Dagelijks reis ik voor het werk de grens over naar Antwerpen. Nu is dat via Roosendaal, maar als het goed is wordt de IC Amsterdam-Brussel vervangen door een IC (Direct) via Breda naar Antwerpen. Als het goed is, dan blijft de boemel naar Antwerpen (eveneens 1x per uur) wel via Roosendaal rijden.
Vraag is hoe het gaat met grensabonnementen: komt er dan een grensabonnement Breda? En is er dan bedacht (overleg met NMBS) wat het aansluitende abonnement dat vanuit Belgische zijde moet worden?
Moet je dan verplicht kiezen tussen of Breda of Roosendaal? En kan je dan niet (mensen net als ik die juist tussen Breda en Roosendaal opstappen -en ik weet dat ik niet de enige ben-) kiezen via welke weg je gaat (als je Breda niet kan halen dat je dan via Roosendaal nog kan of visa versa)? Kan je maar 1 grensabonnement hebben of een combi? Of bij meerdere opties moet je dan 2x volle pond betalen of is de tweede upgrade tegen een gereduceerd tarief (gezien afstand vergelijkbaar is in prijsbepaling)?
Beste antwoord door Erryt NS
Momenteel dien je een begin- en eindpunt aan te geven. Hoe dat vanaf volgend jaar gaat durf ik nog niet te zeggen. Hier is nog niets over bekend.
Bekijk origineel