beantwoord

Grensreis met couponcode actie vd dag

• 25 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Ik heb een couponcode via actie van de dag om in een weekend een enkele reis van a naar b in Nederland te maken. Ik kom uit Essen/Duitsland .Voor het deel Essen- Nederlandse grens heb ik een aparte Duitse kaart. Maar als ik vanaf de grens naar Den Haag oid wil boeken met zo'n actie van de dag code kan ik geen grens aangeven (reis terug via Oberhausen en dan Arnhem) en omdat het NL actie is kan ik ook geen Duits station kiezen en zeggen dat Duitse deel voor mij gratis is. Hoe los ik dat op?
icon

Beste antwoord door Thom 25 oktober 2017, 22:40

U moet het eerste Nederlandse station na de grens nemen. Verder heeft u een kaartje nodig tot deze plaats vanaf waar de geldigheid van uw Duitse kaartje ophoudt. Kaartjes vanaf een grenspunt zijn alleen indirect verkrijgbaar bij een internationaal grensoverschrijdend kaartje.

U kunt ook een internationaal Duits kaartje kopen naar het eerste Nederlandse grensstation, waarschijnlijk Zevenaar en 100 procent korting opgeven voor het Duitse traject. Dat kan door Bahncard 100 in te vullen. Dan betaalt u nog van de grens tot Zevenaar en daar laat u uw Nederlandse kaartje ingaan.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U moet het eerste Nederlandse station na de grens nemen. Verder heeft u een kaartje nodig tot deze plaats vanaf waar de geldigheid van uw Duitse kaartje ophoudt. Kaartjes vanaf een grenspunt zijn alleen indirect verkrijgbaar bij een internationaal grensoverschrijdend kaartje.

U kunt ook een internationaal Duits kaartje kopen naar het eerste Nederlandse grensstation, waarschijnlijk Zevenaar en 100 procent korting opgeven voor het Duitse traject. Dat kan door Bahncard 100 in te vullen. Dan betaalt u nog van de grens tot Zevenaar en daar laat u uw Nederlandse kaartje ingaan.
Reputatie 7
Badge
De enkele reis coupons van vakantieveilingen of actie van de dag zijn niet altijd voordelig voor een reis tot/vanaf de grens, als je het grenskaartje a 2,40 erbij optelt. Af en toe is er een dagkaart voor 12,50 (of 2 x 9,95 per 2 personen) en dan geldt ie wel tot aan de grens. Overigens beschouwt DB de Nederlandse grensstations vaak als eigen stations, en is het kaartje tot Zevenaar nagenoeg even duur als tot Emmerich.
Reputatie 6
Voor het deel Essen- Nederlandse grens heb ik een aparte Duitse kaart.
Wat voor kaart is dat precies?

Reageer