd omdat ik weet dat je veel kennis hebt over Belgische reisproducten.

Euh Danny,

Ik heb al eens in een Belgische trein gezeten. En af en toe zit ik op de website van de NMBS. 😁

Als jij (of Robert, ...) me tagt, voel ik me min of meer verplicht om te reageren.

Ik heb een lichte forumverslaving.

Als ik de kans heb, probeer ik alle nieuwe topics te lezen. Als ik minder tijd heb, lees ik niet alles, maar een vraag/discussie over reizen tussen Nederland en België of Luxemburg ga ik zeker lezen. Als ik voel dat ik nog iets kan bijdragen, dan zal ik zeker reageren. Of ik me nu in België, Nederland of ergens anders bevindt. Taggen is dus niet echt nodig.

Zo heb ik een aantal jaar terug genoten van een discussie rond (het gebrek aan) extra's in eerste klas. Ik las deze discussie gedeeltelijk terwijl ik voor 10 pond met een Advance ticket in 1ste klas van Inverness naar Edinburgh reed.

Met werkende Wi-Fi van Scotrail voor een groot deel van de rit van 4 uur. En een lamp aan mijn tafel die ik aan of uit kon zetten. En een keer per uur kwam een medewerker langs met een gratis drankje (koffie, thee of water) en een koekje of andere snack. Iets waar ik bij de NS alleen maar van kan dromen. 🙂

Sorry by the way voor dit off topic geneuzel.

@sarahloretta,

Voor reizen naar Roosendaal heeft de NMBS een speciale pagina. https://www.belgiantrain.be/nl/international/just-outside-belgium/roosendaal

Al deze tickets (op het huisdierenticket en fietsticket na) bestaan ook in een versie tot Hazeldonk Grens. Maar zonder aparte pagina.

In Antwerpen en Brussel kan ik aan het loket wel een prijs van Antwerpen of Brussel tot Hazeldonk Grens krijgen, maar Gent - Hazeldonk Grens gaat daar niet lukken.

Spijtig genoeg vrees ik dat de prijzen voor de NMBS-abonnementen tot de grens nooit gaan gepubliceerd worden. Dan rest alleen de mogelijkheid om rechtstreeks contact op te nemen met de NMBS, zoals je gedaan hebt.
Helemaal duidelijk! Dankjewel!
Badge +3
Als jij (of Robert, ...) me tagt, voel ik me min of meer verplicht om te reageren.

Ik heb een lichte forumverslaving.

Zelfde hier. Blij dat je er af en toe bent H!
Taggen zal ik achterwege laten voortaan.

En @sarahloretta geholpen? Dan helemaal goed natuurlijk!

Reageer