beantwoord

IC Charleroi - Roosendaal?

• 7 januari 2018
  • 80 reacties
  • 2727 Bekeken

Toon eerste bericht

80 reacties

Badge +3
Er gloort toch enige hoop dat de verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen verbeterd gaat worden.
https://www.ad.nl/roosendaal/tweede-stoptrein-tussen-roosendaal-en-antwerpen-vanaf-2019~a710be50/

Het is natuurlijk afwachten wat de uitspraken van het college van Gedeputeerde Staten van Brabant in dit verband waard zijn. GS gaat niet over het geld van deze spoorverbinding en het is maar zeer de vraag over er wel voldoende reizigers zijn om de treinen te vullen. Nog afgezien van de mogelijke concurrentie met de IC Brussel via Breda.
Reputatie 4
Concurrentie? Wat heb je aan een snelle ic naar Brussel als ik eerst daar een half uur in Breda moet wachten voor de beneluxtrein die maar 160 rijdt op een traject waar je 300 kan.

In de huidige dienstregeling ben ik met de stoptrein en de overstap in antwerpen op een IC even snel as via Breda. Wat een waardeloze dienstregeling zeg!
Het doortrekken van de IC Essen - Charleroi Zuid gaat niet zo een grote tijdswinst opleveren zoals iedereen hier lijkt te denken.
De stoptrein doet er 39 min over om van Essen naar Antwerpen te rijden, de IC 33 min. Een verschil van 6 min dus. Mij lijkt het ook niet dat de reistijd tussen Roosendaal en Essen korter zou worden met de IC.
Voor mensen die verder reizen dan Antwerpen Centraal (richting Brussel bv.) is het natuurlijk een groter verschil omdat ze niet meer moeten overstappen.
Reputatie 7
Badge +4
Het is nu zo dat als je in Antwerpen overstapt vanuit de ICBrussel, je eerder in Noord bent, ondanks dat de trein later uit Antwerpen vertrekt. Dit kan handig zijn bij sommige aansluitingen.
Reputatie 4
Het is nu zo dat als je in Antwerpen overstapt vanuit de ICBrussel, je eerder in Noord bent, ondanks dat de trein later uit Antwerpen vertrekt. Dit kan handig zijn bij sommige aansluitingen.
was dat niet al lang zo dan?

Reageer