beantwoord

Groepsreizen online boeken

• 30 januari 2020
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 2

Beste allen,

tip: Groepsreizen van 6 - 30 personen van/naar/via Duitsland kan je gewoon direct en zelf online boeken via www.bahn.com.

Recent heb ik telefonisch een groepsreis naar Oostenrijk geboekt via de afdeling groepsreizen, ik wist toen nog niet dat dat ook gewoon via bahn.com online kon. Dit is naar volle tevredenheid afgehandeld, maar de afdeling heeft het volgens mij wel druk.

Zou het daarom niet een idee zijn om de groeps-boek-module van Deutsche Bahn ook in te bouwen in de site van NSinternational.nl? Ik snap dat het niet voor vandaag of morgen is, dat dit alleen voor Duitse reizen geldt, maar dat zou toch weer wat verlichting kunnen geven voor de afdeling groepsreizen :)

icon

Beste antwoord door Tamzin 30 januari 2020, 09:05

Ik denk dat zit zo zelden voorkomt dat de kans klein is dat NS international deze toch flinke kosten gaat maken. Voor DB ligt dat anders omdat hun site een veelvoud aan klanten heeft vergeleken met die van NS International.

Overigens heeft de DB app de mogelijkheid om de taal op Nederlands in te stellen zodat de vele Nederlanders die geen (fatsoenlijk) Duits spreken daar toch terecht kunnen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat zit zo zelden voorkomt dat de kans klein is dat NS international deze toch flinke kosten gaat maken. Voor DB ligt dat anders omdat hun site een veelvoud aan klanten heeft vergeleken met die van NS International.

Overigens heeft de DB app de mogelijkheid om de taal op Nederlands in te stellen zodat de vele Nederlanders die geen (fatsoenlijk) Duits spreken daar toch terecht kunnen.

Reputatie 5

Gaat dus niet gebeuren-je zelfstandigheid opgeven!

Het is inderdaad wel waar wat je stelt, zelfs in grotere mate: daar je vanaf NL toch enkel ri oost=Duitsland of zuid=Belgie kan over de grens, kan je net zo goed dat hele NS-INT opheffen en naar die sites doorverwijzen. Dat scheelt weer heel wat gedoe en bijhouden van sites.

Op de site van treinreiziger en van die van ROVER staan vele tips hoe je het beste met welke site dit soort boekingen kan doen, al zijn ze wat minder op grotere groepen berekend. Verder zijn er diverse sites die allerlei INTernationale tickets kunnen verzorgen en heel vaak zijn die vooral op bahn.com/nl gebaseerd, zoalls happyrail (van de TRW=TreinReisWinkel). Maar direkt bij bahn kan je dus ook niet een grotere groep als 5 of 6 in een keer boeken. Dat die altijd duurder zouden zijn als NS-INT is larie. Overigens is het aantal grotere groepen dat INTernationaal met de trein gaat erg klein, de meesten haken af na horen van de eerste schatting van de kosten. Gebeurt soms wel met groepen toeristen van andere continenten, maar die hebben toch al zo hun eigen kanalen daarvoor.

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider 

Ik denk dat het toch vooral om geld gaat. Zolang NS international meer oplevert dan het kost zal het blijven bestaan, zo niet dan is het snel verdwenen.

Wat daarbij wel speelt is dat veel jongeren in tegenstelling tot ouderen zich in het Duits vrijwel niet kunnen helpen. Dat probleem zal steeds groter worden en steeds meer omzet gaan kosten als bestelling via een Nederlandse site niet meer mogelijk is.

Reputatie 2

Maar direkt bij bahn kan je dus ook niet een grotere groep als 5 of 6 in een keer boeken.

Toch wel hoor, tot 30 personen boeken kan tegenwoordig gewoon online, in het Nederlands, vandaar mij tip:

https://www.bahn.com/nl/view/aanbod/duitsland/voordelig-groepstarief.shtml

Dank voor de reacties!

Reputatie 7
Badge +3

Dat is zo, maar zodra er problemen zijn en je naar de Klantenservice moet bellen moet je wel Duits spreken.

Reageer