beantwoord

ic brussel 100% korting nederland jongeren dagkaart

  • 24 February 2024
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

Binnenkort heb ik een vlucht vanuit Brussels airport. Ik ben van plan hier heen te reizen met de Ic Brussel. hier wil ik een ticket voor kopen via NS international. Ik zag hier een optie staan voor 100% korting in nederland. Als ik buiten de spits met een jongeren dagkaart reis voor het Nederlandse deel, is het dan toegestaan om de 100% korting optie aan te vinken. Dit bespaart namenlijk behoorlijk wat geld.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 24 February 2024, 10:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat is inderdaad precies de optie die je moet gebruiken.

Je kunt mogelijk nog verder besparen door bij NSI alleen een kaartje vanaf Noorderkempen te kopen (met 100% korting in Nederland) en voor Brussels Airport naar Noorderkempen een jongerenticket van de NMBS. Of dat goedkoper is, hangt af van de beschikbaarheid van het Early Bird-tarief, dus vergelijken helpt.

Reputatie 3

Zoals gezegd, met een jongeren dagkaart mag je een internationale vervoersbewijs kopen met 100% korting Nederland tijdens daluren. Hou rekening mee dat jongeren dagkaart alleen bij NS geldig is.

 

Voor IC Brussel tussen Rotterdam (Breda) en Noorderkempen moet altijd een internationale vervoersbewijs gekocht worden.

Vanaf Noorderkempen kan dus een Belgische vervoersbewijs gekocht worden (dit kan ook online bij B-rail (alleen met creditcard voor Nederlanders)) maar natuurlijk kan je ook de hele reis met een internationale vervoersbewijs maken. Je moet zelf uitrekenen wat het voordeligste optie is.

 

De Youth Ticket (tevens alle Belgische vervoersbewijzen) zijn wel geldig tussen Roosendaal en Essen (B) (verder naar Antwerpen) en tussen Maastricht en Liège. (Op deze spoorlijnen rijden stoptreinen). Dit is alleen te koop in de Belgische kaartjesautomaat op deze stations. Automaten accepteren ook pinpas.

 

In België bestaat ook weekend ticket.

 

Hou tijdens het berekenen wat het goedkoopste optie is rekening met diabolotoeslag (toeslag om het airport station op te mogen of te verlaten).

 

Reputatie 7
Badge +1

De Youth Ticket (tevens alle Belgische vervoersbewijzen) zijn wel geldig tussen Roosendaal en Essen (B) (verder naar Antwerpen) en tussen Maastricht en Liège.  (Op deze spoorlijnen rijden stoptreinen). Dit is alleen te koop in de Belgische kaartjesautomaat op deze stations. Automaten accepteren ook pinpas.

Het Youth Ticket van/naar Maastricht of Roosendaal is een ander jongerenticket, met een andere prijs. Het is ook online te koop (zowel NS als NMBS), zeker niet alleen bij de automaat.

Hou tijdens het berekenen wat het goedkoopste optie is rekening met diabolotoeslag (toeslag om het airport station op te mogen of te verlaten).

Als je een ticket van/naar Brussels Airport koopt, is die toeslag automatisch inbegrepen.

Reageer