beantwoord

Heeft de trein naar Antwerpen last van de staking van 28 mei?

• 18 mei 2019
  • 7 reacties
  • 694 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Wij vertrekken vanaf Schiphol met de fietsen in de trein naar Zuid-Frankrijk om de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela te gaan fietsen. De route is : Schiphol, Antwerpen, Lille, Parijs, Dax.
icon

Beste antwoord door Emma NS 18 mei 2019, 16:45

Beste Jmvdb, welkom bij onze Community!

Er is sowieso nog een heleboel onzeker omtrent de staking, dus ik wil je sowieso adviseren om onze website goed in de gaten te houden. Mocht de staking doorgaan dan betreft dat 99% alle binnenlandse reizen. Wat dit voor jou betekent? Even contact opnemen met NS International om te kijken naar een eventueel alternatief reisadvies.

Laat je ons weten hoe het is afgelopen? Het zou zo zonde zijn als jullie pelgrimstocht deels in de soep zou lopen.
Bekijk origineel

7 reacties

Beste Jmvdb, welkom bij onze Community!

Er is sowieso nog een heleboel onzeker omtrent de staking, dus ik wil je sowieso adviseren om onze website goed in de gaten te houden. Mocht de staking doorgaan dan betreft dat 99% alle binnenlandse reizen. Wat dit voor jou betekent? Even contact opnemen met NS International om te kijken naar een eventueel alternatief reisadvies.

Laat je ons weten hoe het is afgelopen? Het zou zo zonde zijn als jullie pelgrimstocht deels in de soep zou lopen.
Reputatie 4
Als je met de Thalys gaat waarschijnlijk niet. De IC brussel zou kunnen rijden maar dat is niet zeker.
Reputatie 7
Badge +2
Op de IC Brussel werken ook NS machinisten, als die mee doen met de staking dan rijdt die dus ook niet.
Reputatie 6
Gewone fiets mee in de Thalys kan alleen in gedemonteerd vorm en verpakt in speciale fietsjes. Zie de Thalys voorwaarden.
Reputatie 5
Misschien kan Jmvdb nader uitleggen wat het exacte reisschema is? Naar mijn weten is er eind mei nog geen rechtstreekse thalys naar Zuid Frankrijk.
Reputatie 6
Badge
Naar Antwerpen zou ik een dag eerder gaan. Zou volharden op gratis omboeken bij NS international. De rest van je reisschema kun je dan gewoon volgen.

Erg jammer die staking, kan er op deze manier (totaal platleggen van het land, in ieder geval degenen die aangewezen zijn op het OV en (normaal) juist zorgen voor inkomsten) en om deze redenen (staken tegen overheidsbeleid en nog geen eens tegen de werkgever) geen begrip voor opbrengen.
Ddank voor alle reacties. Er is helaas geen rechtstreekse verbinding naar Zuid-Frankrijk zonder de fiets te demonteren. We hebben dit traject al verschillende keren gedaan met de fiets. Het overstappen is lastig, maar we hebben inmiddels ervaring.
We zijn inderdaad van plan om maandagmiddag naar Antwerpen te gaan en de dag erop hopelijk zonder problemen de reis te vervolgen. Stakingen zijn altijd vervelend voor mensen die er toch niets aan kunnen veranderen.

Reageer