beantwoord

IC Brussel in Schiphol om 14:40?

• 14 november 2019
  • 6 reacties
  • 148 Bekeken

Ik weet niet of het hier al eerder gevraagd is, maar is er een reden waarom er meestal (nooit?) een rechtstreekse IC Brussel rijdt (in mijn geval voor het traject Schiphol - Antwerpen) om 14:40 op Schiphol? In plaats daarvan moet je de IC direct om 14:37 nemen en overstappen in Rotterdam op de IC Brussel.

Het is verder geen grote ergernis, maar niet moeten overstappen in natuurlijk nog fijner. 

Bedankt! 

icon

Beste antwoord door Rudi 14 november 2019, 19:53

Op dat uur vertrekt de Intercity Brussel niet uit Amsterdam, maar van Den Haag HS. Dit op uitdrukkelijke politieke wens, nadat de Intercity Brussel via de Hogesnelheidslijn is gaan rijden en (dus) Den Haag overslaat.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

De IC brussel rijdt maar 1x per uur dus dan kan je hem binnen een uur geen andere tijd nemen.

Klopt, maar tussen 2 en 3 uur lijkt er dus geen IC Brussel in Schiphol te rijden… 

Normaal komt die trein telkens om 20 minuten voor het uur aan. Maar tussen 2 en 3 moet je ineens naar Rotterdam om daar de IC Brussel te nemen in mijn geval. 

Hoi Chvk,

Klopt, tussen deze periode zal je moeten overstappen. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met de capaciteit tussen Rotterdam en Schiphol maar durf je dat niet met zekerheid te vertellen.

Reputatie 5

Op dat uur vertrekt de Intercity Brussel niet uit Amsterdam, maar van Den Haag HS. Dit op uitdrukkelijke politieke wens, nadat de Intercity Brussel via de Hogesnelheidslijn is gaan rijden en (dus) Den Haag overslaat.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, want dat uur rijdt de IC Brussel vanaf Den Haag HS.  Er gaan per dag nog 4 IC Brussel treinen vanaf Den Haag. 

https://treinposities.nl/ritinfo/20191114/9244

Raadsel opgelost, bedankt! 

Reageer