beantwoord

IC Brussel via de hogesnelheidslijn

• 6 februari 2018
  • 69 reacties
  • 2415 Bekeken

Toon eerste bericht

69 reacties

Reputatie 6
Badge
Ja, je hebt gelijk. Op de website staat ook vanuit Belgie ICD. In de app echter zie ik dan naar België wel staan maar vanuit België IC SNCB ipv ICD.
Reputatie 1
Al met al een vrij volle trein (zat in die van 11:10Rotterdam)

Hier word je ook niet al te blij van zeg.

Het enige voordeel is dat er vanaf Amsterdam nu 3ICDirects gaan ipv 2
Reputatie 1
De IC9240 30min het gaat zoals verwacht NS...
Reputatie 1
De ICB 9251 waar ik nu in zit is ook erg druk in de 2e klas, die 7e rijtuig zal echt niet voldoende zijn ben ik bang
Badge
Ik zou eerst een weekje afwachten, nu is er nog de hype van de eerste HSL-dag die wellicht voor wat meer (incidentele) reizigers zorgt. Waarschijnlijk is het wel een stuk rustiger zodra ze die zevende bak eraan plakken.

Ook belangrijk om te weten: waar precies is het druk? Amsterdam - Rotterdam? Rotterdam - Breda? Breda - Antwerpen? Dat maakt ook een flink verschil 🙂
Reputatie 1
Op de heenreis was het de gehele reis druk vanaf Breda viel t mee. In antwerpen ging ie vol. Op de terugreis(nu) is het sinds Brussel een volle trein, en nog niet in Breda aangekomen.

Ik hoop dat je gelijk hebt DDietzen, maar ben benieuwd 😃
Reputatie 1
Overigens valt me op (in deze trein waarschijnlijk varieert het) dat er veel word gecontroleerd (6x)

Dat doet de NS prima! Vooral bij de eerste klasse
Reputatie 6
Dinsdagavond 18.42, net vertrokken naar Antwerpen vanuit Breda. Trein voor een kwart bezet ongeveer.
Reputatie 4
De trein van een uur later ongeveer voor 40% bezet en tijdens het kopmaken was er controle van Veiligheid en Service.
Reputatie 7
Dan heb je mijn collega's ontmoet 🙂 Gezellig he haha
Reputatie 4
Dan heb je prima collega's? de controle zelf was erg efficiënt
Reputatie 1
IC9271 en de IC9272 zijn erg vertraagd, zie geen verstoringen dus ben benieuwd waarom
Reputatie 1
Stappen de medewerkers van Veiligheid en Service in bij Breda en gaan ze mee tot Noorderkempen? Of gaan ze alleen erin en eruit
Reputatie 1
He jongens, niet zo negatief hoor, er is allemaal hartstikke goed geoefend enzo en nu is het tijd voor een feestje :(

https://www.spoorpro.nl/spoorbouw/2018/04/12/intercity-brussel-staat-ruim-twee-uur-stil-door-softwareprobleem/

Dat blijkt.

En ze hebben zo goed geoefend

https://www.ovmagazine.nl/2018/04/sla-breda-en-zaventem-over-met-ic-brussel-1733/

Dat de bus sneller is is zorgelijk
Reputatie 4
2 en half uur wachten en er niet eens uit mogen. Wat een ellende.
Reputatie 7
@iemandt ze blijven in Breda, gaan de grens niet over 🙂
Reputatie 4
Ik zie al vaak storingen ligt dat aan het spoor of de trein?
Ik zie al vaak storingen ligt dat aan het spoor of de trein?
Die storingen zijn echt véél te frequent. Vandaag ook weer: anderhalf uur wachten in Breda.

Om 15u09 uit Nijmegen vertrokken, met de trein die om 16u10 aankomt in Breda, zodat ik zeker de IC naar Brussel van 16u42 zou halen. In theorie is om 15u39 vertrekken ook een optie, maar dan kom ik om 16u40 aan in Breda, zodat ik slechts twee minuten overstaptijd heb - soms is dat de gok waard, maar vandaag wilde ik dat niet riskeren. Een half uur doden in Breda, niet ideaal, maar geen ramp.

Maar wat blijkt: de trein naar Brussel van 16u42 is afgeschaft om onduidelijke redenen - aan het loket wisten ze het ook niet - en de volgende rijdt pas om 17u42. Conclusie: een wachttijd in Breda van 1u32.

Zó uitpakken met de nieuwe verbinding via de HSL, en er dan zo'n potje van maken... Schaamtelijk.
Reputatie 1

Ik zie al vaak storingen ligt dat aan het spoor of de trein?Die storingen zijn echt véél te frequent. Vandaag ook weer: anderhalf uur wachten in Breda.

Om 15u09 uit Nijmegen vertrokken, met de trein die om 16u10 aankomt in Breda, zodat ik zeker de IC naar Brussel van 16u42 zou halen. In theorie is om 15u39 vertrekken ook een optie, maar dan kom ik om 16u40 aan in Breda, zodat ik slechts twee minuten overstaptijd heb - soms is dat de gok waard, maar vandaag wilde ik dat niet riskeren. Een half uur doden in Breda, niet ideaal, maar geen ramp.

Maar wat blijkt: de trein naar Brussel van 16u42 is afgeschaft om onduidelijke redenen - aan het loket wisten ze het ook niet - en de volgende rijdt pas om 17u42. Conclusie: een wachttijd in Breda van 1u32.

Zó uitpakken met de nieuwe verbinding via de HSL, en er dan zo'n potje van maken... Schaamtelijk.

Welkom bij de NS, het bedrijf dat de HSL kan verpesten en er nog mee wegkomt ook

Reageer