beantwoord

Hoe reis ik nu voordelig naar België? Het superdagretour is afgeschaft! Het opheffen van de Beneluxtrein heeft alleen maar nadelen



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

532 reacties

Reputatie 2
Terminus schreef:

Beste Jos Kool,

Ik ben 1 van die 13800 bezoekers waarnaar u verwijst in uw brief naar dhr. Van Boxel.
Ik bezoek dit topic regelmatig en hoop telkens iets interessants te lezen. Helaas...
Dit topic wordt kunstmatig in leven gehouden door telkens zaken toe te voegen die niets met het oorspronkelijke topic te maken hebben. Wat is de volgende stap? Artikels over De Lijn (de Belgische busmaatschappij), Thalys, Eurostar, .. toevoegen?

Ik ben vragende partij, zoals een andere bezoeker al eerder deed, om dit frustratietopic te sluiten.

Voor de verbindingen tussen België en Nederland valt er volgens mij hoogstens op termijn een extra stoptrein Antwerpen-Roosendaal uit de brand te slepen. En daar zal dit topic helaas niets aan veranderen.


Geachte Terminus,

Deert het u, het bestaan van deze website? U doet net alsof u er pijn door ervaart.
Te vroeg om te zeggen dat het allemaal niets uithaalt.
Ik wacht het antwoord af op mijn voorgestelde plan, gericht aan de heer Van Boxtel, dat inmiddels op het bord ligt bij NS International. Toegezegd is: antwoord volgt ‘binnenkort’. Zie hierboven.
Reputatie 5
Terminus schreef:

Ik ben vragende partij, zoals een andere bezoeker al eerder deed, om dit frustratietopic te sluiten.



Mee eens. Het heeft geen zin. Foto's en artikelen als leuke tijdvulling toevoegen heeft ook geen zin en doen de kracht van het topic teniet. Verandering op het betreffende traject zal ook in 2019 uitblijven, dat weet je al van tevoren, hoeveel brieven je ook schrijft. Ikzelf heb zo ook al lang mijn wensen ivm lange overstaptijden op bepaalde trajecten, dit wijzigt ook niet. Je legt je erbij neer want jezelf steeds maar frustreren is zinloos. En een ander zit daar niet mee. Men kijkt gewoon naar de grootste reizigersstromen. En die komen o.a. niet van de Merwede-Lingelijn. Daarnaast kunnen de goedkoopste tarieven van destijds echt niet meer aangeboden worden.
Reputatie 7
Badge +2
Jos Kool schreef:


Geachte Terminus,

Deert het u, het bestaan van deze website? U doet net alsof u er pijn door ervaart.
Te vroeg om te zeggen dat het allemaal niets uithaalt.
Ik wacht het antwoord af op mijn voorgestelde plan, gericht aan de heer Van Boxtel, dat inmiddels op het bord ligt bij NS International. Toegezegd is: antwoord volgt ‘binnenkort’. Zie hierboven.


Gisteren maakte NS bekend dat het aantal reizigers naar België met de Benelux dit jaar met 12% is gestegen.ik verwacht niet dat NS dus veel zal gaan veranderen.
@Jos Kool ik begrijp dat je nog op een reactie vanuit NS zit te wachten maar ik kan niet goed achterhalen waarop je nog een reactie van ons wilt.

Voor de meelezers: Ik zie inderdaad dat er veel andere zaken bij dit topic worden geplaatst, ook allemaal (deels) in relatie met de aanleiding voor het starten van dit topic. Alleen reacties die niets met het topic te maken hebben kunnen we, volgens de huisregels, verwijderen. Dat is echter niet gewoon en doen we alleen in extreme gevallen.
Reputatie 5
Tamzin schreef:

Gisteren maakte NS bekend dat het aantal reizigers naar België met de Benelux dit jaar met 12% is gestegen.ik verwacht niet dat NS dus veel zal gaan veranderen.



Best knap. De uitval en vertraging is nog hoog zie ik iedere dag. Tarieven zijn verhoogd. En toch een grotere toeloop dan destijds via Roosendaal. Ook de andere (betrouwbaardere) internationale verbindingen zijn trouwens gegroeid. Goede zaak.
Reputatie 6
Badge
Die 12 procent vind ik ook een raadsel. Wellicht door Thalys maar kan mij ook niet voorstellen dat dit door de prijs/kwaliteitsverhouding van de verbinding via Breda komt. Zowel in NL maar ook in B ontstaat regelmatig best wat vertraging.
Reputatie 2
Jouke NS schreef:

@Jos Kool ik begrijp dat je nog op een reactie vanuit NS zit te wachten maar ik kan niet goed achterhalen waarop je nog een reactie van ons wilt.

Voor de meelezers: Ik zie inderdaad dat er veel andere zaken bij dit topic worden geplaatst, ook allemaal (deels) in relatie met de aanleiding voor het starten van dit topic. Alleen reacties die niets met het topic te maken hebben kunnen we, volgens de huisregels, verwijderen. Dat is echter niet gewoon en doen we alleen in extreme gevallen.



Ach, verhalen vertellen met een fotootje erbij is toch zo erg niet?

Akkoord, ik zal me beperken, maar ik wil bijvoorbeeld toch wel op dit podium laten weten hoe NS International reageert op mijn plan. Zodra ik wat verneem, zet ik het erop, zoals ik eerder heb gedaan.

Wat me telkens opvalt is dat veel reacties zijn gebaseerd op het veronderstelde denken van NS, zich verplaatsend in NS. Als bekwame Kremlin- of China-watchers weet men op deze website prompt te vertellen hoe NS zich zal opstellen, soms cynisch, soms ronduit negatief, soms instemmend, soms vol lof. Geparafraseerd: ‘Dat zal NS nooit doen, want … ’

Ik verplaats me niet in NS. Ik verplaats me in treinreizigers die een beetje voordelig en snel naar België willen gaan, én daar, als ze er behoefte aan hebben, ’s morgens vroeg kunnen arriveren. Dat is sinds 9 april dit jaar helemaal fout gegaan.

Onderstaand een foto van het Gentse station.
Prettige feestdagen toegewenst!