beantwoord

ICE toeslag & internationaal treinticket ?

• 27 februari 2020
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

• Intercity
  • 17 reacties

Betaal je €2,60 ICE Toeslag met een Internationaal treinkaartje?

icon

Beste antwoord door Danny NS 27 februari 2020, 21:29

Hoi Mib,

Bij een internationale trein zit dit bij de prijs in.

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Mib,

Bij een internationale trein zit dit bij de prijs in.

Badge +3

Binnen NL met een willekeurig abonnement ook nooit toeslag nodig voor de ICE Amsterdam - Utrecht - Arnhem (uitgezonderd NS Flex Basis).

Ik zie de toeslag ook nergens staan, dus dat klopt voor een internationale reis.

Reputatie 7
Badge +4

De toeslag betaal je alleen als je in de ICE een binnenlandse reis maakt en geen abonnement bezit. Voor verkeer naar het buitenland met een internationaal kaartje is deze toeslag er niet.

Ik zou het vreemd vinden als die bij een internationaal kaartje inbegrepen zou zijn, als die voor abonnementshouders binnen Nederland niet geldt.

Ik neem aan dat dit een probeersel was, of u heeft natuurlijk echt een Bahncard 100. Dan zou er nog geen toeslag mogen zijn bij een internationaal kaartje. Uw prijs is vanaf het theoretische grenspunt en die wordt normaal niet gegeven, is wel zoals hier af te leiden. Het verschil zit hem dus niet in de toeslag met een internationaal kaartje. Daarenboven heeft u een abonnement.

Reputatie 5
Badge

Zelfs in het geval van bezit van BC 100 (waarvoor vele mooie bijnamen bestaan, er is een veel goedkopere versie voor 65+ voor maar 3 of 4 mnd, maar zelfs dan is InterRail een veel betere koop) moet men toch voor de reis in NL een ticket TOT de grens zien te bemachtigen, wat vandaag de dag bepaald geen makkelijke opgave meer is. En dat telt dus als INTerntional. In dat nogal onwaarschijnlijke geval is het beste via bahn.de te boeken. Voor een iets langere en vooruit geplande reis is het dan, raarmaarwaar, vaak het voordeligst een EuropaSparpreis op hahn te boeken als voordeligste keus (18,90).

NB; BC 100 geldt echt pas vanaf Grens, en dus niet vanaf Arnhem/Enschde/Venlo/Heerlen in de Duitse treintjes.

Reageer