beantwoord

ICD Amsterdam - Brussel Brecht, Noorderkempen

• 7 februari 2018
  • 6 reacties
  • 397 Bekeken

Ik heb een vraagje over de ICD van Amsterdam naar Brussel die in april over de HSL lijn zal gaan. Ik heb begrepen dat de trein in Brecht zou stoppen, maar mij is niet echt duidelijk of hij ook in Noorderkempen zal gaan stoppen. Weten jullie er misschien iets meer van af? Surf ook op: https://www.spoorpro.nl/materieel/2018/01/25/nmbs-en-ns-starten-op-9-april-met-intercity-brussel-via-hsl/
icon

Beste antwoord door herrie 7 februari 2018, 07:39

Het station van Brecht heet Noorderkempen. Het gaat dus over hetzelfde station. :)

ik vermoed trouwens dat het gewoon de IC Brussel, Amsterdammer, ... blijft en geen ICD Brussel.
Bekijk origineel

6 reacties

Het station van Brecht heet Noorderkempen. Het gaat dus over hetzelfde station. :)

ik vermoed trouwens dat het gewoon de IC Brussel, Amsterdammer, ... blijft en geen ICD Brussel.
Reputatie 1
In Nederland is het een ICD tussen Breda en Amsterdam. Dus met toeslag voor binnenlandse reizigers.
Badge +3
In Nederland is het een ICD tussen Breda en Amsterdam. Dus met toeslag voor binnenlandse reizigers.
Tussen Schiphol en Rotterdam Centraal v.v.

De treincategorisering wordt nog interessant. In de periode tussen april en december 2018 rijdt de versnelde IC Brussel in het pad van een ICD. Het ligt dan voor de hand om deze trein te categoriseren als ICD. Wat het compliceert is dat ICD/IC Direct geen treincategorie is in België.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat hier niet over is nagedacht.......
Badge
Pas de problème. In NL noem je 'm ICd, in België gewoon IC. Dat is prima mogelijk, de boemel Maastricht - Liège heette tot voor kort immers ook Stoptrein in NL en IC in België.
Pas de problème. In NL noem je 'm ICd, in België gewoon IC. Dat is prima mogelijk, de boemel Maastricht - Liège heette tot voor kort immers ook Stoptrein in NL en IC in België. Dan hoop ik wel een railcatering aan boord te hebben als de Belgen de Nederlandse stoptrein als IC noemen. 😛
Badge
Ik durf te wedden dat ze daar geen zin in hadden. Sinds december 2017 is de treindienst (Hasselt -) Liège - Maastricht in naam gedegradeerd tot L-trein. Waarschijnlijk hadden ze bij de NMBS ook wel door dat je niemand voor de gek houdt door die trein een IC te noemen en dan te beweren dat je een hoogwaardige verbinding met Maastricht onderhoudt. 😉

Reageer