beantwoord

groepsretour naar Antwerpen

Hallo allemaal,

Ik wil graag samen met een groep vriendinnen reizen via een groepsretour naar Antwerpen. Is deze wel geldig in België aangezien we vanuit Nederland komen?

Hoop dat iemand hier antwoord op weet

groetjes
icon

Beste antwoord door Thom 10 mei 2017, 12:54

Absoluut niet Renske, een groepsretour is maximaal geldig tot Roosendaal. Je moet een extra kaartje kopen van Roosendaal naar Antwerpen en ook voor alle reizigers. Een groepsretour geldt nooit in België.
Dat kaartje naar België kan bij NSInternational, dan krijg je een e-ticket Roosendaal-Antwerpen en dan hoef je de trein niet uit om in Roosendaal een kaartje te kopen.

Als je in het weekend gaat en meteen een retour neemt, krijg je korting bij de zuiderburen. NSInternational verrekent die automatisch.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Absoluut niet Renske, een groepsretour is maximaal geldig tot Roosendaal. Je moet een extra kaartje kopen van Roosendaal naar Antwerpen en ook voor alle reizigers. Een groepsretour geldt nooit in België.
Dat kaartje naar België kan bij NSInternational, dan krijg je een e-ticket Roosendaal-Antwerpen en dan hoef je de trein niet uit om in Roosendaal een kaartje te kopen.

Als je in het weekend gaat en meteen een retour neemt, krijg je korting bij de zuiderburen. NSInternational verrekent die automatisch.
Reputatie 7
Badge +3
Het groepsretour is alleen te koop voor binnenlandse reizen dus tot Roosendaal. Voor Roosendaal-Antwerpen zult U aparte kaartjes moeten kopen.
Hi Renske. Welkom op het Serviceforum!

Zoals de forumleden hierboven al aangeven is het Groepsretour alleen geldig binnen Nederland en dien je voor het gedeelte vanaf Roosendaal naar Antwerpen een apart vervoerbewijs te kopen.
Zoals de forumleden hierboven al aangeven is het Groepsretour alleen geldig binnen Nederland en dien je voor het gedeelte vanaf Roosendaal naar Antwerpen een apart vervoerbewijs te kopen.
Is een NS Groepsretour nu geldig t/m de grens, of t/m het laatste station voor de grens?
En hoe zit dat met de geldigheid van andere e-tickets?
Reputatie 7
Badge +4
Uiteraard is het groepsretour geldig tot het laatste station voor de grens. De bestemming moet een Nederlands station zijn, iets anders mag je niet invullen. Het is helder dat de grens geen Nederlands station is. Eenvoudig te bedenken.

Een retour naar de grens kun je dus niet kopen met een groepsretour. Een dagkaart, ook in de vorm van een actiekaartje, is wel geldig tot en van de grens. E-tickets in de vorm van een internationaal kaartje gaan dus wel van en tot de grens als tariefpunt. Daardoor kun je met Weekendvrij ook 40 procent korting opgeven van en tot de grens met een internationaal kaartje, gesteld dat je op dat tijdstip recht hebt op die korting voor de hele reis in Nederland.
Reputatie 4
Ik raad aan om bij de NMBS een groepsreis aan te vragen. U krijgt voor het Belgische traject een aanbod dat vaak goedkoper is dan de reguliere producten en gratis gereserveerde zitplaatsen. http://www.belgianrail.be/nl/klantendienst/faq/groepsreizen.aspx
Reputatie 7
Badge +4
Bij tien personen gaf de site van NMBS eerder aan dat het aantal groepsleden te weinig was, dus ik vraag me af of dit gaat werken. Het zou mooi zijn als het kon. Renske geeft ook niet aan hoe groot de groep is.
Reputatie 6
Badge
Er bestaan toch al stations in Limburg die tot 3 km van de grens vandaan liggen?
Reputatie 7
Badge +4
Eijsden ligt nog dichterbij dan drie kilometer. Hou wel rekening met de wijze van berekenen van de NMBS in deze.
Reputatie 4
Station Hamont ligt op ongeveer 1,5km van de Nederlandse grens.
Bij tien personen gaf de site van NMBS eerder aan dat het aantal groepsleden te weinig was, dus ik vraag me af of dit gaat werken. Het zou mooi zijn als het kon. Renske geeft ook niet aan hoe groot de groep is.
Dan moet die groep inderdaad wel erg groot zijn, ik dacht dat er vanaf 6 personen al zoiets mogelijk was, maar dat zal dan wel in Duitsland zijn 😉

Reageer