beantwoord

Hoe reis je van Nederland naar België i.v.m grens?

Donderdag reis ik rond een uur of 9 vanuit Culemborg (Nederland) richting Leuven (Belgie) naar een festival. Ik heb in Nederland 40% korting, in België een speciaal ticket voor naar Leuven. Ik word geadviseerd via Roosendaal te reizen, het laatste Nederlandse spoor, maar niet op de grens. Hoe kom ik in België zonder een boete te riskeren, moet namelijk nog wel in Nederland uitchecken..
icon

Beste antwoord door Raymond123 28 June 2016, 13:54

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge
Je koopt via NS international een ticket naar Essen (B) met 40 pct korting NS tarief. Dit kan ook via de kaartautomaat op het station. Als de trein vanuit Culemborg >8.55 vertrekt reis je met korting.

Niet inchecken met normale ovchipkaart, maar wel meenemen ivm kunnen tonen kortingsproduct. Je checkt in met het E-ticket ofwel het gekochte kaartje via de automaat. Veel plezier.
Oké heel erg bedankt!! Klinkt logisch!

Hoorde ook van een vriendin dat er in Essen een ov-chipkaart paaltje staat, om uit te checken. Maar loop liever dat risico niet, als het er straks toch niet staat. (Misschien weet iemand dit toevallig..)
Reputatie 7
Zou ik niet durven zeggen, maar de intercity stopt daar in ieder geval niet.
In Roosendaal staan de paaltjes voor internationaal op spoor 3/4 a, vanuit de trein gezien die daar dan binnen komt rijden redelijk ver achteraan.
Er staan geen paaltjes in Essen. Zoals gezegd lijkt het me het makkelijkst om met een e-ticket te reizen naar Essen met 40% korting in Nederland. Het maakt niet uit dat de intercity niet in Essen stopt als u ook al een kaartje vanaf Essen naar Leuven heeft.
Reputatie 1
Op de website van de Belgische spoorwegen staat meer info over de geldigheid van je e-ticket voor Rock Werchter, je hoeft alleen een kaartje tot de grens te kopen.

http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd/festivals-concerten/rock-werchter.aspx

Tot Roosendaal grens een e-ticket kopen bij NS International met 40% korting, want dan hoef je niet in of uit te checken met je ov chipkaart. Wel je ov chipkaart ter controle meenemen!
Reputatie 4
Badge
Op de website van de Belgische spoorwegen staat meer info over de geldigheid van je e-ticket voor Rock Werchter, je hoeft alleen een kaartje tot de grens te kopen.

http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd/festivals-concerten/rock-werchter.aspx

Tot Roosendaal grens een e-ticket kopen bij NS International met 40% korting, want dan hoef je niet in of uit te checken met je ov chipkaart. Wel je ov chipkaart ter controle meenemen!

Hoe koop je een dergelijk ticket. Want de zoek uw treinreis module kent geen grensstations.
Reputatie 7
Badge

Hoe koop je een dergelijk ticket. Want de zoek uw treinreis module kent geen grensstations.

Dit kan inderdaad niet via de website. Zou overigens fijn zijn, als dat wel een keer zou kunnen. De kaartautomaat kent of kende deze optie.
Ja, is inderdaad nog al onduidelijk. Eigenlijk zouden ze bij het aanschaffen van zo'n gratis festival trein ticket in België ook de mogelijkheid moeten geven tot het eerst volgende grens station in Nederland te reizen. Of anders deze informatie er bij te geven.
Ja, is inderdaad nog al onduidelijk. Eigenlijk zouden ze bij het aanschaffen van zo'n gratis festival trein ticket in België ook de mogelijkheid moeten geven tot het eerst volgende grens station in Nederland te reizen. Of anders deze informatie er bij te geven.

Je kan in dit geval een ticket kopen op NS International van Culemborg naar Leuven (of Essen naargelang). Voor Nederland geef je dan 40% korting aan, voor het Belgische traject 100%.

Je moet dan wel je e-ticket van Werchter met beginpunt Essen bijhebben om de 100% korting in België te verantwoorden. Voor de rest kan je het advies van Raymond123 volgen.
Heb net zo'n ticket Culemborg- Essen besteld op NS international, maar die optie om dat aan te geven stond er voor mij helaas niet bij. Wel automatisch de 40% korting in Nederland..
Laat maar.. zie nu dat je ook een kleine link hebt (in het roze) waar je kortingen of thalys codes kan invoeren. Helaas over het hoofd gezien. Wel fijn om te weten, voor de volgende keer in ieder geval 🙂
Reputatie 1
Badge
EN: er is nog tot 30/6 een speciale actie, waarbij tickets van ELK station in NL naar ELKe statie in BE 19 eur/enkel kosten-ma/vr pas na 9.00-mogelijk pakt dat zelfs nog goedkoper uit.
MOgelijk-check dat zelf- biedt juist de nmbs/.be (b-rail) de mogelijkheid wel om tickets te kopen met 100% korting in BE, want het is een oud maar voor velen onbegrijpelijk verhaal: het land zelf is verantwoordelijk voor de kaartverkoop, net zoals met postzegels.
Reputatie 7
Badge +3
Laat maar.. zie nu dat je ook een kleine link hebt (in het roze) waar je kortingen of thalys codes kan invoeren. Helaas over het hoofd gezien. Wel fijn om te weten, voor de volgende keer in ieder geval :)
Ik zou het ticket annuleren en nieuw ticket met korting bestellen.

https://support.nsinternational.nl/app/answers/detail/a_id/8456/~/waar-kan-ik-mijn-ticket-annuleren-en-wat-zijn-de-annuleringsvoorwaarden-en

Reageer