beantwoord

IC Brussel Breda 10 december vertrek om 17u44 in Antwerpen normaal om 18u18 in Breda

• 10 december 2019
  • 3 reacties
  • 192 Bekeken

Beste, 

Hoe is dit mogelijk!! De trein van 10 december om 17u44 in Antwerpen naar Breda werd omgeleid via Roosendaal vanwege een defect voertuig. Voor zover niets aan het handje. Er was informatie en ook werden we persoonlijk geholpen door de conducteur die kwam vertellen op welk spoor we aansluiting hadden naar Breda, namelijk 3a via Etten-Leur naar Breda. 

Eens in Roosendaal gebeurde er iets heel geks! We stonden stil maar er was geen perron niet links en niet rechts. We stonden op een spoor tussen twee andere treinen. Ja, en nu!!! 

Geen informatie. De trein rijdt door, geen informatie. Het duurt langer dan 5 min voor ze omroepen, excuses voor de technische storing, de trein rijdt verder naar Rotterdam centraal!!!! Technische storing? Volgens mij is dit slechts een blunder en amateurisme. Het gevolg was dat ik me gegijzeld voelde en één uur langer onderweg was. Met erna geen informatie meer, wat de reiziger betreft, pech gehad. Want met mijn grens abonnement heb ik slecht recht op een fractie en dat van Breda tot aan de grens, omgerekend iets van een eurootje of zo en dan moet ik er nog alle moeite voor doen!!! 

Ze zouden beter een gratis retour kado doen!!! 

icon

Beste antwoord door Thom 10 december 2019, 20:58

Inderdaad een merkwaardige situatie. Vertel uw verhaal aan Klantenservice en wie weet kan men nog iets voor u betekenen. Een goedmaker lijkt op zijn plaats.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad een merkwaardige situatie. Vertel uw verhaal aan Klantenservice en wie weet kan men nog iets voor u betekenen. Een goedmaker lijkt op zijn plaats.

Reputatie 7
Badge +3

Dit lijkt op een fout van de verkeersleiding die geen rekening heeft gehouden met een extra stop in Roosendaal. 

Reputatie 4

Opwinden over dit heeft dus totaal geen zin. Uit mijn eigen inmiddels rijke ervaring van tientallen jaren reizen met NS kan ik er nog wel enkele van ditzelfde kaliber aan toevoegen, ook al in de tijd dat NS niet naar PR kon wijzen om de schuld af te doen. Wat dan kort erna nog wel eens varieert is hoe de conducteur er mee omspringt in de uitleg. Maar misschien waren het dez reis wel compleet Belgische controleurs.

Dan maar hopen dat NS in dit toch wat vreemde uitzonderlijke geval zo aardig zal wezen de complete reis te vergoeden @ 100% en niet de magere 50% die volgens INTernationaal/EU past bij > 1 uur vertraagd aankomen. EN dat een eventuele controle tussen Ram en Breda niet tot vervelende woordenwisseling of reizen tegen de richting in of wat dan ook voor burokratische ellende heeft gezorgd.

Reageer