Hoe kom je binnen in het station met een Thalys ticket? | NS Community
beantwoord

Hoe kom je binnen in het station met een Thalys ticket?

  • 5 April 2022
  • 6 reacties
  • 7150 Bekeken

Hoi, ik ben Niek. Ik ga later dit jaar internationaal reizen met de Thalys. Ik stap in op station Rotterdam Centraal. Ik had dus een vraag, als ik aankom op Rotterdam. Moet ik dan nog uitchecken, zo ja. Hoe dan?

 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 5 April 2022, 09:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als het goed is, heb je een vierkante barcode bij je Thalys-ticket(s) gekregen. Daarmee kun je de poortjes openen, zowel bij vertrek als bij aankomst. In Rotterdam Centraal zouden alle poortjes een barcodelezer moeten hebben. Je moet niet inchecken of uitchecken.

Mocht het poortje toch niet open willen gaan, druk dan op de blauwe i-knop op de zuil naast het brede poortje, meld dat je een internationaal ticket hebt en dat het poortje daarmee niet wil openen. Het wordt dan op afstand geopend.

Als het goed is, heb je een vierkante barcode bij je Thalys-ticket(s) gekregen. Daarmee kun je de poortjes openen, zowel bij vertrek als bij aankomst. In Rotterdam Centraal zouden alle poortjes een barcodelezer moeten hebben. Je moet niet inchecken of uitchecken.

Mocht het poortje toch niet open willen gaan, druk dan op de blauwe i-knop op de zuil naast het brede poortje, meld dat je een internationaal ticket hebt en dat het poortje daarmee niet wil openen. Het wordt dan op afstand geopend.

Werken de poortjes zo door heel Nederland, of alleen op Rotterdam? Ik kom namelijk ook met de trein aan. Kan ik dan dus ook met mijn Thalys ticket inchecken op ander station. Zo niet, moet ik dan wel uitchecken. Groetjes Niek.

Goedemorgen N.S. Niek en welkom bij de NS Community!

Dat is afhankelijk van je internationale boeking. Als je via NS International puur een boeking hebt gemaakt vanaf Rotterdam, met de Thalys, dan zul je voor de reis náár Rotterdam nog een ander vervoerbewijs moeten aanschaffen, of je OV-chipkaart gebruiken.

Heb je een internationale boeking gemaakt vanaf een ander vertrekstation in Nederland, dan heb je als het goed is ook een ticket gekregen uit die boeking voor de reis naar Rotterdam. Ook daar zal dan een barcode op staan waarmee je eventuele poortjes kunt openen.

Reputatie 7
Badge +1

Heb je een internationale boeking gemaakt vanaf een ander vertrekstation in Nederland, dan heb je als het goed is ook een ticket gekregen uit die boeking voor de reis naar Rotterdam. Ook daar zal dan een barcode op staan waarmee je eventuele poortjes kunt openen.

Zo is dat. Als je een doorgaande boeking hebt vanaf een ander station, dan moet je in geen geval inchecken maar alleen het poortje openen met de meegeleverde barcode.

Reputatie 7
Badge +1

EN MOCHT je dus een ander binnenlands reisbewijs nodig hebben-bvb je chipkaart, dan staan er OP het perron van die TLS te Rtm ook chippalen-enkel voor mensen in jouw situatie. Omgekeerd komend vanaf die lichtstad in supersnelle vaart kan je daar dus zonodig de insjek plegen!

Overigens staat nog steeds op de printversie van biljetten buitenland een soort striprebus warop dit ook nog eens staat uitgelegd-wat velen totaal ontgaat

Reputatie 7
Badge +3

https://www.nsinternational.com/nl/tickets/internationaal-reizen-en-poortjes-openen

Reageer